Jesu li suprotstavljene: karijera i obiteljske vrijednosti ?!


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



U  istraživanju stila života  pokazalo se da građani Hrvatske obitelj smatraju izrazito važnom. Oko ¾ građana iskazuje orijentiranost na obitelj (podjednako i muškarci i žene), dok orijentiranost na karijeru ističe  manje od polovice. Čak za preko 90%  građana važno je da ih njihova obitelj poštuje i cijeni.

 

 

Slijedi prikaz odgovora građana koji su iskazivali svoje slaganje s nekim tvrdnjama o obitelji i poslu i to pomoću skale od 1 – uopće se ne slažem  do 6 – u cijelosti se slažem.

 

S tvrdnjom „obitelj mi je važnija od karijere" slaže se čak 82% građana, 11% se samo djelomično slaže, a svega 4% se ne slaže !

 

Vezano uz tvrdnju da "ako imaš obitelj moraš se odreći mnogih stvari - osobnih zadovoljstava" izrazito slaganje pokazuje 40% građana, daljnjih  37% se djelomično slaže, a 23% se ne slaže (prosječna ocjena je 3,9). Pregled po regijama pokazuje slijedeće prosječne ocjene:

 

 -  Lika/Kordun/Banovina         4.2

 -  Sjeverna Hrvatska               4.1

 -  Zagreb s okolicom               3.9

 -  Istra/primorje/Gorski kotar   3.9

 -  Slavonija                            3.8

 -  Dalmacija                           3.7

 

Žene to više potvrđuju jer daju veću ocjenu od muškaraca ( 4.0 prema 3.7). Srednje dobne skupine – od 35 do 64 godina starosti također daju ocjene preko 4.0, isto kao i osobe u braku. Ovo odricanje više naglašavaju osobe bez školske spreme (4.4 ) no što to čine visoko obrazovani (3.9), a posebno su visoke ocjene u kućanstvima s dvoje djece  - 4.3, te s troje – 4.7. Također, očito najviše to osjećaju i kućanstva s prosječnim mjesečnim primanjima u visini do 3.500 kuna – ocjena 4.0.

 

Ocjenjivalo se također  na tvrdnji –„posao okupira toliko da se malo možeš družiti s obitelji" – prosječna ocjena je 3.8. To posebno naglašavaju građani Sjeverne Hrvatske (4.0), osobe u dobi od 35 do 54 godine (4.2), visoko obrazovani (4.0), ali i osobe s najnižom naobrazbom (4.1), te iz obitelji s 5 i više članova (4.1),

odnosno 3 djeteta ili više (4.2), te i iz obitelji gdje su prosječni mjesečni prihodi veći od 8.500 kuna (4.1).

2.

Na obitelj se odnosila još jedna tvrdnja – „kada imaš obitelj moraš se često zajednički družiti s njom" – prosječna ocjena  je 5.0! Više od ove ocjene daju

građani Slavonije, stanovnici u naseljima do 100 tisuća stanovnika, žene,

dobne skupine od 35 do  54 godine, osobe u braku, visoko obrazovani,

obitelji s dvoje ili više djece (svi s ocjenom preko 5.1).

 

 Slijedeća tvrdnja „važno je da barem jedan obrok dnevno obitelj provodi zajednički" ima još malo veću prosječnu ocjenu – 5.1. A u tome prednjače građani u naseljima do 100 tisuća stanovnika te  žene , sve dobne skupine preko 35 godina (svi preko 5.2), odnosno gdje su obitelji s više od tri člana ili imaju više od dva djeteta (5.6). U svakom slučaju proizlazi da zajednički obrok ima veliku ulogu u životu obitelji...suprotno misli samo 15% ispitanih.

 

Zanimljivi su još odgovori vezani uz tvrdnju „radije bi manje zaradio nego bio rob posla" – prosječna ocjena 4.0. Ovdje, od prosjeka – na niže, odskaču

ocjene svih građana koji žive uz more, muškaraca (po 3.9), te mladih od 15 do 24 godine (3.8). Svega četvrtina građana slaže se s tvrdnjom da „na svoje zaposlenje gleda više kao na karijeru nego samo posao", a preko 30% građana potvrđuje da " radi svoj posao samo radi novca".

 

 

O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku  građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; lipanj 2008.g.

                                                                                                                                                                        GfK.   Growth   from   Knowledge

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

 

Providing  Knowledege,   Not   Just  Data !




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600