Vrsta objave: Novi proizvod/usluga
CITROËN C5 & C6 nude novo rješenje, od kojeg svi imaju koristi, s dolaskom novog motora V6 HDi 240 FAP koji će na hrvatskom tržištu biti u ponudi od rujna. CITROËN C5 & C6 HDi 240 FAP predstavljaju korak naprijed u pogledu užitka jer nude znatno veći užitak u vožnji, tišinu rada i bolje performanse uz znatno smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 za 12 do 15%.
Najmoćniji dizelski motor u povijesti Marke osigurava još jače adute ovim dvjema limuzinama u paleti što dodatno povećava njihov jednoglasno priznat užitak koje nudi u vožnji.
Da bi se to postiglo, motor V6 Dizel znatno se promijenio. Sada ima obujam 3 litre, a na njemu su izvršeni brojni zahvati u svrhu optimizacije: novi sustav izravnog ubrizgavanja preko zajedničke rampe (common-rail) 3. generacije, komore za sagorijevanje nove generacije, prednabijanje jamči sustav s 2 turbokompresora promjenjive geometrije, recirkulacija ispušnih plinova i sustav rekuperacije energije pri usporavanju. Snaga koju taj motor sada proizvodi iznosi 177 kW (ili 240 KS CEE), što predstavlja povećanje od 18%, s najvećim okretnim momentom od 450 Nm pri 1600 o/min. I dalje dolazi s automatskim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa, dok potrošnja u mješovitoj vožnji kod oba vozila iznosi tek 7,4 l/100 km, a emisija CO2 195 g/km, što je za 12 do 15% manje nego prije. Taj motor naravno već sada ispunjava buduće norme o zaštiti okoliša Euro V.
Taj novi motor razvija snagu od 177 kW (ili 240 KS CEE) pri 3800 o/min, što predstavlja povećanje od 18 %.
Njegov najveći okretni moment iznosi 450 Nm, što je jamstvo velikog užitka u vožnji u svakodnevnoj uporabi vozila te ima izuzetne posebnosti
-maksimalna vrijednost okretnog momenta od 450 Nm konstantna je između 1600 i 3600 o/min, što znači na rasponu broja okretaja koji je više nego dovoljan za uobičajenu uporabu vozila,
-veći je od 400 Nm u rasponu od 1400 do 4100 o/min,
-vrijednost okretnog momenta pri 1500 o/min iznosi 422 Nm, što je za 17% više nego na prijašnjem motoru, a što jamči još bolja ubrzanja.
Te se značajke očituju u znatno poboljšanim performansama. Maksimalna brzina je još veća, ubrzanja su izuzetna (0 do 100 km/h u 7,9 s za C5 i 8,5 s za C6 – a ubrzanje iz stanja mirovanja postiže se za 28,5 sekundi za C5 i 29 sekundi za C6), dok su ubrzanja u vožnji također znatno poboljšana (80 do 120 km/h u 4,9 odnosno 5,2 sekundi).
Uz to je i potrošnja goriva znatno smanjena. Potrošnja u mješovitoj vožnji iznosi 7,4 litara na 100 kilometra za oba modela s emisijom CO2 od 195 g/km. Ova vrijednost predstavlja smanjenje od 12% na C5 i 15% na C6 te još jednom potvrđuje politiku zaštite okoliša koju provodi marka Citroën.
Za francusko tržište takva promjena omogućuje, između ostalog, i uštedu od 850,00 € u okviru sustava bonus-malus te zamjetno smanjenje poreza na službena vozila (TVS).
Očigledno je da su sva poboljšanja na ovim vozilima proizašla prvenstveno iz promjena na motoru. Na njemu su napravljene korjenite izmjene kako bi danas došao na ovu razinu.
Obujam povećan na 3 litre
Kao prvo, obujam je povećan s 2721 na 2993 cm3 tako što je promijenjen provrt i hod. Takvo povećanje omogućilo je modelima C5 i C6 da se smjeste u samo srce tržišta V6 dizelskih motora.
