Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
· Prodaja u Hrvatskoj porasla 57,4%
· Prodaja na europskom tržištu porasla 8%
· Tržišni udio u Europi iznosi 2,4%
· Izniman rast prodaje u Španjolskoj, Danskoj, Francuskoj, Portugalu, Turskoj, Nizozemskoj, Grčkoj, Švicarskoj i Švedskoj
Zagreb. Chevrolet u Hrvatskoj u prvoj polovici godine bilježi rast prodaje od impresivnih 57,4% u odnosu na isto razdoblje lani, dok je tržište u padu više od 23%. S 8,40% Chevrolet zauzima visoko treće mjesto na tržištu osobnih automobila u usporedbi s 4,09% u prvoj polovici 2009. godine.
Chevrolet Europa prodao je od siječnja do lipnja ove godine 232.417* automobila, što je 16.401 ili 8% više u usporedbi s istim razdobljem prošle godine (2009: 216.016 automobila). Chevroletov udio na europskom tržištu porastao je za 0,14 jedinica na 2,4%, izračunato prema rastu udjela u 13 europskih zemalja.
„Sve više europskih kupaca upoznaje našu novu ponudu vozila: mini, male i kompaktne Chevroletove automobile lijepog izgleda po iznimno povoljnim cijenama", rekao je Wayne Brannon koji je na čelu Chevroletovih europskih operacija. „Sljedeće, 2011. godine predstavit ćemo sedam novih modela te se u skoroj budućnosti prebaciti s pokrivanja trećine europskih automobilskih segmenata na polovicu", dodao je Brannon.
Chevrolet je zabilježio posebno velik rast prodaje u mnogim južnoeuropskim državama, primjerice Španjolskoj, Francuskoj, Portugalu, Grčkoj i Turskoj. S druge su strane i Danska, Nizozemska, Švedska, Švicarska te Belgija također zabilježile troznamenkast ili dvoznamenkast rast prodaje.
U Rusiji, gdje se tržište polako oporavlja, Chevrolet je zadržao svoju poziciju vodećeg inozemnog branda, i to sa stabilnim tržišnim udjelom od 6,5%.
Sa svojim novim modelom u segmentu minija – gradskim automobilom Sparkom, Chevrolet je povećao svoj udio sa 5,7 na 7% u ovom segmentu koji inače bilježi lagani pad. Time je postao četvrti najbolje prodavani brand u Europi u ovom segmentu, prodavši ukupno 50.127 automobila.
U segmentu kompaktnih trovratnih modela, Chevrolet Cruze koji je nositelj titule AUTOBEST automobil godine 2010 i ima EuroNCAP-ovu sigurnosnu ocjenu od pet zvjezdica i dalje je vodeći na tržištu u mnogim državama. Njegov udio u segmentu iznosi 36% – primjerice u Španjolskoj u kojoj je od siječnja do lipnja ove godine prodano 4.375 Cruzea.
Tržišta na kojima je zabilježen rast, poredak prema rastu prodanih primjeraka | Prodaja siječanj – lipanj 2010. | Razlika u odnosu na broj prodanih automobila u 2009. | Razlika u odnosu na 2009. u % |
Španjolska | 14.259 | +5.064 | +55% |
Danska | 3.101 | +2.499 | +415% |
Francuska | 10.686 | +1.959 | +23% |
Portugal | 3.070 | +1.433 | +88% |
Turska | 6.290 | +1.431 | +30% |
Nizozemska | 3.219 | +1.056 | +49% |
Grčka | 2.013 | +690 | +52% |
Hrvatska | 1.633 | +596 | +57% |
Švicarska | 1.588 | +460 | +41% |
Belgija | 2.734 | +302 | +12% |
Bosna i Hercegovina | 412 | +275 | +204% |
Švedska | 741 | +205 | +38% |
Prethodna Chevroletova prodaja 2004. - 2010. | |||
Godina | Ukupno | Rast | Udio |
2004. | 251.121 | 55% | 1,2% |
2005. | 295.247 | 17,5% | 1,4% |
2006. | 341.737 | 15,8% | 1,6% |
2007. | 457.224 | 33,6% | 2% |
2008. | 506.433 | 10,8% | 2,3% |
2009. | 425.874 | -15% | 2,3% |
2010. do 6. mjeseca | 232.417 | 8%* | 2,4% |
* Ukupna industrijska proizvodnja u Europi +0,9% 2010. prema 2009. (do tekućeg mjeseca)
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600