Vrsta objave: Izjave i komentari
Seminar „Kako poslovati s Indijom" održan je 9. ožujka u HGK u organizaciji Veleposlanstva Republike Indije u RH i Hrvatske gospodarske komore na kojem su sudionici saznali više o indijskom gospodarstvu te poslovanju indijskih tvrtki u međunarodnom okružju.
Otvarajući seminar voditelj Odjela za prekomorske zemlje u Sektoru za međunarodne odnose HGK Miroslav Karamarković naglasio je dobre gospodarske odnose Hrvatske i Indije, koji imaju potencijal za daljnji razvoj i unapređivanje. Prošle je godine zabilježen rast hrvatskog izvoza u Indiju sa 10 milijuna USD u 2008. godini na 32,4 milijuna USD u prošloj godini, dok je indijski izvoz u Hrvatsku bio nešto niži nego prethodne godine te je iznosio 124,55 milijuna USD, a i dalje se bilježi deficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni Hrvatske s Indijom. Hrvatska je lani u Indiju najviše izvozila električne motore i generatore, turbomotore, plinske turbine, ploče i panele s električnim prekidačima, strojeve za plastiku, antibiotike itd., dok se iz Indije u Hrvatsku najviše uvozila kava i prerađevine od kave, obuća, posteljina, stolnjaci, lijekovi itd. Karamarković je podsjetio i na Sporazum o trgovini i gospodarskoj suradnji Hrvatske i Indije, Sporazum o promociji i međusobnoj zaštiti investicija te radu zajedničkih poslovnih vijeća i odbora.
Veleposlanik Republike Indije u RH Pradeep Singh naglasio je da su Indija i Hrvatska prijateljske zemlje čija gospodarska suradnja ima dobrih mogućnosti za unapređivanje. Potencijal je za povećanje i uspostavu trgovinske suradnje u industriji proizvodnje kože i tekstila, farmaceutici, prehrambenoj industriji, graditeljstvu, industriji elektroopreme, uređaja za prijenos energije, željeznici, brodogradnji, naftnoj industriji, telekomunikacijama, turizmu, znanosti i tehnologiji te informatičkoj tehnologiji. Singh je naveo sektor usluga, osobito turizam, informatičku tehnologiju, poljoprivredu i prehrambenu industriju, proizvodnju za autoindustriju, infrastrukturu te farmaceutiku kao područja za međusobne investicije dviju zemalja.
Govoreći o indijskom gospodarstvu, veleposlanik Pradeep Singh naglasio je da se Indija nalazi među prvih 15 zemalja u svijetu čiji BDP ima stalni rast od 2002. godine, a koji je 2008. dosegnuo 1068 milijardi USD. Rast BDP-a te je godine iznosio 8,7 posto i drugi je najviši iza kineskog rasta. U strukturi BDP-a najviše sudjeluju sektor usluga, industrija te poljoprivreda. Očekuje se da će Indija i u duljem razdoblju, do 2050. godine, zadržati visoke stope rasta, između pet i šest posto godišnje. Povoljna demografska struktura s pretežito mladom te školovanom populacijom također je značajna ekonomska prednost Indije. Ta je zemlja od 2002. godine znatno povećala i vanjskotrgovinsku suradnju sa svijetom, izvoz je povećan sa 53 milijarde USD u 2002. godini na 185 milijardi USD u 2009. Rastao je i uvoz koji je u 2002. godini bio 62 milijarde USD, a u 2009. iznosio je 304 milijarde USD. U posljednje su tri godine znatno povećane i investicije u Indiju te je u 2008/2009. uloženo 27,3 milijarde USD, a godinu ranije 24,5 milijardi USD.
Direktorica ureda Indijske organizacije za promociju trgovine (ITPO) u Frankfurtu V. Meera predstavila je tu organizaciju čija je uloga promovirati indijsku industriju te pomoći izvozu indijskih proizvoda na međunarodnom tržištu. Kako je rekla, od ožujka ove do ožujka sljedeće godine planirano je organiziranje 16 međunarodnih sajmova u New Delhiju u izlagačkom prostoru „Pragati Maidan" te osam u drugim indijskim centrima. Spomenula je i suradnju Indije i Hrvatske, čija je međusobna vanjskotrgovinska razmjena vrlo mala.
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600