Sustav common-rail 3. generacije
Napajanje se i dalje vrši preko sustava common-rail tj. preko zajedničke rampe kao i kod svih ostalih motora palete HDi. Novost je u činjenici što taj sustav, sada sustav 3. generacije, dozvoljava tlak do 2000 bara u odnosu na 1650 na prethodnim izvedbama. Brizgaljke imaju 8 rupa, umjesto prijašnjih 6, pa omogućuju još finije doziranje goriva u cilindre te mogu i dalje dozvoliti do 5 ubrizgavanja po ciklusu: jedno ili dva pred-ubrizgavanja, dva glavna ubrizgavanja i jedno post-ubrizgavanje za obradu ispušnih plinova.
Takvo ubrizgavanje omogućuje homogenizaciju distribucije goriva radi boljeg sagorijevanja, a rezultat je smanjenje buke i obrada ispušnih plinova «na izvoru» njihova nastanka.
Piezo-električne brizgaljke imaju igle postavljene u sredinu brizgaljke čime se smanjuje emisiju C02. Osim toga, pumpa za ubrizgavanje pušta samo potrebnu količinu goriva za dobar rad motora. Povratak goriva u spremnik značajno je smanjen što onda omogućuje smanjenje temperature goriva i uštedu energije.
Te specifičnosti drugačije od prethodnih izvedbi dovele su do znatnog povećanja reaktivnosti motora i smanjenja potrošnje, a samim tim i smanjenje emisije CO2.
Uostalom, kao rezultat ove promjene je i smanjenja buke pri sagorijevanju što je dodatno povećalo akustičku udobnost
Komore za sagorijevanje nove generacije
Tehnologija ECCS (Extreme Conventional Combustion System)s motora 2.2 HDi 173 preuzeta je i na novom V6 dizelskom motoru.
Ova se tehnologija sastoji od više elemenata:
-optimalna geometrija za željenu razinu snage, kompatibilna sa željenom razinom zagađenja,
-vrlo otporni aluminijski klipovi, hlađeni uljem,
-smanjen stupanj kompresije (16,1 umjesto 17,3) pogoduje zahtijevanim performansama i omogućuje smanjenje količine NOx u ispušnim plinovima,
-povećan provrt (84 mm umjesto 81) smanjuje obujam sagorenog goriva jer ima manje kontakta sa stijenkama,
-povećanje propusnosti glave cilindra (red veličine 10%) za bolju cirkulaciju zraka u motoru (smanjenje potrošnje smanjenjem gubitaka nastalih prelijevanjem i poboljšanjem punjenja),
-smanjenje swirl efekta (pojava vrtložnog kretanja zraka u komori za sagorijevanje) za oko 10% ograničava toplinske gubitke uz stijenke,
-ugradnja novih keramičkih svjećica za pred-zagrijavanje za vrlo visoku temperaturu (1300° C) čime se poboljšava užitak u vožnji pri niskim radnim temperaturama (upotreba u post-zagrijavanju nakon pokretanja vozila), smanjenje količine štetnih plinova kad je motor hladan i poboljšanje vremena pred-zagrijavanja što omogućuje brzo kretanje pri vrlo niskim temperaturama (pri -25° C vrijeme pred-zagrijavanja svedeno je s 12 na 2,5 sekundi).
Donoseći bolju homogenost i poboljšano sagorijevanje, ove promjene dovele su do osjetnog poboljšanja radne iskoristivosti motora, smanjenja ispušnih plinova (čestice čađi, NOx…) te smanjenja buke od sagorijevanja.
Prednabijanje osiguravaju 2 turbokompresora promjenjive geometrije
Arhitektura dva paralelna kompresora primijenjena je i na izvedbu od 3 litre. Karakteristike su se znatno promijenile da bi se postigao veći užitak u vožnji za korisnika.
