Stvaranje održivog kakao tržišta za uzgajivače zahtijeva ulaganja milijardi dolara


Vrsta objave: Širenje poslovanja



 

Mars Incorporated, jedan od vodećih svjetskih proizvođača čokolade izjavio je da je za razvoj održivog kakao sektora, koje može zadovoljiti dugoročnu potražnju industrije čokolade za kakaom, osnovnim sastojkom čokolade te istodobno poboljšati ekonomske mogućnosti uzgajivača potrebno uložiti milijarde dolara u poljoprivredna istraživanja, certificiranje od trećih strana i prijenos tehnologije uzgajivačima.

 

Iako su mnoge korporacije i samostalne kompanije pojedinačno ulagale održiviji sektor, od kojeg će imati koristi velika većina od 5-6 milijuna uzgajivača diljem svijeta, Mars smatra kako je potrebna još uža suradnja cijele industrije kako bi podigli standarde i pozitivno utjecali na uzgajivače te povećali prinose, a da se pritom ne ugroze ograničeni prirodni resursi.

 

Održivost kakaa zahtijeva velike napore i ulaganje

 

Tvrtka Mars je objavila da je u 2011. godini uložila 30 milijuna dolara u napore usmjerene k održivosti kakaa, nakon što je tijekom prethodne dvije godine uložila 20 milijuna dolara godišnje. Stoga Mars potiče na proširenje i razvoj prethodnih manjih programa i usmjeravanje na dobrobiti za uzgajivače kao glavni prioritet industrije. Mars očekuje da će tijekom ovog desetljeća svake godine ulagati kao i tijekom 2011. godine.

 

Ranije tijekom ove godine, tvrtka je objavila da je ispunila svoj cilj iz 2011. godinu u smislu da je 10 posto sveukupne zalihe kakaa ima certifikat održivosti te da će u 2012. godini nadmašiti unaprijed postavljen cilj od 20 posto te će tako postati najveći korisnik certificiranog kakaa na svijetu. Na temelju sadašnjih kupovnih aranžmana, Mars procjenjuje da njihove ovogodišnje zalihe sačinjava preko 90.000 tona certificiranog kakaa.

 

Mars poziva cijeli sektor na suradnju za opće dobro

 

„Mi vjerujemo kako je najbolji pristup održivosti kakaa suradnja sa ostalima kompanijama u sektoru, vladama, organizacijama za certificiranje te NVO-ma za opće dobro,“ izjavio je Barry Parkin, glavni direktor nabave i održivosti za Mars Global Chocolate. „Potrebne investicije u milijardama dolara zahtijevaju da veliki svjetski proizvođači surađuju kako bi ostvarili značajne ciljeve. Vidljivo je da industrija ovaj izazov shvaća vrlo ozbiljno, budući su pokrenuti razni projekti, ali čvrsto vjerujemo da se sva nastojanja mogu udružiti u jedno zajedničko sektorsko nastojanje kako bi se postigao naš zajednički cilj.“

 

Ova najava u skladu je s izvještajem „Principi u akciji“ kojeg je tvrtka Mars objavila drugu godinu za redom, a koji objašnjava tvrtkin pristup poslu i Marsovo opredjeljenje da svojih Pet načela primijeni i svojim radom unaprijedi živote ljudi i planetu. Mars nastavlja biti privatna, obiteljska kompanija posvećena cilju kojeg je prvi postavio na Forrest E. Mars još 1947. godine - „stvoriti zajedničku dobrobit za sve dionike.“

 

Ovaj cilj je postao više nego jasan 2009. godine kada je tvrtka odlučila da će do 2020. godine 100 posto njihovih zaliha kakaa biti iz certificiranih izvora. Mars procjenjuje da će do tog datuma potražnja kakaa nadmašiti ponudu za milijun tona, stoga su direktne investicije u istraživanje, prijenos tehnologija uzgajivačima i certificiranje tijekom ovog desetljeća nužne za suočavanje s ovom problematikom.

 

„Za poboljšavanje kakao sektora za pet do šest milijuna uzgajivača kakaa diljem svijeta, biti će potrebno investirati milijarde dolara kroz narednih deset godina – svi igrači u industriji će morati doprinijeti,“ izjavio je Andrew Harner, potpredsjednik Mars Global Cocoa. „Doprijeti do velikog broja uzgajivača zahtijeva znatna financijska ulaganja, inovativne programe i suradnju u cijeloj industriji. Na primjer, Marsova inicijativa nazvana „Vizija za promjenu“, pomoći će uzgajivačima u Obali Bjelokosti naučiti nove poljoprivredne metode kako bi razvili njihove zajednice i povećali njihovu produktivnost, koja će naposljetku ojačati njihove ekonomske mogućnosti. Taj program je također otvoren, što znači da cijela industrija može imati koristiti od naših nastojanja. Željni smo i voljni raditi sa drugima igračima u industriji koji streme inicijativama za održivost.“

 

Inicijativa tvrtke Mars za održivi kakao je usmjerena na istraživanje, certificiranje i programa izravnih intervencija kako bi se potaknula produktivnost.

 

Inicijativa za razvoj održivog kakao je fokusirana na tri ključna elementa: znanstveno istraživanje o kakau, koje uključuje i mapiranje genoma u suradnji s tvrtkom IBM i američkim Ministarstvom poljoprivrede, zatim prijenos tehnologija i poljoprivrednih metoda uzgajivačima kakaa putem inicijative „Vizija za promjenu“ te certificiranje. Mars radi sa tri organizacija za certifikaciranje: Rainforest Alliance, Fairtrade International i UTZ Certified.

