Vrsta objave: Novi proizvod/usluga
Opuštenija vožnja u gužvi na autocesti
Učinkoviti sustavi za pomoć već danas pomažu vozačima da sigurnije i opuštenije dođu do cilja. Oni održavaju brzinu i razmak, upozoravaju na prometne gužve, a kada vozač stigne na cilj, pomažu mu da se parkira čak i na najmanja parkirna mjesta. Tehnološka tvrtka Bosch u nadolazećim će godinama usavršavati ove sustave za potporu. Automobili će u prometnim gužvama sve više preuzimati vodstvo - kočit će, ubrzavati i upravljati potpuno automatski. Sustav za pomoć pri vožnji u gužvama aktivirat će se od pri brzinama od nule do 50 km/h i time pokrivati tipični režim vožnje stani-kreni. Prema podacima automobilskog kluba ADAC na gužve je samo u Njemačkoj tijekom 2011. godine otpalo ukupno 405 000 kilometara. „Sustav za pomoć pri vožnji u gužvama pomaže da se i u gustom prometu dođe na cilj što je opuštenije moguće“, kaže Gerhard Steiger, voditelj Boschevog Odjela za upravljanje sustavima podvozja. Prve će se verzije ovog sustava vjerojatno početi serijski proizvoditi 2014. godine. Sljedećih će godina ova funkcija obuhvaćati sve veće raspone brzine i složenije situacije u vožnji i tako jednoga dana postati takozvani Highway Pilot koji će omogućiti potpuno automatiziranu vožnju.
Sustav za automatsku kontrolu razmaka (ACC) već danas prepoznaje automobile koji se voze ispred njega i prema njima prilagođava razmak i brzinu vlastitog vozila. Suradnja elektroničkog programa stabilnosti (ESP®) i videokamere koja prepoznaje vozni trak te elektromehaničkog upravljača daje tehničku bazu za automatsko vođenje vozila. Nakon toga, učinkoviti softver izračunava odgovarajuće upute koje omogućuju opuštenu i sigurnu vožnju. Automatska izmjena voznog traka sljedeći je funkcionalni korak. Za to su potrebni dodatni radarski senzori na stražnjem dijelu automobila koji prepoznaju vozila koja se brzo približavaju kao i takozvana dinamična navigacijska karta. Putem mobilne radio-veze ta karta uvijek može primiti informacije o aktualnim radovima na cesti i ograničenjima brzine. Vozač i dalje ima odgovornost za upravljanje vozilom, ali se može ograničiti na nadzor zbivanja.
Bosch u svom portfelju ima sve potrebne komponente i senzore
Osim elektroničkog programa stabilnosti (ESP®) i elektromehaničkog upravljača Bosch sam nudi i sve senzore potrebne za cjeloviti pregled nad relevantnim prometom. Ovisno o cijelom opsegu funkcija u vozilu to za pregled prednjeg područja znači ili kombinaciju radarskog senzora i mono kamere ili, kao drugu mogućnost, stereo kameru. Na području radara, Bosch sa svojim radarom LRR3 nudi vrlo učinkoviti radarski senzor velikog dosega koji s kutom otvora do 30 stupnjeva vidi do udaljenosti od oko 250 metara.
Novi radarski senzor srednjeg dosega koji u 2013. godini kreće u serijsku proizvodnju namijenjen je standardima tržišta koje cilja na veliki volumen prodaje pa je zato znatno povoljniji. Ima doseg od 160 metara s kutom otvora od 45 stupnjeva. Osim aktualne multifunkcionalne kamere s jednim senzornim elementom, Bosch je razvio stereo videokameru koja uz pomoć dva senzora vidi prostorno. Na taj se način udaljenost i smjer kretanja objekata mogu točno izračunati. Obje konfiguracije senzora osim toga omogućavaju opsežno predviđanje u svrhu kočenja u nuždi. Promatranje prometa koji se odvija iza vozila preuzimaju dva prilagođena radarska senzora srednjeg dometa koji s kutom otvora od po 150 stupnjeva vide do 100 metara udaljenosti. Ultrazvučni senzori sustava za pomoć pri parkiranju na kraju pomažu vozaču u upravljanju vozilom na području u neposrednoj blizini vozila.
Stupanj automatizacije raste
„Potpuno automatizirana vožnja razvija se postupno“, uvjeren je Steiger, i time pogađa u bit daljnjih razvojnih koraka. Prvo će se po autocesti moći voziti sve brže uz sve veći stupanj automatizacije, dok na kraju Highway Pilot potpuno ne preuzme vožnju od ulaska na autocestu sve do silaska s nje. Najveći izazov ostaje gradski promet u kojem se prilikom upravljanja vozilom moraju uzeti u obzir najrazličitiji sudionici u prometu koji dolaze iz svih smjerova kao i potrebni koncepti za funkcionalno osiguravanje sustava kako bi ostali pouzdani u svim situacijama.
Kontakt za medije:
Kristina Šperand-Ferenc
Tel.: (+385) 1 295 80 47
Kristina.speranda-ferenc@hr.bosch.com
Automobilska tehnologija najveći je poslovni sektor grupe Bosch. U poslovnoj 2011. ostvaren je promet od 30,4 milijardi eura ili 59% ukupnog prometa grupe, što Bosch Grupu čini jednom od vodećih dobavljača autoopreme. Više od 175.000 zaposlenika sektora Automobilska tehnologija radi širom svijeta na sedam poslovnih područja: tehnologija ubrizgavanja za motore s unutarnjim izgaranjem, periferni uređaji pogonskog sklopa, alternativni koncepti vožnje, aktivni i pasivni sigurnosni sustavi, funkcije za pomoć i udobnost, informacije i komunikacija u vozilu, kao i usluge i tehnologija za odjel autoopreme. Bosch je zaslužan za važne inovacije autoopreme, kao što su elektroničko upravljanje motorom, sustav protiv proklizavanja ESP® te common-rail dizelsku tehnologiju.
Bosch Grupa vodeći je globalni dobavljač tehnologije i usluga. U poslovnoj 2011. više od 300.000 zaposlenika ostvarilo je promet od 51,5 milijarde eura na području automobilskih i industrijskih tehnologija, trajnih potrošnih dobara i građevinskih tehnologija. Bosch Grupa sastoji se od društva Robert Bosch GmbH i više od 350 društava-kćeri i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako ubrojimo i njegove prodajne i servisne partnere, Bosch ima svoje predstavnike u oko 150 zemalja. Ova svjetska mreža za razvoj, proizvodnju i prodaju temelj je za daljnji rast. Bosch je u 2011. godini potrošio oko 4,2 milijarde eura na istraživanje i razvoj te je prijavio preko 4100 patenata diljem svijeta. Cilj je Bosch Grupe svojim proizvodima i uslugama unaprijediti kvalitetu života ljudi nudeći inovativna, korisna i briljantna rješenja te diljem svijeta nuditi tehnologiju za život.
Dodatne informacije možete pronaći na www.bosch.com, www.bosch-press.com.
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600