Dva turbokompresora rade na identičan način i svaki napaja niz od 3 cilindra. Najveći broj promjena doživjela je prvenstveno turbina s ciljem poboljšanja njezine iskoristivosti pri malom protoku (smanjenje inercije, optimizacija unutarnje aerodinamike) da bi se poboljšao protok pri niskom broju okretaja motora. Optimalno punjenje pri visokom broju okretaja motora s najvećim brojem okretaja koji može doseći 250 000 o/min umjesto 230 000 pridonosi povećanju performansi u odnosu na motor obujma 2,7 litara. Najveći tlak prednabijanja iznosi 1,4 bara (2,4 u apsolutnoj vrijednosti). Djelovanje varijabilne geometrije ostvareno je s velikom preciznošću putem elektromotora koji ispunjava vozačeve zahtjeve za manje od 100 ms, što dovodi do mogućih varijacija punjenja motora od 0 do 100% u manje od 500 ms.
Te promjene pružaju neusporediv užitak u vožnji s dostupnošću okretnog momenta u izuzetno kratkom vremenu, pri svim brojevima okretaja i bez trzaja. Vozaču to također omogućuje da češće koristi niske brojeve okretaja motora, što odmah znači nižu potrošnju.
Novi sustav obrade ispušnih plinova
Ovaj motor ima novi sustav recirkulacije ispušnih plinova (EGR ili Exhaust Gas Recirculation), čija je toplinska snaga izmjenjivača plin/voda povećana za 40%.
Sastoji se od elektroventila kao i od pneumatskog upravljanja zaklopcem by-passa izmjenjivača, a obojicom upravlja računalo motora. Tako EGR ventil na optimalan i beskompromisni način odgovara na zakonske zahtjeve nudeći pri tom korisniku najbolje u pogledu performansi i dugotrajnosti.
Kad je motor hladan, by-pass omogućuje, zaobilazeći izmjenjivač, ograničavanje kondenzacije čađi proizašle iz sagorijevanja, a time i količinu sagorjelih ugljikovodika u plinovima te dozvoljava brži rast temperature motora, uz znatno poboljšanje rada motora i smanjenje buke pri sagorijevanju. Kad je motor zagrijan, by-pass se zatvara i ispušni plinovi povećanom snagom prolaze kroz izmjenjivač što predstavlja jasnu prednost u pogledu smanjenje potrošnje i količine dušičnih oksida u ispušnim plinovima.
Sustav prikupljana energije
Električni krug ovog motora ima alternator koji prikuplja energiju tijekom faza usporavanja ili kočenja.
Baterije se, dakle, djelomično mogu puniti i bez trošenja dodatne energije.
Poštivanje buduće norme Euro V
Ovaj motor već sada poštuje buduću normu o zaštiti okoliša Euro V koja će za vozila u proizvodnji postati obavezna u siječnju 2011. Promjene vezane uz sustav napajanja preko zajedničke rampe i novi EGR sustav omogućili su već sada poštovanje te nove norme.
Sustav ispušnih plinova i dalje ima katalizator s oksidacijom i pročistač krutih čestica. Učestalost održavanja ovog filtra od sada je određena računalom motora koje bilježi stvarne uvjete uporabe i sada to iznosi svakih 260 000 km. Korisnik je na to upozoren kao i za redovno održavanje, porukom koja se pojavljuje na instrumentnoj ploči.
Linija ispušnog sustava s 2 specifične ispušne cijevi ugrađene sa svake strane vozila ima poprečni prigušivač povećanog obujma što ima dvostruku korist: smanjuje se buka i gubici pri punjenju što dodatno poboljšava performanse motora.
Neovisno o motoru, na ova 2 modela napravljene su još neke druge izmjene kako bi vozila postala još usavršenija.
Prednji kočioni diskovi imaju povećani promjer: prelaze s 330 na 340 mm da bi se zadržala učinkovitost usporediva sa znatno poboljšanim performansama
Pumpa varijabilnog servo upravljača: namijenjena je tome da pruži točno onoliko pomoći koliko je potrebno da bi se ograničila potrošnja, upravljanje i dalje, naravno, zadržava svoj stalno varijabilni sustav. Ova promjena potpuno je transparentna za kupca.
Upravljani alternator: ni ovdje se također, osim prikupljana energije pri usporavanju, alternator ne uključuje sve dok to nije potrebno, u korist potrošnje i smanjenja ispušnih plinova.
Kontakt:
Jasmina Drežnjak
01/66 52 003
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600