Dacia i Renault : 10 godina zajedničkog uspjeha


Vrsta objave: Spajanje kompanija



Otkad je Renault kupio Daciu 2. srpnja 1999., ista je postala nezaobilazni sudionik u automobilskoj industriji i jedna od okosnica strategije grupe Renault.

Dacia, marka ispred svog vremena : s gamom originalnih modela, Dacia je promijenila navike kupnje automobila. Privučeni njihovom cijenom i umireni suradnjom između Dacie i Renaulta, kupci su u Dacii prepoznali najbolji odnos između cijene i usluga (prostornost, robusnost, pouzdanost) na tržištu.

Mlada gama - Logan, Logan MCV, Logan van, Logan pick-up, Sandero : u pet godina je lansirano pet modela.

Dacia, marka koja neprestano raste : gotovo milijun vozila Dacia je prodano od lansiranja Logana 2004., što predstavlja rast od 11,7% u 2008. te 15,5% u prvih pet mjeseci 2009. godine.

Dacia, od nacionalne do svjetske marke : komercijalizirana je u više od 50 država u 2009. godini.

 

1999 : Dacia postaje dio grupe Renault

Renault je stekao 51 % kapitala Dacie, a zatim postepeno povećavao svoj udio. Od 2003., Renault drži 99,3 % kapitala.

 

1999-2004 : opsežna modernizacija

- Grupa Renault je uložila 489 milijuna eura u pet godina u modernizaciju tvornice u Pitestiju (Rumunjska). Plan je uključivao modernizaciju industrijskog postrojenja, poboljšanje kvalitete, školovanje osoblja, nove uvjete rada, obnovu zgrada i informatičke opreme te uvođenje proizvodnih linija za sastavljanje motora i mjenjača Renault.

- Dva modela, SuperNova i Solenza, lansirana 2000. i 2003., su igrala ulogu « probnih vozila » kako bi se testirao novi industrijski proces uveden od strane Dacie i njezinih dobavljača. Ova vozila su utrla put za Logan.

 

2004-2005 : lansiranje Dacie Logan, koji postaje simbol kvalitetnog obiteljskog vozila po povoljnoj cijeni

Pouzdano i povoljno obiteljsko vozilo je bilo namijenjeno obiteljima zemalja u razvoju (Rumunjska, Maghreb…) kao bazno vozilo game. Kao odgovor na odobravanje tiska i zahtjeve kupaca, Dacia Logan je komercijalizirana u Europi u proljeće 2005. Uspjeh je bio trenutačan. Dacia Logan postaje model za osvajanje na svim tržištima : u Istočnoj Europi, u Maghrebu, ali i u  Zapadnoj Europi.

 

Prodavana pod markom Renault izvan Europe i Maghreba, vozila Logan odsada voze na cestama više od 80 zemalja. Na kraju lipnja 2009., u svijetu je prodano više od 1 milijun Logana, pod dvije marke  (Renault i Dacia).

 

Nekoliko ključnih datuma

2. lipnja 2004.               Svjetsko otkrivanje Logana u Technocentru (Francuska).

9. rujna 2004.                Komercijalno lansiranje Logana u Istočnoj Europi

Lipanj 2005.                  Lansiranje Logana u Zapadnoj Europi

8. rujna 2005.                Lansiranje Logana 1.5 dCi

 

 

2006-2008 : 3 nova modela u gami

Dacia obogaćuje svoju gamu uvođenjem Logana MCV, karavanske verzije Logana, zatim s dva gospodarska vozila,  Logan van i Logan pick-up.

Logan MCV se brzo pozicionira na svim tržištima. Budući da se u njega može udobno smjestiti 7 odraslih osoba, ovaj model postaje referenca za karavane po pristupačnoj cijeni, bez sličnih vozila na tržištu. Do danas je prodano više od 220 000 vozila Logan MCV, uglavnom u Europi.

 

Nekoliko ključnih datuma

Ožujak 2006. : predstavljanje, na Salonu u Ženevi, vozila Logan Steppe, prvog koncepta Dacie

Listopad 2006. : lansiranje Dacia Logana MCV

Veljača 2007. : lansiranje Dacia Logana van

Veljača 2008. : lansiranje Dacia Logana pick-up

 

2008 : Dacia eco², ekonomična vozila koja „vode brigu" o zaštiti okoliša

S lansiranjem potpisa Dacia eco2 na Salonu u Parizu u listopadu 2008., Dacia je dokazala da je moguće proizvesti vozila po niskoj cijeni koja štite okoliš. Svi modeli game su dostupni s verzijama Dacia eco2, s benzinskim, dizel, GPL i E85 motorima s emisijom CO2 nižom od 140 g/km.

 

2008- 2009 : marka rastuće privlačnosti

Sa Sanderom, kompaktnom i prostranom berlinom, Dacia ulazi u novu etapu : niska cijena ide zajedno s atraktivnim i suvremenim dizajnom. Trend koji potvrđuje Duster, prvo koncept vozilo Dacie i Sandero Stepway, off-road verzija Sandera.

 

Nekoliko ključnih datuma

Lipanj 2008. : komercijalno lansiranje Dacie Sandero

Srpanj 2008. : lansiranje Dacie Novi Logan

Listopad 2008. : lansiranje Dacie Novi Logan MCV

Ožujak 2009. : predstavljanje u Ženevi Dustera, prvog koncept vozila Dacie

Srpanj 2009. : lansiranje Dacie Sandero Stepway

 

Dacia danas

Danas više nego ikada, Dacia odražava promjene navika potrošača koji traže temeljne karakteristike vozila. Nekoliko dokaza  :

- u prvih 5 mjeseci 2009., s gotovo 120 000 prodanih vozila, Dacia je ostvarila rast od 15,5% na tržištima u padu za 16%,

- Dacia, marka na 9. mjestu u Francuskoj, a njezina prodaja se povećala 8 puta u Njemačkoj

 

Dacia sutra

Dacia će ostati vjerna svom pozicioniranju te će nastaviti s proširenjem game, s novim modelom 4x4 u 2010.

Razvoj game Entry, koja se komercijalizira pod markama Dacia i Renault, je jedna od primarnih smjernica grupe Renault. Zahvaljujući svojoj gami od pet modela, grupa namjerava zadržati svoju prednost pred konkurencijom i odgovoriti na promjene potrošačkih navika kupaca automobila : u Europi, gdje se kupci vraćaju temeljnim karakteristikama automobila i na novim tržištima, na kojima mnogi ljudi žele kupiti vozilo po prvi put.

 

 

# # #

 

Kontakt:

Karolina Perišić, Renault Nissan Hrvatska, Komunikacije,

+385 1 56 05 176, karolina.perisic@renault.hr,

www.renault.media.com




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600