Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
Najvažniji društveni aspekti odgovornosti
Zagreb, 18.06.08.
Živimo u vrijeme brojnih velikih promjena vezanih uz poslovno okruženje pa se željelo dobiti mišljenje građana o tome koji su najvažniji sadržaji o kojima bi danas poduzeća u Hrvatskoj trebali voditi računa/posvetiti im punu/veću pažnju!?
Svaki je ispitanik mogao navesti najviše tri razna sadržaja koja smatra bitnima te da im posveti poseban značaj. U nastavku slijedi pregled za Hrvatsku ali i najviši te najniži postotni udjel za još neke zemlje u kojima je provedeno istraživanje.
HR neke druge zemlje* %
________________________
% visoko nisko
Osiguranje i stvaranje novih radnih mjesta 78 Argentina: 81 Japan: 53
Zaštita zdravlja i sigurnost radnika 59 Švedska: 59 Koreja: 23
Razumne cijene proizvoda 35 Tajland: 46 Kina: 15
Briga o socijalnim elementima 29 Rusija: 21 Italija/Švedska: 3
Pomagati/poticati obrazovanje zaposlenika 21 J. Afrika: 33 Kina: 5
Proizvoditi kvalitetne proizvode 16 Češka: 46 Italija: 22
Kontinuirano brinuti o zaštiti okoliša 13 Švedska: 59 Egipat: 9
Pomagati razvoj lokalne zajednice 8 Egipat: 28 Franc.+Njem.+Ital.: 4
Investirati u novu tehnologiju 7 Koreja: 36 Tajland: 7
Istinite reklame 7 Japan: 28 5 razl. zemalja: 4
Učestvovati u pomaganju potrebitih u društvu 5 Turska: 29 4 razl. zemlje: 3
*Ostale zemlje su: Meksiko, Argentina, Turska, Australija, Japan, Indija, Španjolska, Brazil, SAD, Švedska, V. Britanija, Kina, Tajland, Italija, J. Afrika, Tajvan, Indonezija, Koreja, Kanada, Egipat, Francuska, Njemačka, Poljska, Češka, Rusija – GfK Roper Reports Worldwide 2008 Survey Review
Potreba osiguranja dobrih i novih radnih mjesta prioritet je u Hrvatskoj ali i većini drugih zemalja (sve preko 50%) - najviše u Argentini (81%) a najmanje u Japanu (53%). U Hrvatskoj to posebno značajnije ističu građani Like, Korduna, Banovine – 89%, Slavonije – 88%, Istre s Primorjem i Gorskim Kotarom – 86% te u Sjevernoj Hrvatskoj – 84%, dok su samo Zagreb i Dalmacija nešto manje istakli to pitanje (72 odnosno 61%).
Zaštita zdravlja i sigurnost radnika također je visoko pozicionirana (isto kao kod Švedske - najviše). Posebno su to još više istakli ispitanici u Sjevernoj Hrvatskoj – 69%, osobe između 35 i 44 godine – 65% te oni s nižim ali i s najvišim obrazovanjem – po 65%.
2.
Za formiranje cijena na razumnoj granici zainteresirana je tek trećina ispitanika u Hrvatskoj a posebno su se za to više izjasnili u Slavoniji – 46% pa u Lici, Kordunu i Banovini – 44% i zatim Istri s Primorjem – 40%.
Brigu o socijalnim elementima vlastitih radnika najviše potenciraju građani Zagreba i Dalmacije (35%) te dobna skupina od 45 do 54 godine (37%) i od 55 do 64 godine (40%). Hrvatska tu odskače više od svih ostalih zemalja obuhvaćenih u anketi.
Želja da poslodavac potiče/pomaže na usavršavanju/obrazovanju primjetno je niska a nešto više je istaknuta jedino kod osoba s nižom srednjom stručnom spremom – 33%, u Slavoniji – 30%, ali i kod osoba s visokom stručnom spremom – 29%.
Svjesnost o potrebi proizvodnje kvalitetnih proizvoda/ davanju kvalitetnih usluga čudno je niska u Hrvatskoj a tek se malo više ističe jedino u Zagrebu i Istri s Primorjem – po 21%. U svjetskim razmjerima ovdje vode Česi s 46% !
Briga o potrebi zaštite okoliša nema baš istaknuto mjesto u Hrvatskoj a malo veći interes pokazuju jedino ispitanici u Istri/Primorju – 21%. U svjetskim razmjerima vodi Švedska s 59% !
Potrebu pomaganja lokalne zajednice ponešto su više istaknuli ispitanici u dobnoj
skupini od 45 do 54 godine – 17%, u Lici, Kordunu i Banovini te Dalmaciji – po 13%.
Svijest o potrebi za ulaganjem u novu tehnologiju je porazno niska u Hrvatskoj – čak najniža kao i na Tajlandu, a to tek malo više ističu mladi u dobi od 15 do 24 godine – 13%, te visoko obrazovani - 14%
Zastupanje istine u reklamama u Hrvatskoj je vrlo nisko pozicionirano a malo više podržava to samo dobna skupina od 15 do 24 godine -14%, za razliku od Japanaca koji to najviše podržavaju (28%).
Posebno pomaganje od strane poduzeća/poslodavca za osobe u široj zajednici, kojima je to nužno potrebno, na dnu je ljestvice premda - kao pojedinci često aktivno učestvujemo u raznim dobrotvornim akcijama u zemlji.
O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; svibanj 2008.g.
3.
Providing Knowledege, Not Just Data!
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 8760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).
GfK. Growth from Knowledge
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600