Vrsta objave: Novi proizvod/usluga
Dacia širi svoju ponudu u Europi dolaskom gospodarski vozila Logan i Logan pick-up. Ova dva vozila najbolje prikupljaju stručnost GV Renaulta i nasljeđuju duh jednostavnosti, robusnosti i neponovljiv odnos cijene/usluga koji karakteriziraju gamu Dacia.
Logan van preuzima prednosti Logana MCV s tovarnim kapacitetom od 2,5 m3 i utemeljuje novi standard u pogledu « cijene po kubnom metru » zahvaljujući svojoj vrlo konkurentnoj cijeni.
Logan pick-up je kompaktan i praktičan pick-up koji nudi tovarni prostor za 800 kg korisnog tereta, dužinu zone utovara od 1,80 m i prostor za stvari u kabini iza sjedala zapremnine 300 litara.
Dacina gama GV svakako će se komercijalizirati s jamstvom od 3 godine ili 100 000 km u Europi.
Dacia Logan van i Dacia Logan pick-up proizvode se u tvornici Dacia u Pitestiju (Rumunjska) s certifikatom ISO 14 001. Masa oba vozila može se ponovno iskoristiti do 95%, a svaki sadrži 5 % reciklirane plastike. Također, Dacia Logan van i Dacia Logan pick-up dCi 70 i dCi 85 ispuštaju 140g CO2/km odnosno 137g CO2/km i imaju potpis Dacia eco². 1. PONUDA S POČETKA GAME ZA TRŽIŠTE GOSPODARSKIH VOZILA S ova dva nova modela, Loganom van i Loganom pick-up, Dacia nudi u Europi ponudu s početka game na tržištu gospodarskih vozila. Ova vozila ostaju vjerna proizvodnoj marki Dacia : jednostavnost, robusnost, prostranost po vrlo konkurentnoj cijeni. Kupci će u toj ponudi pronaći svu inovativnost i raskošnost marke. Dacia Logan van i Dacia Logan pick-up su prije svega namijenjeni obrtnicima i trgovcima koji traže jednostavno i praktično gospodarsko vozilo. Logan pick-up bi također mogao zavesti/oduševiti pojedince u potrazi za vozilom namijenjenom slobodnim aktivnostima i onima na otvorenom, na moru ili u planini. U svakom će slučaju zavesti svojim višestrukim mogućnostima korištenja, velikom robusnošću i cijenom. Tržište pick-upova u Europi zadnjih je nekoliko godina većina proizvođača začudo zanemarivala. Na tržištu velikih pick-upova ponuđeno je nekoliko modela kao što je Nissan Navara. Naprotiv, ponuda malih, laganih pick-upova skoro da i ne postoji, osim Fiata Strade i na drugim kontinentima. Dacia Logan pick-up bit će bez sumnje sposoban popuniti ovu prazninu zahvaljujući svom značajnom odnosu cijena/usluga i vjernosti konceptu Logana. Oba vozila su započela svoju karijeru u Rumunjskoj i Bugarskoj, Logan van početkom 2007. a Logan pick-up u ožujku 2008. Logan van i Logan pick-up također se prodaju u Turskoj od srpnja 2008. Krajem rujna 2008. prodano je više od 12 000 Logana van i više od 3 600 Logana pick-up, u velikoj većini na njihovom domaćm tržištu. Oba modela su vodeća u svojim segmentima na rumunjskom tržištu. Ekonomična gama GV koja se brine za okoliš Kao i svi modeli game Dacia, neke verzije Logana van i Logana pick-up imat će potpis Dacia eco2, što znači da: - su njihove emisije CO2 manje ili jednake 140g/km, - se vozila proizvode u tvornici s certifikatom ISO 14 001, - se do 95 % njihove mase može ponovno iskoristiti na kraju životnog vijeka i da sadržavaju barem 5% reciklirane plastike. Dodatan dokaz da ekonomično vozilo, ne samo zbog potrošnje nego i zbog cijene, također može biti i ekološko tijekom svih faza životnog ciklusa automobila (dizajn, proizvodnja, korištenje i kraj životnog vijeka). Gamu GV VU Dacia eco² danas čine četiri modela : Dacia Logan van dCi 70 Dacia Logan van dCi 85 Dacia