Predstavljen projekt Indeks društveno odgovornog poslovanja


Vrsta objave: Plan poslovanja



Projekt Indeks DOP-a (društveno odgovornog poslovanja) koji se provodi drugu godinu uzastopce predstavljen je na konferenciji za medije danas u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

 

Potpredsjednica HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanja EU Vesna Trnokop-Tanta naglasila je kako društveno odgovorno poslovanje (DOP) danas znači mnogo više nego ikada ranije. Iza nas je izuzetno teška poslovna godina za hrvatsko gospodarstvo, stoga je potrebno biti uporan u promoviranju DOP-a, koji predstavlja dugoročni poslovni pristup te daje priliku opstanku hrvatskoga gospodarstva, rekla je Trnokop-Tanta napomenuvši kako je Hrvatska vodeća u regiji u promociji DOP-a, a Zajednica za društveno odgovorno poslovanje HGK taj je projekt predstavila i u drugim zemljama.   

 

Ravnateljica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj (HR PSOR) Mirjana Matešić istaknula je kako je ideja da se napravi transparentni način djelovanja DOP-a nastala prije tri godine te je načinjena transparenta tehnologija za određivanje primjene DOP-a. Projekt su podržale i inozemne organizacije, a ugledali su se na indeks DOP-a u Velikoj Britaniji, rekla je Matešić dodavši kako je za realizaciju projekta formiran domaći tim stručnjaka, a kod pitanja su uzeli u obzir  relevantnost, dostupnost te provjerljivost. Projekt je važan i stoga što nije dovoljno samo društveno odgovorno poslovanje unutar gospodarstva nego se u obzir trebaju uzeti i civilni sektor, poslodavci te kupci, rekla je Matešić. 

 

Predsjednica Zajednice za društveno odgovorno poslovanje HGK i direktorica Kompanijskih komunikacija i društvene odgovornosti u Ericssonu Nikola Tesla Snježana Bahtijari naglasila je da metodologija definira niz kriterija za ocjenjivanje dobrovoljnih praksi hrvatskih tvrtki u šest osnovnih područja, to su: ekonomska održivost, uključenost društveno odgovornog poslovanja u poslovnu strategiju, radna okolina, zaštita okoliša te tržišni odnosi i odnosi sa zajednicom. Rađena je po uzoru na slične metodologije, kao što su Dow Jones Sustainability i Business in the Community CR Index. Društveno odgovorno poslovanje i održivi razvoj ugrađeni su i u temeljne dokumente Europske unije.

 

Kako je rekla Bahtijari, upitnik ima 119 pitanja, a prema područjima moguće je ostvariti 100 bodova, što je ukupno 600 bodova. Lani su 152 tvrtke popunjavale upitnik, a 32 su priložile online popunjenu aplikaciju. Lani je nagrađeno sedam tvrtki koje su ostvarile više od 75 posto bodova.

 

Ove je godine od 4. studenoga upitnik poslan iz HGK na 1500 adresa, a osnovni je kriterij za sudjelovanje u Indeksu DOP-a poslovna uspješnost koju HGK propisuje na temelju kriterija za dodjelu Zlatne kune. Upitnik je upućen na najuspješnije male, srednje i velike tvrtke, a rok za popunjavanje je 23. studenoga ove godine, istaknula je Bahtijari dodavši kako će popunjene upitnike provjeriti komisija, a ove se godine  očekuju bolji rezultati nego lani. 

 

Dopredsjednica Zajednice za društveno odgovorno poslovanje HGK i direktorica odgovornog poslovanja Hauske i partner grupe Andreja Pavlović naglasila je kako se često pod odgovornim poslovanjem žele prikazati donacije i sponzorstva te se stoga ovim projektom željela napraviti razlika. DOP je sveobuhvatni koncept, a tvrtke svakodnevno donose odluke i procese te se u tome ogleda njihova poslovna odgovornost, a profitabilnost se može postići odgovorno ili neodgovorno, rekla je Pavlović dodavši kako DOP nije PR i marketinški alat za samopromociju već se vjerodostojnost gradi na djelima, a osobito je važna i uloga medija.     

 

Vesna Trnokop-Tanta je na kraju konferencije naglasila kako će aktivnosti projekta završiti do sredine prosinca ove godine, a rezultati će također biti predstavljeni na konferenciji.

 




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600