Istraživanje o najvažnijim društvenim aspektimi odgovornosti poduzeća


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Najvažniji društveni aspekti odgovornosti poduzeća

                         

Zagreb, 18.06.08.

 

Živimo u vrijeme brojnih velikih promjena vezanih uz poslovno okruženje pa se željelo dobiti mišljenje građana o tome koji su najvažniji sadržaji o kojima bi danas poduzeća u Hrvatskoj  trebali voditi računa/posvetiti im punu/veću pažnju!?

 

 

Svaki je ispitanik mogao navesti najviše tri razna sadržaja koja smatra bitnima te da im posveti poseban značaj. U nastavku slijedi pregled za Hrvatsku ali i najviši te najniži postotni  udjel za još neke zemlje u kojima je provedeno istraživanje.

                                                           

 

                                                                HR      neke    druge    zemlje*    %

                                                               ________________________

                                                                  %             visoko      nisko

 

Osiguranje i stvaranje novih radnih mjesta            78         Argentina: 81      Japan: 53  

Zaštita zdravlja i sigurnost radnika                        59          Švedska: 59       Koreja: 23

Razumne cijene proizvoda                                    35           Tajland: 46       Kina: 15

Briga o socijalnim elementima                               29             Rusija: 21      Italija/Švedska: 3             

Pomagati/poticati obrazovanje zaposlenika             21          J. Afrika: 33       Kina: 5

Proizvoditi kvalitetne proizvode                             16              Češka: 46      Italija: 22

Kontinuirano brinuti o zaštiti okoliša                      13           Švedska: 59      Egipat: 9

Pomagati razvoj lokalne zajednice                           8             Egipat: 28       Franc.+Njem.+Ital.: 4

Investirati u novu tehnologiju                                 7             Koreja: 36       Tajland: 7

Istinite reklame                                                     7             Japan: 28        5 razl. zemalja: 4

Učestvovati u pomaganju potrebitih u društvu          5            Turska: 29        4 razl. zemlje: 3

 

*Ostale zemlje su: Meksiko, Argentina, Turska, Australija, Japan, Indija, Španjolska, Brazil, SAD, Švedska, V. Britanija, Kina, Tajland, Italija, J. Afrika, Tajvan, Indonezija, Koreja, Kanada, Egipat, Francuska, Njemačka, Poljska, Češka, Rusija – GfK Roper Reports Worldwide 2008 Survey Review

 

 

 

 

Potreba osiguranja dobrih i novih radnih mjesta prioritet je u Hrvatskoj ali i većini drugih zemalja (sve preko 50%) - najviše u Argentini (81%) a najmanje u Japanu (53%). U Hrvatskoj to posebno značajnije ističu građani Like, Korduna, Banovine – 89%, Slavonije – 88%, Istre s Primorjem i Gorskim Kotarom – 86% te u Sjevernoj Hrvatskoj – 84%, dok su samo Zagreb i Dalmacija nešto manje istakli to pitanje (72 odnosno 61%).

 

Zaštita zdravlja i sigurnost radnika također je visoko  pozicionirana (isto kao  kod Švedske - najviše). Posebno su to  još više istakli ispitanici u Sjevernoj Hrvatskoj – 69%, osobe između 35 i 44 godine – 65% te oni s nižim ali  i s najvišim obrazovanjem – po 65%.

 

2.

 

 

Za formiranje cijena na razumnoj granici zainteresirana je tek trećina ispitanika u Hrvatskoj a posebno su se za to više izjasnili u Slavoniji – 46%  pa u Lici, Kordunu i Banovini – 44% i zatim Istri s Primorjem – 40%.

 

Brigu o socijalnim elementima vlastitih radnika najviše potenciraju građani Zagreba i Dalmacije (35%) te dobna skupina od 45 do 54 godine (37%) i od 55 do 64 godine (40%). Hrvatska tu odskače više od svih ostalih zemalja obuhvaćenih u anketi.

 

Želja da poslodavac potiče/pomaže na usavršavanju/obrazovanju primjetno je niska a nešto više je istaknuta jedino kod osoba s nižom srednjom stručnom spremom – 33%, u Slavoniji – 30%, ali i kod osoba s visokom stručnom spremom – 29%.

 

Svjesnost o potrebi proizvodnje kvalitetnih proizvoda/ davanju kvalitetnih usluga čudno je niska u Hrvatskoj  a tek se malo više  ističe  jedino u Zagrebu i Istri s Primorjem – po 21%. U svjetskim razmjerima ovdje vode Česi s 46% !

 

Briga o potrebi zaštite okoliša nema baš istaknuto mjesto u Hrvatskoj a malo veći interes pokazuju jedino ispitanici u Istri/Primorju – 21%. U svjetskim razmjerima vodi Švedska s 59% !

 

Potrebu pomaganja lokalne zajednice ponešto su više istaknuli ispitanici u dobnoj

skupini od 45 do 54 godine – 17%, u Lici, Kordunu i Banovini te  Dalmaciji – po 13%.

 

Svijest o  potrebi za ulaganjem u novu tehnologiju je porazno niska u Hrvatskoj – čak  najniža kao i na Tajlandu,  a  to tek malo više ističu mladi u dobi od 15 do 24 godine – 13%, te visoko obrazovani - 14%

 

 

Zastupanje istine u reklamama  u Hrvatskoj je vrlo nisko pozicionirano a malo više podržava to samo dobna skupina od 15 do 24 godine -14%,  za razliku od Japanaca koji to  najviše podržavaju (28%).

 

 

Posebno pomaganje od strane poduzeća/poslodavca za  osobe u široj zajednici, kojima je to nužno potrebno, na dnu je ljestvice premda - kao pojedinci često aktivno učestvujemo u raznim dobrotvornim akcijama u zemlji.

 

 

O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku  građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; svibanj 2008.g.

 

 

3.

Providing   Knowledege,    Not    Just    Data!


GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko     8760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

 

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

 

 

 

                                                                                                                                                                                                     

 

GfK.    Growth    from    Knowledge

 




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600