Istraživanje: Što bi sve radili da imamo više slobodnog vremena?


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Zagreb,24.06.08.

 

 

Suvremeni tempo života / rada i drugih obaveza sve više smanjuje raspoloživu količinu slobodnog vremena. Provedeno istraživanje pokazuje da nam najviše nedostaje vremena za druženje s obitelji i prijateljima. Više od polovine građana ta dva oblika druženja stavlja na prvo mjesto.

 

 

                                                                      HR      neke    druge    zemlje*    %

                                                                            ________________________

                                                                  %             visoko      nisko

Sadržaji:                                                                                      

-  više bi se družili s članovima vlastite obitelji                         58                  Kanada:80      Koreja:43

-  više bi se družili s prijateljima                                             55                  Kanada:71      Indonezija:34

-  odmarali bi se opušteno u vlastitom domu                           45                  Tajland:64      Austral./Turska:34

-  putovali bi / više bi putovali                                                43                 Kanada:64      Indonezija:11

-  bavili bi se nekim hobijem                                                  28                   Japan:58       Brazil:15

-  više vremena posvetili raznim oblicima

   poboljšanja općeg zdravlja                                                 24                            ...        ...

-  više bi izlazili i zabavljali se na javnim

   mjestima                                                                          23              Francuska:46      Indonezija:14

-  bavili bi se sportom                                                           21                 Švedska:50      Turska:18

-  čitali bi knjige                                                                   18                              ...       ...

-  obrazovali bi se                                                                 14                  J.Afrika:40      Koreja:8

-  učili bi strane jezike                                                           13                              ...      ...

-  bavili bi se dobrotvornim radom                                          10                Australija:41     Češka/Rusija:6

-  ostalo                                                                                3

-  ne zna                                                                               1

 

*Ostale zemlje su: Meksiko, Argentina, Turska, Australija, Japan, Indija, Španjolska, Brazil, SAD, Švedska, V. Britanija, Kina, Tajland, Italija, J. Afrika, Tajvan, Indonezija, Koreja, Kanada, Egipat, Francuska, Njemačka, Poljska, Češka, Rusija – GfK Roper Reports Worldwide 2008 Survey Review

 

 

 

U prosjeku svaki je ispitanik u Hrvatskoj naveo 3 do 4 različita sadržaja kojim bi se bavio da ima na raspolaganju više slobodnog vremena.

 

Druženje s članovima vlastite obitelji najviše nedostaje osobama između 35 i 44 godina starosti (69%), zatim Slavoncima (67%), građanima Istre, Primorja i Gorskog Kotara (64%), osobama u braku (63%) te ženama (61%). Na drugoj strani, to najmanje nedostaje skupini mladih između 15 i 17 godina – 32% !

 

Nedostatak druženja s prijateljima posebno je karakterističan kod građana  koji žive u naseljima preko 100 tisuća stanovnika – 80%,  kod mladih između 18 i 24 godine – 79% , zatim od  15 do 17 godina – 76%, pa od 25 do 34 godine – 64%.

Taj nedostatak, više od prosjeka, iskazuju još i građani Istre/Primorja – 69% i Zagreba s okolicom – 63%.

 

 

2.

 

Pasivan odmor, obično opuštanje kod kuće,  visoko je zastupljeno a  najviše se nalazi kod građana Like/Korduna/Banovine – 58%, kod dobne skupine od 35 do 44 godine starosti – 52%, u gradovima preko 100 tisuća stanovnika – 52%. Najmanje se ova želja javlja kod mladih od 18 do 24 godine – 38% !

 

Putovanja općenito ili više putovanja posebno privlače mlade od 18 do 24 godine (69%), zatim stanovnike gradova s preko 100 tisuća stanovnika (58%), osobe s visokom stručnom spremom (52%), građane Zagreba s okolicom (51%), osobe koje imaju prosječne mjesečne prihode između 4 i 6.000 kuna (51%). Zanimljivo je da su putovanja dosta više privlačna ženama (48%) nego muškarcima (38%) !

 

Bavljenje nekim hobijem nedostaje tek malo više od četvrtini građana ali najviše nedostaje mladima od 15 do 24 godine (39%), stanovnicima Dalmacije i gradova s preko 100 tisuća stanovnika ( po 38%), pa Istranima / Primorcima (33%). Suprotno najmanje nedostaje Slavoncima i u Sjevernoj Hrvatskoj (oko 16%). Za usporedbu s

Japancima značajno zaostajemo jer gotovo 6 od 10 Japanaca željelo bi se baviti nekim hobijem.

 

Želju za poboljšanjem vlastitog zdravlja navodi četvrtina stanovništva  a posebno su to istakli ispitanici između 55 i 64 godine starosti kao i oni s najvišim obrazovanjem (po 31%), a slijede ih stanovnici gradova s preko 100 tisuća stanovnika.

 

Izlasci/zabava izvan kuće  nedostaju prvenstveno mladima (od 15 do 17 godina = 51%, od 18 do 21 g. = 53%, od 25 do 34 g. = 37%), te osobama iz gradova s preko 100 tisuća stanovnika – 36%, odnosno u Zagrebu – 28%.

 

Oko petine građana rado bi se bavila sportom i to najviše mladi od 15 do 24 godine (preko 40%), i od 25 do 34 godine njih 30%. Više od prosjeka ističu se još

i građani Zagreba – 26%. Muškarci su više zainteresirani od žena (27:16%). No,

u usporedbi s Šveđanima (50%) ipak značajno zaostajemo.

 

Gotovo svakom petom građaninu nedostaje čitanje knjiga a tu se značajnije ističu samo Građani Zagreba (28%) dok su na suprotnoj strani Slavonci (samo 9 %).

 

Daljnje obrazovanje i učenje stranih jezika podjednako su zastupljeni ali ipak na dosta niskoj razini. Odskaču, malo,  jedino građani Zagreba (oko 20%), te naravno

mladi od 18 do 24 godine (oko 25%), i visoko obrazovani (24%).

 

 

Zanimljivo je  da svaki deseti građanin pokazuje i  potrebu da u slobodno vrijeme

pomaže  drugima a ona se najviše iskazuje  kod mladih od 15 do 17 godina (20%), te kod Zagrepčana i žena (po 15%)....

 

 

 

3.

 

O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku  građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; svibanj 2008.g.

 

 

 

Providing   Knowledege,    Not    Just    Data !

 

 

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko     8760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

 

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

 

 

 

                                                                                                                                                                                                      

 

GfK.    Growth    from    Knowledge

 




24.06.2008. » Nova objava kolega iz Njemačke o potrošačkoj klimi
download pd_GfK Konsumklima Juni 2008_efin_Sperrfrist.pdf [45,45 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600