Logan pick-up dCi 70 Dacia Logan pick-up dCi 85 (u Hrvatskoj i BiH se komercijaliziraju samo dci motori od 70 KS) Optimalan razvoj i proizvodnja Logan van i Logan pick-up iskoristili su svo Renaultovo znanje i iskustvo i svu njegovu stručnost u području gospodarskih i ekonomičnih vozila. Budući da su razvijeni na platformi B0 (platforma Logan), zajedničke osobine različitih modela vrlo su brojne, što je omogućilo skraćenje razvoja vozila kao i smanjenje troškova : - Logan MCV i Logan imaju 90 % zajedničkih dijelova, osnovne razlike tiču se pojačanog stražnjeg ovjesa, posebnog poda i limene stranice Logana van, - Logan van i Logan pick-up imaju više od 80% zajedničkih dijelova. Ova dva modela proizvode se isključivo u tvornici u Pitestiju u kojoj se sklapaju sva vozila game Dacia. - Ulaganja u proizvodnju, zajednička za Logan MCV i Logan van, porasla su za 110 milijuna eura na ukupnu svotu od 154 milijuna eura za početak proizvodnje za oba modela. - 51 milijuna eura uloženo je za razvoj (22 milijuna) i proizvodnju (29 milijuna) Logana pick-up. U tvornici, ulaganja su se najviše odnosila na postupak hladnog vučenja. U limariji je također kreriana posebna linija za sklapanje Logana pick-up koja je 100 % ručna. U lakiranju i montaži Logan pick-up prolazi po istim linijama kao i druga vozila game. 2. KARAKTERISTIKE MARKE DACIA Najvažnije: robusnost Kao i druga vozila iz obitelji Dacia, Logan van i Logan pick-up razvijeni su kako bi se koristili u vrlo raznolikim i često teškim uvjetima. U njima nalazimo duh jednostavnosti i robusnosti koji karakteriziraju marku i druga vozila iz game Dacia. Materijali korišteni u unutrašnjosti – za armaturnu ploču, obloge vrata, presvlake – odabrani su zbog svoje čvrstoće i odlične izdržljivosti tijekom vremena, što je najvažniji parametar za gospodarsko vozilo. S vanjske strane nailazimo na sustave zaštite kao u svim vozilima marke Dacia: zaštita dijelova karoserije ubrizgavanjem voska u šuplje dijelove, sustavno popunjavanje spojeva kabine izvana ili čak pojačana zaštita od udaraca šljunka i sličnog u podvozje vozila. Karoserije Logana pick-up i Logana van osim toga su zaštićene od prohrđavanja zahvaljujući oblogama vrata i krovu od galvaniziranog metala. Ovisno o verzijama, Dacia Logan van i Dacia Logan pick-up također su opremljeni širokim zaštitnim letvicama na vratima. Povišeni amortizeri, veći razmak od tla od prosjeka, zaštita ispod grupe motopokretača također su uvedeni u gamu gospodarskih vozila Dacia; osim toga, tu je i sustav nepropusnosti za prašinu na mjenjaču. Dacia Logan van i Dacia Logan pick-up ovako će sigurno uspjeti na svim tipovima cesta na svijetu. Pouzdani motori Gospodarska vozila game Dacia opremljena su benzinskim motorima 1.4 MPI 75 (dostupni samo u Loganu van) i 1.6 MPI 90 i dizel motorima dCi 70 et dCi 85, a svi su proizašli iz „banke organa" grupe Renault. Motor 1.4 l razvija snagu od 55 kW (75 KS) pri 5 500 okr/min i nudi okretni moment od 112 Nm pri 3 000 okr/min. Motor 1.6 l pokazuje snagu od 64 kW (90 KS) pri 5 500 okr/min i okretni moment od 128 Nm pri 3 000 okr/min. Ova dva benzinca savršeno odgovaraju kriterijima robusnosti i jednostavnog održavanja koji su najvažniji za gospodarska vozila. Osim toga, odlikuju se velikim okretnim momentom pri niskim okretajima, koji je dostupan na velikom rasponu korištenja od 3 000 okr/min i do 4 500 okr/min. Ova dva motora uparena su s mehaničkim