Problem visoke cijene goriva za ribarske brodove


Vrsta objave: Izjave i komentari



Jedan bi od načina ublažavanja problema visoke cijene goriva za ribarske brodove, a čiji je udio u troškovima veći od 50 posto, mogao biti i plaćanje neisplaćenih 20 posto poticaja ribarstvu za tri godine od 2004. do 2006., što iznosi 23 milijuna kuna, naglasio je mr. Miro Kučić, predsjednik Udruženja ribarstva i prerade ribe HGK, na konferenciji za medije 29. svibnja u Hrvatskoj gospodarskoj komori na kojoj je ukazao na probleme s kojima se suočava hrvatsko ribarstvo povećavanjem cijene nafte.  

 

Kako je rekao Miro Kučić, prvi je udarac hrvatskim ribarima bila situacija povezana sa ZERP-om te rješenja na koja smo morali pristati pod pritiscima jedne od članica zemalja G8. Tako se i dobar Vladin potez - program obnove ribolovne flote, dovodi u pitanje. Program inače predviđa gradnju 40 ribolovnih brodova u vrijednosti gotovo 50 milijuna eura, koji se financiraju po povoljnim uvjetima i to u omjeru: 30 posto nepovratnih sredstava, 60 posto putem HBOR-a te 10 posto troškova snose ribari. Neisplaćenih 20 posto poticaja ribarstvu za razdoblje od 2004. do 2006. godine moglo bi ublažiti naftni šok odnosno poskupljenje goriva iako je to tek kap u moru ukupnih troškova. Inače, kako je rekao mr. Kučić, poticajna su sredstva spasila te potiču razvoj hrvatskoga ribarstva koje ove godine obilježava 1000 godina prvoga spomena.  

 

Visoka cijena goriva za ribarske brodove dovela je do toga da je udio nafte u troškovima veći od 50 posto, dok je primjerice u Belgiji i Francuskoj oko 30 posto. Udio veći od 30 posto već je znak za uzbunu, kazao je mr. Kučić dodavši kako je 25.000 ljudi vezano za ribarstvo i to na najosjetljivijem dijelu Hrvatske. Govoreći o podacima u hrvatskome ribarstvu, Kučić je napomenuo kako je u 150 ribolovnih dana u godini za 520 koćara potrebno 24.000 tona goriva, a za 250 plivaričara 14.000 tona. Ukupne potrebe iznose oko 40.000 tona goriva, a potrošene su 24.000 tona. Primjerena cijena litre plavog dizela, kako bi ova grana preživjela, trebala bi biti oko četiri kune, napomenuo je Kučić dodavši kako je ribarstvo izvozna grana gospodarstva te izvozi 75 posto proizvodnje, a smanjuje se njezina izvozna sposobnost, kojoj u korist ne ide niti tečajna politika koja pogoduje uvozu. Neprimjerene su i trošarine na cijenu nafte, rekao je mr. Kučić naglasivši kako država treba spasiti poljoprivredu i ribarstvo te iznaći način da se ublaže posljedice povećavanja cijene goriva. 

 




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600