 

Program za transfer tehnologije tvrtke Mars je usmjeren na inicijativu „Vizija za promjenu“, koja se odnosi na uzgajivače kakaa u Soubré regiji u Obali Bjelokosti. Obala Bjelokosti je najveći svjetski proizvođač kakaa, a uzgajivači u Soubre regiji uzgajaju najviše kakaa u toj zemlji. Mars je u procesu uspostavljanja Cocoa Developement Centers (CDCs) u Obali Bjelokosti, koji će pružiti uzgajivačima potrebne materijale i tehnologije potrebne za unaprjeđenje njihovih farmi. Do 2020. godine, nadaju se da će sagraditi 75 takvih centara kojima će se koristiti više od 150.000 uzgajača.

 

Osim izgradnje ovih centara, „Vizija za promjenu“ djelovat će na usmjeravanje ekonomskih uspjeha u značajna unaprjeđenja i poboljšanja kvalitete života u zajednicama koje se bave uzgojem kakaa kroz osnaživanja zajednica i omogućavanje boljeg pristupa privatnim i javnim razvojnim fondovima. Osim u Obali Bjelokosti, CDC su u izgradnji u Indoneziji, Vijetnamu i Filipinima kako bi se i u tim zemljama pomoglo uzgajivačima.

 

Isto tako, Mars ulaže u znanost i istraživanja kakaa koja će pomoći poljoprivrednicima uzgojiti više produktivnih stabala i farmi. Cilj je pomoći uzgajivačima da utrostruče svoje prinose kroz učinkovitiju praksu, dobre poljoprivredne vještine, poboljšani germplazam i gnojivo, koja će im naposljetku i dopustiti da utrostruče svoje prihode i pružiti im mogućnosti koje inače ne bi imali. Kakao je dugo smatran kao usjeva bez većih potencijala, stoga dugo nije bilo nikakvih istraživanja koja bi unaprijedila produktivnost usjeva. U Mars centru za znanost o kakau u Brazilu, tvrtka razvija produktivnija stabla otpornija na bolesti i štetočine. U suradnji sa IBM-om i USDA-om, Mars je uspješno mapirao genom kakaa, te su rezultati mapiranja dostupna svim istraživačima i ostalim zainteresiranim na Cocoa Genome Database stranici.

 

Konačno, Mars radi sa međunarodnim organizacijama za certifikaciranje kako bi bio siguran da će direktne investicije imati veći doseg diljem zajednica za uzgoja kakaa. Osim kako bi ispunio ciljeve za zaštitu okoliša zadane od strane Rainforest Alliance, Fairtrade International i UTZ Certified, Mars je radio sa ovim organizacije za certificiranje kako bi uveli bitne standarde o radu i produktivnosti. Mars vjeruje da kako bi bili uspješni, standardi održivosti potrebno moraju uključivati povećanu produktivnost koja će poticati poboljšanje uvjeta života uzgajivača, njihovih obitelji i zajednica.

 

Za više informacija o inicijativi tvrtke Mars o održivosti kakaa, molimo Vas da posjetite www.mars.com/cocoasustainability. Dodatno možete pročitati o timu i njihovim inicijativama na blogu www.cocoasustainability.com.

 

-Kraj-

O kompaniji Mars, Inc:

 

Godine 1911. Frank C. Mars napravio je prve Mars slatkiše u vlastitoj kuhinji u Tacomi, u saveznoj državi Washington i time stvorio temelje Marsa kao proizvođača slatkiša. U dvadesetim godinama prošlog stoljeća, Forrest E. Mars stariji priključio se očevom poslu i zajedno su stvorili čokoladicu MILKY WAY®. 1932. godine Forrest stariji preselio je u Veliku Britaniju sa snom da stvori posao temeljen na cilju za stvaranje „obostrane dobrobiti za sve dionike“ – ta je vizija postala temeljem tvrtke Mars, Inc. Sa sjedištem u gradu McLeanu, u saveznoj državi Virginiji, u SAD-u Mars Inc. je jedan od najvećih proizvođača hrane s godišnjim prihodom koji na globalnoj razini nadmašuje 30 milijardi američkih dolara te posluje u šest poslovnih jedinica: prehrana i njega kućnih ljubimaca, čokolada, Wrigley, hrana, piće i Symbioscience, s približno 70.000 suradnika diljem svijeta koji ostvaruju Mars načela kako bi svojim djelovanjem pozitivno utjecali na ljude i okoliš.

 

Robne marke tvrtke Mars: Prehrana i njega kućnih ljubimaca – PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, WHISKAS®, KITEKAT®, SHEBA®, CESAR® i CHAPPI®; Čokolada – M&M’S®, SNICKERS®, DOVE®, GALAXY®, MARS®, MILKY WAY® i TWIX®; Wrigley – DOUBLEMINT®, EXTRA®, ORBIT® i 5TM žvakače gume, STARBURST®, i SKITTLES® bomboni, ALTOIDS® i LIFESAVERS® mentoli; Hrana – UNCLE BEN’S®, DOLMIO®, EBLY®, MASTERFOODS® i THE BRIGHT TEA COMPANYTM, KLIX® i FLAVIA®; Symbioscience – COCOAVIATM, WISDOM PANELTM i SERAMIS®,

 

Za više informacija posjetite internetsku stranicu www.mars.com. Pratite nas na: facebook.com/mars, twitter.com/marsglobal, youtube.com/mars.

 

Za više informacija molimo kontaktirajte:

 

Damir Skok                                       Daniel Hajden

Mars Hrvatska d.o.o.                         Grayling

Tel: 01/6593-165                                 01/4882-876

Mob: 098/278-571                               099/4882-867

e-mail: damir.skok@effem.com          daniel.hajden@grayling.com



thumbnail

09.10.2012. » Slika 2.
download Fotografija_2.jpg [165,51 KB]
thumbnail

09.10.2012. » Slika 1.
download Fotografija_1.jpg [669,32 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600