mjenjačem s 5 brzina, koji je podmazan doživotno. Motori 1.4 MPI 75 (dostupni u Loganu van) i 1.6 MPI 90 (dostupni u Loganu van i Loganu pick-up) troše 7,9 l/100 km i 8,1 l/100 km u miješanoj vožnji. Pravo mjerilo u pogledu dizel motora, motor 1.5 dCi predstavlja vrhunac tehnologije. Opremljen je sustavom direktnog ubrizgavanja Common Rail druge generacije koji pruža udobnost, mekoću korištenja i vrlo malu potrošnju goriva. Motor 1.5 dCi u ponudi je za Logan van i Logan pick-up u verziji od 70 KS, ali i u dinamičnijoj verziji od 85 KS. S razumnim potrošnjama (5,3 l/100 km za dCi 70 i 5,2l/100 km za dCi 85 u miješanoj vožnji) i ograničenim emisijama CO2 (140 g/km za dCi 70, 137 g/km za dCi 85), Logan van i Logan pick-up dCi su vrlo konkurentni među drugim dizelskim gospodarskim vozilima na tržištu. Kompaktan motor, 1,5 dCi se također odlikuje malom težinom (127 kg spreman za pogon). Razvijajući 50 KW (70 KS) pri 4000 okr/min, postiže najveći okretni moment od 160 Nm od 1700 okr/min, od kojeg je 85% dostupno između 1500 i 3500 okr/min. Mehanički mjenjač sa 5 brzina podmazan je doživotno. Iskoristio je prilagođen razvoj sa stupnjevanjem razina prijenosa koje omogućava potpuno iskorištenje okretnog momenta motora 1,5 dCi. Pokretanje i ubrzavanje su energični, i u slučajevima kada je vozilo natovareno. Naposljetku, mala potrošnja uz spremnik od 50 litara omogućava Loganu van i Loganu pick-up dCi da prijeđu skoro 1000 km odjednom. Sigurnost kao preduvjet Logan van i Logan pick-up imaju jednaku razinu aktivne i pasivne sigurnosti kao i njihovi prethodnici, Logan i Logan MCV. Podsjećamo da je cijela gama Dacia osmišljena na platformi B0 Saveza, izvedenici platforme B na kojoj su razvijeni Modus, Clio II, Clio III i čak Nissan Micra. Prednji ovjes, izveden iz ovjesa Clia II je tipa pseudo MacPherson s trokutastim krakovima ovjesa i mostom-okvirom bez filtracije buke i vibracija. Ojačani stražnji ovjes preuzeo je koncept oblika H s deformirajućim profilom i programiranim deformiranjem, koji je zajednički svim vozilima platforme. Povezan je sa spiralnim oprugama i vertikalnim amortizerima s povećanim hodom amortizacije kako bi se vozilo moglo prilagoditi najlošijim cestama. Osim toga, šasija ima prednju stabilizacijsku polugu u seriji. Sve to osigurava Loganu van i Loganu pick-up zdravo i uravnoteženo ponašanje u svakoj prilici. Kočioni sustav je dobio nove dimenzije kako bi se uzelo u obzir povećanje mase i korisnog tereta vozila. Tako oba vozila imaju prednje ventilirane diskove i stražnje bubnjeve od 9 inča na svim verzijama. Serijski su opremljeni sustavom ABS Bosch 8.1 posljednje generacije s elektronskim razdjelnikom kočenja EBD. Što se tiče pasivne sigurnosti, Logan van i Logan pick-up, ovisno o verzijama, imaju serijski frontalni zračni jastuk za vozača i frontalni zračni jastuk za suvozača u opciji. Sustav zadržavanja sastavljen je od sigurnosnih pojaseva s 3 točke za fiksiranje. Uz to, Logan van i Logan pick-up koriste prednosti potvrđene stručnosti inženjera iz Renaulta u pogledu otpornosti na udare i širenja kinetičke energije. U slučaju frontalnog udara, struktura motornog prostora omogućava preklapanje mehaničkih elemenata. Osim toga, armaturna ploča predstavlja važan element sigurnosnog sustava. Njezina struktura pčelinjeg saća od polipropilena, vrlo upijajućeg materijala, smanjuje posljedice udarca na koljena u slučaju udara. Obloge ispod stopala s vozačeve i suvozačeve strane štite donje udove putnika. U slučaju bočnog udara, struktura središnjeg nosača, sjedala (zahvaljujući pojačanoj bočnoj strukturi) i obloge vrata štite zdjelicu. 