Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
Zagreb,24.06.08.
Suvremeni tempo života / rada i drugih obaveza sve više smanjuje raspoloživu količinu slobodnog vremena. Provedeno istraživanje pokazuje da nam najviše nedostaje vremena za druženje s obitelji i prijateljima. Više
HR neke druge zemlje* %
________________________
% visoko nisko
Sadržaji:
- više bi se družili s članovima vlastite obitelji 58 Kanada:80 Koreja:43
- više bi se družili s prijateljima 55 Kanada:71 Indonezija:34
- odmarali bi se opušteno u vlastitom domu 45 Tajland:64 Austral./Turska:34
- putovali bi / više bi putovali 43 Kanada:64 Indonezija:11
- bavili bi se nekim hobijem 28 Japan:58 Brazil:15
- više vremena posvetili raznim oblicima
poboljšanja općeg zdravlja 24 ... ...
- više bi izlazili i zabavljali se na javnim
mjestima 23 Francuska:46 Indonezija:14
- bavili bi se sportom 21 Švedska:50 Turska:18
- čitali bi knjige 18 ... ...
- obrazovali bi se 14 J.Afrika:40 Koreja:8
- učili bi strane jezike 13 ... ...
- bavili bi se dobrotvornim radom 10 Australija:41 Češka/Rusija:6
- ostalo 3
- ne zna 1
*Ostale zemlje su: Meksiko, Argentina, Turska, Australija, Japan, Indija, Španjolska, Brazil, SAD, Švedska, V. Britanija, Kina, Tajland, Italija, J. Afrika, Tajvan, Indonezija, Koreja, Kanada, Egipat, Francuska, Njemačka, Poljska, Češka, Rusija – GfK Roper Reports Worldwide 2008 Survey Review
U prosjeku svaki je ispitanik u Hrvatskoj naveo 3 do 4 različita sadržaja kojim bi se bavio da ima na raspolaganju više slobodnog vremena.
Druženje s članovima vlastite obitelji najviše nedostaje osobama između 35 i 44 godina starosti (69%), zatim Slavoncima (67%), građanima Istre, Primorja i Gorskog Kotara (64%), osobama u braku (63%) te ženama (61%). Na drugoj strani, to najmanje nedostaje skupini mladih između 15 i 17 godina – 32% !
Nedostatak druženja s prijateljima posebno je karakterističan kod građana koji žive u naseljima preko 100 tisuća stanovnika – 80%, kod mladih između 18 i 24 godine – 79% , zatim od 15 do 17 godina – 76%, pa od 25 do 34 godine – 64%.
Taj nedostatak, više od prosjeka, iskazuju još i građani Istre/Primorja – 69% i Zagreba s okolicom – 63%.
2.
Pasivan odmor, obično opuštanje kod kuće, visoko je zastupljeno a najviše se nalazi kod građana Like/Korduna/Banovine – 58%, kod dobne skupine od 35 do 44 godine starosti – 52%, u gradovima preko 100 tisuća stanovnika – 52%. Najmanje se ova želja javlja kod mladih od 18 do 24 godine – 38% !
Putovanja općenito ili više putovanja posebno privlače mlade od 18 do 24 godine (69%), zatim stanovnike gradova s preko 100 tisuća stanovnika (58%), osobe s visokom stručnom spremom (52%), građane Zagreba s okolicom (51%), osobe koje imaju prosječne mjesečne prihode između 4 i 6.000 kuna (51%). Zanimljivo je da su putovanja dosta više privlačna ženama (48%) nego muškarcima (38%) !
Bavljenje nekim hobijem nedostaje tek malo više od četvrtini građana ali najviše nedostaje mladima od 15 do 24 godine (39%), stanovnicima Dalmacije i gradova s preko 100 tisuća stanovnika ( po 38%), pa Istranima / Primorcima (33%). Suprotno najmanje nedostaje Slavoncima i u Sjevernoj Hrvatskoj (oko 16%). Za usporedbu s
Japancima značajno zaostajemo jer gotovo 6 od 10 Japanaca željelo bi se baviti nekim hobijem.
Želju za poboljšanjem vlastitog zdravlja navodi četvrtina stanovništva a posebno su to istakli ispitanici između 55 i 64 godine starosti kao i oni s najvišim obrazovanjem (po 31%), a slijede ih stanovnici gradova s preko 100 tisuća stanovnika.
Izlasci/zabava izvan kuće nedostaju prvenstveno mladima (od 15 do 17 godina = 51%, od 18 do 21 g. = 53%, od 25 do 34 g. = 37%), te osobama iz gradova s preko 100 tisuća stanovnika – 36%, odnosno u Zagrebu – 28%.
Oko petine građana rado bi se bavila sportom i to najviše mladi od 15 do 24 godine (preko 40%), i od 25 do 34 godine njih 30%. Više od prosjeka ističu se još
i građani Zagreba – 26%. Muškarci su više zainteresirani od žena (27:16%). No,
u usporedbi s Šveđanima (50%) ipak značajno zaostajemo.
Gotovo svakom petom građaninu nedostaje čitanje knjiga a tu se značajnije ističu samo Građani Zagreba (28%) dok su na suprotnoj strani Slavonci (samo 9 %).
Daljnje obrazovanje i učenje stranih jezika podjednako su zastupljeni ali ipak na dosta niskoj razini. Odskaču, malo, jedino građani Zagreba (oko 20%), te naravno
mladi od 18 do 24 godine (oko 25%), i visoko obrazovani (24%).
Zanimljivo je da svaki deseti građanin pokazuje i potrebu da u slobodno vrijeme
pomaže drugima a ona se najviše iskazuje kod mladih od 15 do 17 godina (20%), te kod Zagrepčana i žena (po 15%)....
3.
O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; svibanj 2008.g.
Providing Knowledege, Not Just Data !
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 8760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (
GfK. Growth from Knowledge
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600