Znakovi kvalitete i za hotelske usluge


Vrsta objave: Priznanja, nagrade i natječaji



- Priopćenje za medije -
 
Zagreb, 14. svibnja 2008.
 

„Hrvatska kvaliteta" hotelima

 

Inicijativa Hrvatske gospodarske komore za dodjelu prava korištenja znaka „Hrvatska kvaliteta" za kvalitetu usluga hotela predstavljena je na konferenciji za novinare 14. svibnja u HGK. Inicijativa je nastavak dosadašnjih uspješnih aktivnosti HGK na stalnom podizanju razine kvalitete proizvoda i njihove promocije. Vesna Trnokop-Tanta, potpredsjednica HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanja EU, rekla je da je  s obzirom na interes tvrtki iz sektora usluga, koji čini više od 60 posto djelatnosti našega gospodarstva, Hrvatska gospodarska komora  2007. godine donijela Pravilnik o znakovima vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda i usluga kojim je omogućeno i tvrtkama iz sektora usluga stjecanje prava korištenja znakova „Hrvatska kvaliteta" za kvalitetu usluga koje pružaju.

Vesna Trnokop-Tanta istakla je da je riječ o nastavku uspješne suradnje s Hrvatskom udrugom hotelijera i restoratera odnosno učinkovitoj promociji turizma i  hotelijera. Nužno je planski i kontinuirano poboljšavati kvalitetu, a te napore treba prepoznavati i nagrađivati. Do sada je HGK pravo korištenja znaka „Hrvatska kvaliteta" dodjeljivala proizvodima. Sada se ta praksa širi na segment usluga, a počinje se s hotelima. Vesna Trnokop-Tanta naglasila je da će u konačnici gosti valorizirati kvalitetu te bi trebali prepoznati vjerodostojnost dodijeljenog prava korištenja znaka. Ujedno će se podizati društvena svijest o važnosti kvalitete, promovirati suradnja u turističkom segmentu koja uključuje i suradnju s lokalnom zajednicom u cilju maksimalnog podizanja kvalitete koja je temelj ostvarenja održive konkurentnosti. Gost mora biti zadovoljan s kompletnom infrastrukturom koja je važan segment promocije destinacije. Akcija će se s vremenom afirmirati te dalje dorađivati.

Franco Palma, predsjednik predsjedništva Hrvatske udruge hotelijera i restoratera, rekao je da će pravo korištenja znaka „Hrvatska kvaliteta" dodjeljivati za dodatnu uslugu odnosno uslugu plus u okviru određenog standarda koji propisuje broj dodijeljenih zvjezdica nekom hotelu. Danas u ekonomiji vrijedi moto dati više vrijednosti za isti novac. U akciji mogu sudjelovati svi hoteli, a uskoro će se vjerojatno predložiti da se proširi i na kampere. Franco Palma kazao je da će se težiti što većoj objektivnosti, a prva dodjela znaka očekuje se potkraj rujna.

Ondina Šegvić, direktorica Sektora za turizam HGK, navela je da će se vrednovati brojni parametri koji osim uspješnog poslovanja uključuju, primjerice,  organizaciju transfera do hotela, dostupnost taxi službe, uređenost okoliša, sigurnost i čistoću.       

Visokokonkurentno turističko tržište, koje zahtijeva visoku razinu kvalitete usluga u turizmu, čini turizam područjem primarnog interesa za uspostavu vizualnog označavanja kvalitete usluge. Stoga je Hrvatska gospodarska komora pokrenula aktivnosti za dodjelu prava korištenja „Hrvatska kvaliteta" za kvalitetu usluga hotela, s ciljem stalnog podizanja razine kvalitete usluga hotela u RH i promociji njihove kvalitete na domaćem i inozemnom turističkom tržištu na zadovoljstvo korisnika usluga hotela.

Postupak dodjele prava korištenja znaka „Hrvatska kvaliteta" za kvalitetu usluga hotela provodit će nezavisna i stručna Tehnička komisija temeljem „Pravilnika o znakovima vizualnog označavanja  hrvatskih proizvoda i usluga" te definiranih kriterija za ocjenjivanje elemenata kvalitete usluga hotela. Tehničku komisiju čine predstavnici Ministarstva turizma, Hrvatske udruge hotelijera i restoratera te Hrvatske gospodarske komore.

Temeljem provedenog postupka i stručnog mišljenja Tehničke komisije, pravo korištenja znaka „Hrvatska kvaliteta" stječe se odlukom Savjeta projekta. Članovi Savjeta su predstavnici Ministarstva turizma, Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija, Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja, Državnog inspektorata, Državnog zavoda za mjeriteljstvo, Hrvatskog zavoda za norme, Hrvatske akreditacijske agencije, Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore.

Hrvatska gospodarska komora pokrenula je 1997. godine Projekt vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda znakovima"Hrvatska kvaliteta" i „Izvorno hrvatsko" s ciljem poticanja razvoja domaće proizvodnje, podizanja razine kvalitete hrvatskih proizvoda i proizvodnih tehnologija, poticanja stvaralaštva, kreativnosti, izvornosti, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije te promocije hrvatske države i stvaranja hrvatskog identiteta na svjetskom tržištu, rekao je Trpimir Župić, direktor Centra za kvalitetu HGK. U proteklih 11 godina 195 proizvoda steklo je pravo korištenja znaka „Hrvatska kvaliteta", 98 proizvoda pravo korištenja znaka „Izvorno hrvatsko", a u tom procesu sudjeluje više od 120 nezavisnih eksperata.




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600