2. LOGAN VAN, EKONOMIČNO I ROBUSNO DOSTAVNO VOZILO S NAJBOLJIM ODNOSOM CIJENE I TOVARNOG KAPACITETA Moderno, robusno i ekonomično vozilo, Logan van u potpunosti koristi prednosti znanja i iskustva grupe Renault u području gospodarskih vozila. S vrlo konkurentnim tovarnim kapacitetom u svojoj kategoriji, Logan van opremljen je dvama benzinskim motorima (1.4 MPI 75 i 1.6 MPI 90) i dizel motorima dCi 70 i dCi 85, pravim mjerilima na tržištu. Snaga Dacie Logan van prije svega je u njegovoj cijeni koja utvrđuje novi standard u pogledu « cijene po kubnom metru ». Ovo dostavno vozilo u potpunosti ispunjava očekivanja obrtnika i trgovaca u potrazi za vozilom velikog tovarnog kapaciteta po najboljoj cijeni. Originalna vrata Dacia Logan van dijeli veliki dio svoga dizajna i dimenzija s Loganom MCV. Ova je sinergija pridonijela postizanju cilja kontrole troškova koji karakterizira svaki projekt Logan. Dacia Logan van je opremljen, kao i njegov prethodnik Logan MCV, stražnjim bočnim vratima tipa OV (« osobno vozilo ») u svim verzijama. Ova vrata omogućuju širok pristup tovarnom prostoru kako sa desne, tako i s lijeve strane, što predstavlja veliku polivalentnost u usporedbi s rješenjem tipa kliznih vrata samo s jedne strane. Unutrašnje obloge ovih vrata imaju plastičnu zaštitu. Otraga se nalaze otklopna vrata s omjerom otvaranja 1/3-2/3. Kao i kod Logana MCV, ova se dvoja vrata otvaraju u tri različita kuta, 40°, 90° ili 180°, prema potrebama i vrsti tereta. Kut od 40° olakšava utovar u ograničenom prostoru, u garaži ili kada je iza njega parkirano drugo vozilo. Za opsežnije terete najpogodniji je kut od 180°. Budući da se radi o gospodarskom vozilu, prozori na bočnim vratima i stražnjim otklopnim vratima Dacia Logana van su prekriveni limom, isto kao i na stražnjem malom prozoru. Zona utovara tako ostaje skrivena od pogleda. Međutim, kupac može, ako želi, odabrati opciju sa staklima na stražnjim otklopnim vratima (ovisno o zemlji). Sva su vrata prošla brojne testove trajnosti kako bismo se uvjerili da su pogodna za komercijalno korištenje. Tako su prednja vrata testirana u ciklusima od 75 000 zatvaranja, stražnja bočna vrata sa 50 000 zatvaranja s stražnja otklopna vrata sa 100 000 zatvaranja. Ti su testovi koristili i Loganu MCV. Značajan tovarni kapacitet Od faze koncepcije, struktura šasije Logana MCV i Logana van razvijena je s gledišta kako osobnog tako i gospodarskog vozila. Također, njezina otpornost i krutost u potpunosti su usklađene sa zahtjevima gospodarskog vozila, bez zanemarivanja udobnosti ili ponašanja na cesti. Struktura šasije naime omogućava prihvat 800 kg korisnog tereta, vrijednost koja je potpuno u skladu sa standardima u segmentu dostavnih vozila (fourgonnette). Ukupna dužina, produžena za 200 mm u odnosu na berlinu Logan, omogućava Loganu van utovarnu dužinu od 1,94 m, originalnu vrijednost za ovu kategoriju tovarnog vozila. Osim aspekta « korisnog tereta », ova zadnja karakteristika odgovara realnim očekivanjima korisnika, obrtnika ili trgovaca, koji trebaju utovariti dugačke predmete. Uz najveću širinu zone utovara od 1,42 m i visinu zone utovara od 1,04 m, Dacia Logan van ima 2,5 m3 tovarnog prostora. Prag utovara je spušten na 582 