Riba na našem jelovniku !?


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Za razliku od mesa, u Hrvatskoj se riba i morski plodovi jedu  znatno rjeđe – tek nešto više od  trećine Hrvata jede ribu barem jednom tjedno. Svaki deseti Hrvat  ne jede svježu ribu/morske plodove, odnosno,  svaki dvadeseti ne jede smrznutu ribu/morske plodove.

 

 

Zaista, premda djelom na Mediteranu, Hrvati su  još uvijek skromni potrošači  ribe. Statistika pokazuje da je potrošnja  ribe negdje na razini od oko 10 kilograma po glavi stanovnika dok je, na primjer, u Španjolskoj 44 kilograma, u Francuskoj 33, u Italiji  24 ili Grčkoj 21 kilogram...

 

Svježu ribu ukupno jede 89% građana  (raspon od 77% u Lici/Kordunu/Banovini te 95% u Dalmaciji i Zagrebu) ali intenzitet konzumacije pokazuje da to sigurno nije dovoljno:

                                                             %

-   svaki dan/gotovo svaki dan                   3

-   jednom tjedno                                   33

     ukupno na razini tjedna                  36

 

-   jednom u dva tjedna                           24

-   jednom mjesečno                               18

     ukupno na razini mjeseca               42

 

-   jednom u 2-3 mjeseca                         10

-    vrlo rijetko/ne može procijeniti            12

                                                           100

 

 

Velike su razlike u potrošnji svježe ribe kod kontinentalaca i onih koji žive na moru. Kao što je i očekivano, riba se tjedno najviše jede u Dalmaciji i Istri/Primorju – po oko 45% su potrošači, zatim slijedi Zagreb i Sjeverna Hrvatska – oko 32%, a podjednako najmanje potrošača ima u Slavoniji te

Lici/Kordunu/Banovini – po 13%. Među spolovima nema veće razlike jer

svježu ribu podjednako jedu i žene i muškarci. Stupanj obrazovanja također ne

donosi neke značajnije razlike u tjednoj potrošnji svježe ribe. Ali, s visinom prihoda kućanstva raste i potrošnja – od 18% kod najnižih prihoda  na 41% u kućanstvima s srednjim i višim prihodima, da bi u kategoriji najviših prihoda palo na prosječnih 33% potrošača.

 

2.

 

 

Navika potrošnje smrznute ribe nešto je manje prisutna jer nju jede oko 81% građana ( najviše – 90% u Zagrebu) i to:

 

                                                            %

-   svaki dan/gotovo svaki dan                  1

-   jednom tjedno                                  27

     ukupno na razini tjedna                 28

 

-   jednom u dva tjedna                          24

-   jednom mjesečno                              22

     ukupno na razini mjeseca              46

 

-   jednom u 2-3 mjeseca                         11

-   vrlo rijetko/ ne može procijeniti            14

                                                           100   

 

Smrznuta se riba tjedno najmanje koristi u Slavoniji (17%), zatim Dalmaciji (19%), slijedi blagi rast u Lici/Kordunu/Banovini te Istri/Primorju – nešto preko 25%, zatim dolazi  Zagreb s  oko 30% i najviše se ističe Sjeverna Hrvatska s 40% potrošača ribe.

 

Sveukupno Hrvati su vrlo skromni potrošači ribe. Zdrava/pravilna  prehrana traži da je riba na stolu barem dva puta tjedno  - no  mi smo još daleko od usvajanja takvih preporuka. Nedovoljno se  koriste  blagodati našeg podneblja ali niti

razina životnog standarda, značajnog dijela građana, ne dopušta da se hrani ovom univerzalno preporučano  namirnicom.

 

 

 

O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku  građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; travanj 2008.g.

 

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

 

3.

 

 

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

 

 

 

 

 

 

GfK.   Growth   from   Knowledge

 




19.05.2008. » Izvorna objava naših kolega iz GfK Njemačke
download pd_Temax_Q1-2008_efin.pdf [27,20 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600