Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
U istraživanju stila života pokazalo se da građani Hrvatske obitelj smatraju izrazito važnom. Oko ¾ građana iskazuje orijentiranost na obitelj (podjednako i muškarci i žene), dok orijentiranost na karijeru ističe manje od polovice. Čak za preko 90% građana važno je da ih njihova obitelj poštuje i cijeni.
Slijedi prikaz odgovora građana koji su iskazivali svoje slaganje s nekim tvrdnjama o obitelji i poslu i to pomoću skale od 1 – uopće se ne slažem do 6 – u cijelosti se slažem.
S tvrdnjom „obitelj mi je važnija od karijere" slaže se čak 82% građana, 11% se samo djelomično slaže, a svega 4% se ne slaže !
Vezano uz tvrdnju da "ako imaš obitelj moraš se odreći mnogih stvari - osobnih zadovoljstava" izrazito slaganje pokazuje 40% građana, daljnjih 37% se djelomično slaže, a 23% se ne slaže (prosječna ocjena je 3,9). Pregled po regijama pokazuje slijedeće prosječne ocjene:
- Lika/Kordun/Banovina 4.2
- Sjeverna Hrvatska 4.1
- Zagreb s okolicom 3.9
- Istra/primorje/Gorski kotar 3.9
- Slavonija 3.8
- Dalmacija 3.7
Žene to više potvrđuju jer daju veću ocjenu od muškaraca ( 4.0 prema 3.7). Srednje dobne skupine – od 35 do 64 godina starosti također daju ocjene preko 4.0, isto kao i osobe u braku. Ovo odricanje više naglašavaju osobe bez školske spreme (4.4 ) no što to čine visoko obrazovani (3.9), a posebno su visoke ocjene u kućanstvima s dvoje djece - 4.3, te s troje – 4.7. Također, očito najviše to osjećaju i kućanstva s prosječnim mjesečnim primanjima u visini do 3.500 kuna – ocjena 4.0.
odnosno 3 djeteta ili više (4.2), te i iz obitelji gdje su prosječni mjesečni prihodi veći od 8.500 kuna (4.1).
2.
građani Slavonije, stanovnici u naseljima do 100 tisuća stanovnika, žene,
dobne skupine od 35 do 54 godine, osobe u braku, visoko obrazovani,
obitelji s dvoje ili više djece (svi s ocjenom preko 5.1).
ocjene svih građana koji žive uz more, muškaraca (po 3.9), te mladih od 15 do 24 godine (3.8). Svega četvrtina građana slaže se s tvrdnjom da „na svoje zaposlenje gleda više kao na karijeru nego samo posao", a preko 30% građana potvrđuje da " radi svoj posao samo radi novca".
O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; lipanj 2008.g.
GfK. Growth from Knowledge
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600