Smartphone osvaja globalno tržište, dok lokalni operateri traže prostor za daljnji rast


Vrsta objave: Rezultati poslovanja



Smartphone će nastaviti proboj na tržište, te se očekuje da će sljedeće godine biti prodano oko 400 milijuna primjeraka tog uređaja, što je brojka koja će nadmašiti broj prodanih osobnih računala. Zbog gotovo 600 milijuna mobilnih širokopojasnih veza, u 2010. godini moglo bi doći do svojevrsnog bežičnog ekvivalenta "prometne gužve". Tržišta u užoj regiji zasićena su u segmentu pokretnih mreža te je cijeli sektor u potrazi za prostorom za daljnji rast, ističe najnovije istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte Trendovi u telekomunikacijama u 2010.*

 

Ovogodišnji izvještaj obilježavaju tri konkretna izazova, od kojih je prvi smjer globalne ekonomije. Deloitteova predviđanja za 2009. potvrdila su konsenzus da će većina svjetske ekonomije pasti u recesiju. Međutim, slika za 2010. je znatno raznovrsnija jer iako se smatra da će se većina ekonomija oporaviti, zasad je neizvjesno koji konkretni oblik će taj oporavak imati. Tempo digitalizacije je drugi izazov. Pretvaranje analognih podataka u digitalne prvo je uslijedilo u sektoru telekomunikacija. No, dok se tehnološki i medijski sektor trude prihvatiti potpunu digitalizaciju, globalni svijet telekomunikacija postao je ključni pokretač tog rasta. Izazov je pritom pronaći profitabilni poslovni model za tu ulogu. Treće, prilagodba mobilnog interneta odvija se možda čak i prebrzo, usprkos ekonomski nestabilnim vremenima, što donosi velik izazov za cijeli sektor te sve igrače u njemu. Globalno gledajući, telekomunikacijska tržišta mogu se ugrubo podijeliti na ona u kojima je ovaj sektor došao do svojevrsne točke zasićenja, kao u najrazvijenijim zemljama Zapada, te ona u kojima se u narednim godinama očekuje daljnji rast. U te zemlje možemo, pored Kine i Indije, ubrojiti i neke zemlje Srednje i Istočne Europe, kao i Hrvatsku.

 

"Telekom sektor u našoj je regiji u zadnjih desetak godina bilježio značajan i kontinuirani rast, posebice u segmentu mobilne telefonije i širokopojasnih mreža. U proteklih nekoliko godina rast na tržištu mobilnih komunikacija počeo je stagnirati, dok je na tržištima tradicionalne fiksne mreže zabilježen čak i pad. Većina tržišta u regiji zasićena je u dijelu koji se odnosi na pokretne mreže, s obzirom da raspon prodora iznosi od 128 posto u Srbiji, preko 132,5 posto u Hrvatskoj pa sve do 187 posto u Crnoj Gori. Penetracija fiksne telefonije u regiji solidna je u odnosu na Europsku uniju te iznosi 32,4 posto. Cijeli je sektor u potrazi za prostorom za daljnji rast," komentira Dejan Ljuština, viši menadžer u Odjelu za poslovno savjetovanje u Deloitteu. No, u odnosu na Zapadnu Europu, gdje su se investicije u nove tehnologije smanjile, telekom operateri u našoj užoj regiji i dalje dosta investiraju u plasman novih tehnologija na tržište. Dobar je primjer segment širokopojasnih mreža, koji u nekim zemljama regije još uvijek ostavlja dovoljno prostora za rast. Najveća penetracija širokopojasnih mreža, od 11,8 posto, zabilježena je u Hrvatskoj. Stoga će se operateri u zemljama niže penetracije većim dijelom usredotočiti na daljnji prodor širokopojasne mreže/IPTV-a, kako bi premostili raskorak koji regija ima u odnosu na članice EU i nadomjestili pad zabilježen na tradicionalnim tržištima.

 

Smartphone će nastaviti proboj na tržište, te se očekuje da će sljedeće godine biti prodano oko 400 milijuna primjeraka tog uređaja, čime će nadmašiti broj prodanih osobnih računala. Najvažnija bitka u 2010., ona za prevlast na području mobilnog pretraživanja, mogla bi ostati bez dovoljne medijske pozornosti zbog zasad skromnih prihoda od 1 do 2 milijarde dolara. Zbog gotovo 600 milijuna mobilnih širokopojasnih veza, u 2010. bi moglo doći do svojevrsnog bežičnog ekvivalenta "prometne gužve". Stoga se očekuje da će vodeće tvrtke specijalizirane za telekom tehnologije koje omogućuju bolje funkcioniranje bežičnih mreža zabilježiti rast od gotovo 100 posto.

 

Globalni će se telekomunikacijski sektor po svoj prilici ozbiljno usredotočiti na smanjenje izravne i neizravne emisije ugljičnog dioksida. Emisija bi po telefonskoj liniji trebala pasti prosječno za 10 posto, iako ovdje treba uzeti u obzir činjenicu da se ukupni broj linija povećava. Globalna telekomunikacijska industrija, koja pruža usluge za četiri milijarde klijenata, s prosječno 1,5 linija po korisniku, godišnje stvara 183 milijuna tona ugljičnog dioksida. Riječ je o 0,7 posto udjela u globalnoj emisiji ugljičnog dioksida, što je i dalje povoljnije u odnosu na automobilsku i avio industriju.

###

Cjelovito istraživanje: http://www.deloitte.com/hr/novosti

 



*Deveto godišnje Deloitteovo istraživanje nastalo je na temelju spoznaja dobivenih u razgovorima s klijentima, analitičarima i Deloitteovim stručnjacima za telekomunikacije, medije i tehnologiju. U istraživanje je bilo uključeno više od 7000 stručnjaka diljem svijeta.

 



thumbnail

19.01.2010. » Slika
download Ljustina.jpg [43,50 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600