Vrsta objave: Plan poslovanja
Zagreb, 18. lipnja 2009. – Projekt dinamizacije hrvatskog tržišta nekretnina, koji je pokrenula Raiffeisenbank Austria d.d. (RBA) u suradnji sa stanograditeljima, produžuje se do 31. listopada 2009. godine. Dosadašnji tijek akcije RBA ocjenjuje uspješnim, ne samo zbog broja prodanih stanova već i po kriteriju promjena koje je izazvala na tržištu nekretnina.
Do sada, odnosno u 70 radnih dana trajanja akcije, prodano je 140 stanova, što je prosječno dva stana po danu. Ukupna vrijednost prodanih stanova je 12,5 milijuna eura, dok je prosječna cijena prodanog stana približno 89 tisuća eura. Najviše stanova prodano je u Zagrebu, zatim u Virovitici, Umagu i Puli, Slavonskom Brodu te u Varaždinu i Splitu. Od ukupno 29 stanograditelja koji su se uključili u akciju, četvero njih su prodali dovoljno stanova da u potpunosti zatvore svoje obveze prema banci i uđu u novi razvojni ciklus građevinskih projekata.
Projekt je započeo 10. ožujka, a Banci se pored 29 stanograditelja pridružilo i osam proizvođača namještaja. Sinergijskim učinkom postignuti su povoljniji uvjeti kupnje i kreditiranja hrvatskih građana, kojima je na taj način povećana kupovna moć.
RBA je ponudila tri akcijska modela stambenih kredita s popustom od 10 do 25 posto. Ponuđeni modeli omogućuju osam do 10 godina bržu otplatu, to jest za istu vrijednost stambenog kredita u ovoj ponudi građani mogu ostvariti kupnju 6 do 11 m2 više u stanu prosječne veličine. Dodamo li tome popust na cijenu stana koju odobravaju stanograditelji (10 do 29 posto), sinergijski učinak postaje još značajniji – građani mogu kupiti 12 do 24 m2 više, to jest 25 do 48 posto više stambenog prostora u odnosu na tržišne uvjete.
Tržište nekretnina je u vrijeme inicijative RBA i njenih partnera bilo gotovo posve zamrznuto obzirom na prvenstveno psihološke reakcije kupaca na krizu. Rezultati koje je polučila ova akcija nisu usporedivi s onima iz "zlatnih vremena" stanogradnje, no s druge strane, u vremenu recesije i uvjetima gotovo potpune stagnacije tržišta, ovakav rezultat uspješno je dokazao namjeru ove akcije – dinamiziranje tržišta nekretnina. U prilog tome svjedoči i činjenica da su nakon RBA slične akcije pokrenule i druge hrvatske banke, kao i pojedine agencije za prodaju nekretnina. Nadalje, stanograditelji su intenzivirali prodajne i marketinške aktivnosti te su, neovisno o svojim poslovnim bankama, samostalno krenuli u akcijsku prodaju stanova. Agencije za nekretnine ponovno bilježe porast interesa kupaca nakon razmjerno dugog razdoblja "utihnulih telefona", a niz hrvatskih gradova i općina je donijelo odluku o snižavanju vodne i komunalne naknade kao oblika poticanja stanograditeljstva.
Za sve ostale informacije molimo kontaktirajte:
Odjel za odnose s javnošću
Direkcija za Brand Management
Tel. 01/6174-346, 355, 349
Fax. 01/4604-895
e-mail: pr@rba.hr
Kontakt:
Lidija Arbanas
6174 346, 6174 349, 6174 355
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600