
Popularnost izlazaka u kafiće, restorane, klubove ...
Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
U Hrvatskoj je jedan od najčešćih načina provođenja slobodnog vremena druženje s prijateljima i obitelji i to velikim dijelom u različitim ugostiteljskim objektima.
Građani Hrvatske najčešće posjećuju kafiće pri čemu 17% njih u kafiće odlazi svakodnevno dok još 32% to čini barem jednom tjedno. Dakle, gotovo polovina stanovnika Hrvatske posjećuje kafiće na tjednoj razini. Suprotno , oko jedne trećine ispitanih nema navike/potrebe odlaska u ovaj tip objekata.
Među pojedinim demografskim skupinama postoje značajne razlike u navikama. Tako muškarci, na tjednoj razini, češće odlaze u kafiće – 61% ( žene - 40%). Osobe u dobi 18-24 godine prednjače u tjednim posjetima kafićima – 87%, slijedi ih dobna skupine od 25 do 34 godine – 66% s tendencijom opadanja kod starijih dobnih grupa (od 53% do 17% za starije od 65 godina). Osobe s višim prihodima (kako osobnim, tako i prihodima kućanstva) češće posjećuju kafiće od ostalih. Razlike su očite i u regionalnoj podjeli. Na tjednoj razini u kafiće najviše idu Istrani/Primorci – 69%, zatim Dalmatinci – 64%, građani Zagreba i okolice – 53%, nakon čega dolazi do značajnijeg pada tako da tjedne posjete kafićima iznose 38% u sjevernoj Hrvatskoj, a u Slavoniji i Lici / Kordunu / Banovini su oko 35%.(Privitak 1)
Za razliku od učestalosti posjeta kafićima, znatno manje se odlazi u restorane - svega 5% građana restorane posjećuje na tjednoj razini. U skladu s očekivanjima, u restorane češće odlaze građani viših primanja, u dobi 25-44 godine te oni u većim, urbanim sredinama. Zanimljivo je i da više od polovice ispitanika iz Slavonije i Like nikada ne odlazi u restorane. Odnosno čak preko 50% svih građana u biti uopće ne odlazi u restorane.
Skoro ¾ građana nikada ne odlazi u klubove ili diskoteke, pri čemu su najčešći posjetitelji – naravno - mlađa populacija. U dobnoj skupini 18-24 godine samo 15% njih nikada ne odlazi na takva mjesta dok se u sljedećoj starosnoj skupini 25-34 godine taj postotak već penje na 43%. Kao i kod ostalih ugostiteljskih objekata i ovdje vrijedi pravilo da osobe s većim primanjima češće odlaze u te objekte. Rezultati također pokazuju da se klubovi ili diskoteke češće posjećuju u Zagrebu i Dalmaciji. Na drugoj strani je 77% populacije koji nikad ili gotovo nikad ne odlazi u ovaj tip ugostiteljskih objekata.
Zanimalo nas je i postoje li neke razlike u navikama odlaska u ugostiteljske objekte između pušača i nepušača. Rezultati pokazuju da redoviti pušači znatno češće – njih gotovo dvije trećine – na tjednoj razini posjećuju kafiće (24% njih svakodnevno boravi u kafićima, a dodatnih 37% barem jednom tjedno). U navikama posjećivanja restorana i klubova ne postoje značajne razlike s obzirom na to radi li se o pušačima ili nepušačima. U skladu s tim, ispitanici koji svakodnevno posjećuju kafiće u znatno manjoj mjeri podržavaju uvođenje zabrane pušenja na javnim mjestima od onih koji u kafiće odlaze rjeđe.
Prilikom jednog posjeta, građani Hrvatske u prosjeku u kafiću provedu pola sata do sat vremena - 35% njih ili sat do dva sata (25%) i to najčešće u miješanom društvu prijatelja i prijateljica – oko 33%, ali i u isključivo muškom (16%) odnosno ženskom društvu (13%). U odnosu na kafiće, restorani se znatno češće posjećuju u krugu obitelji (23%), no kao i kafići, često u društvu prijatelja (22%). Većina građana koja odlazi u restorane, tamo provede u prosjeku jedan do tri sata.
Ispitanike se pitalo i što najčešće konzumiraju prilikom posjeta ugostiteljskim objektima. Rezultati pokazuju da tijekom dana više od ¾ ispitanika u kafićima naručuje kavu dok se za večernjih posjeta kafiću preferiraju sokovi (31% ispitanika) i pivo (28% ispitanika).(Privitak2)
Navike konzumacije različitih vrsta napitaka u kafićima razlikuju se među spolovima pa tako žene tijekom dana znatno češće od muškaraca naručuju kavu (87% njih) dok muškarci češće od žena vole tijekom dana popiti pivo (15% muškaraca u odnosu na 1% žena). Slična situacija je i kod večernjih izlazaka u kafiće, žene će češće naručiti sok (44%) ili kavu (17%), dok će skoro polovica muškaraca (47%) najčešće naručiti pivo. Zanimljivo je i da će žestoka pića češće od ostalih naručiti Dalmatinci (14% njih).
Prilikom boravka u restoranima situacija je nešto drugačija, najpopularniji su sokovi i vino. Međutim, navike konzumacije različitih napitaka u restoranima razlikuju se u pojedinim regijama pa su tako konzumaciji vina u restoranima skloniji u Zagrebu (36%), Dalmaciji (35%) i Istri (35%), dok se pivo u restoranima konzumira znatno češće u Slavoniji (24%) i Sjevernoj Hrvatskoj (22%). I na kraju, u klubovima i diskotekama su najpopularnija žestoka alkoholna pića, posebno među ženama (48% njih) i među ispitanicima u Dalmaciji (48%), ali i pivo posebno među muškarcima (45%) te u Slavoniji (39%).
Velika većina ispitanika – 87% njih, odluku o tome što će konzumirati u nekom ugostiteljskom objektu donosi prije nego što tamo dođu, a samo mali postotak spontano odabere nešto s cjenika (11%). Zanimljivo je da su odluci na licu mjesta nešto sklonije žene (13% u odnosu na 8% muškaraca) kao i ispitanici iz Istre (18% njih).
O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 18 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; travanj 2008.g.
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).
13.05.2008. » Privitak 2- Učestalost konzumacije pića
- download PRIVITAK 2.doc [26,50 KB]
13.05.2008. » Privitak1- Posjećenost ugostiteljskih objekata
- download PRIVITAK 1.doc [26,00 KB]