Unatoč znatnim promjenama uvjeta poslovanja, TDR i dalje lider u Hrvatskoj i regiji


Vrsta objave: Izjave i komentari



Prihvaćanjem EU smjernica bez prijelaznog razdoblja u Hrvatskoj će nestati jeftini brandovi i ugrozit će se socijalno najosjetljivija skupina potrošača", izjavio je predsjednik Uprave TDR-a, Davor Tomašković na današnjoj konferenciji za novinare

 

Zagreb, 24. ožujka 2010. –  Hrvatsku duhansku industriju u prošloj su godini obilježile značajne tržišne promjene uvjetovane drastičnim promjenama trošarinske politike, liberalizacijom tržišta, zabranom oglašavanja duhanskih proizvoda na prodajnim mjestima te ograničavanjem pušenja na javnim mjestima.

Te su promjene dovele do pada ukupnog duhanskog tržišta od 8 posto i povećanja cijena cigareta od 20 do 30 posto.  Nelegalna trgovina u proteklih se godinu dana znatno povećala. Prihodi trgovine pali su za oko 20 posto, a izostalo je i povećanje prihoda državnog proračuna. Uz rastuću gospodarsku krizu i smanjenje poticaja značajno je pogoršan i položaj uzgajivača duhana jer je isplativost njegove proizvodnje dovedena u pitanje.  Sve ove promjene rezultat su drastičnih izmjena modela oporezivanja, čime je Hrvatska prošle godine postala jedina zemlja koja je nekoliko godina prije ulaska u Europsku uniju dosegla harmonizacijske uvjete.

„Ukoliko Vlada prije ulaska Hrvatske u EU i dalje bude bez prijelaznog razdoblja bespogovorno slijedila smjernice Europske unije o novoj trošarinskoj politici kojom se drastično povećavaju i izjednačavaju porezna opterećenja na sve cigarete, u Hrvatskoj će cijene cigareta u nižem i srednjem segmentu drastično porasti te će nestati jeftinih brendova, dostupnih socijalno najosjetljivijim skupinama potrošača. Te će promjene dovesti u pitanje budućnost proizvodnje duhana u Hrvatskoj, inače vrlo značajne izvozne kulture i ukidanje velikog broja radnih mjesta na hrvatskom selu", izjavio je predsjednik Uprave TDR-a Davor Tomašković.

Unatoč značajnim tržišnim promjenama, TDR i dalje diktira tempo razvoja hrvatskog duhanskog tržišta. Tijekom prošle godine na tržište je lansirano devet novih proizvoda i tri limitirana izdanja, čime je TDR-ov portfolio proizvoda za 30 posto veći u odnosu na godinu ranije. Prošle je godine lansirano i  jubilarno izdanje Ronhilla, čija je 30-ta obljetnica obilježila 2009. godinu u TDR-u, a ovih dana se očekuje lansiranje redizajniranog Avangarda. Ronhill je i dalje uvjerljivi lider na hrvatskom tržištu, a među pet vodećih brandova na domaćem tržištu čak su četiri iz TDR-a. 

U prošloj godini TDR je ostvario prodaju veću od 12,5 milijardi komada cigareta  te  prihod od 231 milijun EUR-a.  Više od 6,6 milijardi komada cigareta TDR je izvezao na strana tržišta te se još snažnije pozicionirao kao jedan od vodećih hrvatskih izvoznika, koji više od 50 posto svoje prodaje ostvaruje na inozemnim tržištima.   

Početak 2010. godine u TDR-u je obilježio iskorak na tržište jugozapadne Azije i početak gradnje tvornice u Iranu. Investicija u Iranu  vrijedna je  30 milijuna eura, a tvornica bi s radom trebala početi do kraja iduće godine.



thumbnail

24.03.2010. » Slika 1
download RON14.jpg [1875,99 KB]
thumbnail

24.03.2010. » Slika
download RON4.jpg [2049,04 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600