Vrsta objave: Najava događaja
CROATA u Centru za dizajn (od 1. prosinca 2009. do 15. siječnja 2010. godine)
Svakom izložbom u Centru za dizajn želimo prikazati važnost kreativnosti i dobrog dizajna kao ključnih elemenata gospodarskog uspjeha nekog proizvoda na zahtjevnom globalnom tržištu. Izložbom CROATA naglašavamo važnost još jednog elementa – građenje prepoznatljivosti robne marke (brand).
Tvrtka Potomac je 1990. godine pokrenula veliki poduzetnički poduhvat CROATA – proizvodnja hrvatskih kravata te mijenjanje hrvatske i svjetske svijesti o porijeklu kravate.
Do tada je većina svijeta (i ja osobno) smatrala da je kravata talijanskog ili francuskog porijekla, tj. oni su to sustavno "brandirali" te tako stvarali sliku o svojoj kompetentnosti i važnosti njihovog dizajna kravata.
Tvrtka Potomac je prema ideji Marijana Bušića, zajedno s partnerom Zlatkom Penavićem, svojom markom CROATA krenula u "osvajanje" svijeta nenasilnim putem predstavljajući povijesne činjenice o prvoj kravati koju su nosili hrvatski vojnici (Croate) u tridesetgodišnjem ratu u Europi (17. stoljeće) i time započeli građenje ideje o hrvatskom porijeklu tog odjevnog predmeta i kompetentnosti hrvatskog dizajna.
Kroz ovih dvadeset godina kontinuirano su radili na promociji hrvatske baštine kroz izuzetno kvalitetan dizajn kravata (motivi hrvatskog pletera, glagoljice, arhitektonskih spomenika, gradova, istaknutih pojedinaca, umjetnika, izuma, flore i faune hrvatskih regija...) te istovremeno koristili i suvremene teme kao inspiracije.
Veliki su iskorak u promociji svoje marke CROATA učinili kroz umjetničke izložbe Izazov kravate koja je postavljena u više zemalja Europe i svijeta, te velikim "land-art" projektima Kravata oko Arene (Pula 2003.), Kravata oko Hrvatske (2006.) i Kravata u žitu (Davor 2007.) koji su prenošeni u svjetskim medijima, a time promijenili i poboljšali sliku o hrvatskom dizajnu i identitetu.
Izložbom CROATA želimo naglasiti kako dobra ideja, dobar dizajn i hrabri poduzetnički duh može mijenjati stoljećima krivo interpretiranu povijest i time stvarati uvjete za proboj novog kvalitetnog proizvoda.
Luka Mjeda
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600