mm radi udobnijeg korištenja. Jednostavna i praktična zona utovara U usporedbi s Loganom MCV, Logan van ima poseban pod iz dva dijela postavljena na okvir zavaren na originalni pod. Tako je stvorena potpuno ravna zona za utovar koja se može prati mlazom vode zahvaljujući odvodnim cijevima koje se nalaze u strukturi podvozja. Uvijek s ciljem postizanja ravnog poda, rezervna guma je ugrađena u košaru do koje se može doći samo izvana. Svi kablovi su zaštićeni od oštećenja u tovarnom prostoru. Ugrađeni su u šuplja tijela ili su prekriveni čvrstom plastičnom zaštitom. Odvajanje kabine i zone utovara zajamčeno je tubularnom pregradom ili integralnom pregradom od SMC-a (Sheet Moulding Compound) – osim u opciji sa staklom na stražnjim vratima – što jamči izolaciju i potpunu zaštitu kabine. Plastičan i nepropustan tepih prekriva zonu utovara i dostupan je u opciji. 3. LOGAN PICK-UP, PRAKTIČAN I UDOBAN PICK-UP Dacia Logan pick-up naravno nosi oznaku tvornice Dacia. S benzinskim ili dizel motorima porijeklom iz Renaulta (1.6 MPI 90, dCi 70 i dCi 85) i podvozjem naslijeđenim od Logana MCV, ovo je moderan i robustan pick-up. Dacia Logan pick-up odlikuje se svojom praktičnošću : tovarni prostor od 800 kg korisnog tereta, dužina zone utovara od 1,80 m i prostor za stvari u kabini zapreminine od skoro 300 litara, smješten iza sjedala. Dacia Logan pick-up zadovoljit će profesionalnce s jedne strane - obrtnike, trgovce – i pojedince koji traže vozilo za zabavu. Inteligentna kabina U unutrašnjosti Dacia Logan pick-up olakšava život svojih putnika. Izvedena direktno iz Logana i Logana MCV, kabina ima velike dimenzije dostojne segmenta C i jamči udobnost poput berline. Pozornost je pridana mjestu vozača i ergonomiji komandi. Vidljivost prema naprijed kao i prema otraga je na izvrsnoj razini. Ali Dacia Logan pick-up ima i vlastite prednosti, kao što s brojni pretinci. Osim pretinca za rukavice, pretinaca na vratima i malih pretinaca za sitniš na središnjoj konzoli, iza sjedala se nalazi veliki prostor za stvari od skoro 300 litara. Vrlo je lako dostupan zajhvaljujući preklapanju naslona vozačevog sjedala (ovisno o verzijama) i/ili suvozačevog, ova zona dopunjava onu tovarnog prostora. U taj prostor mogu stati najkompaktniji ali i najkorišteniji predmeti (npr. kutija za alat) kada su najteži i najglomazniji predmeti (razni materijali) smješteni u tovarni prostor. Iznad ovog prostora, pored vrata – što ne ometa vidljivost – nalaze se dvije vješalice na koje se mogu objesiti sakoi i radna odjeća. Naposljetku, mrežica u sredini pregrade, iza sjedala, zadržavat će male predmete. Kako bi se izbjeglo da teret iz tovarnog prostora ne ulazi u kabinu, stražnje staklo je serijski opremljeno pregradom s dvostrukom šipkom, koja je u verziji Ambiance ojačana sigurnosnim lukom sa zaporom. Ove su mjere naravno usklađene s europskim standardima za gospodarska vozila. Robustan i praktičan pick-up Jaka strana Dacia Logana pick-up, tovarni prostor, zamišljen je da traje. Može primiti koristan teret do 800 kg i ima serijski poklopac na obrubu. On učinkovito štiti karoseriju tijekom utovara i bez problema je otporan na teret od 100 kg. Robusnost i sigurnost utovara također osigurava naginjanje tovarnog prostora prema natrag, koji u spuštenom položaju podnosi do 300 kg tereta; to su vještine koje obično imaju vozila iz segmenta velikih pick-upova. Tovarni prostor opremljen limom zaštićenim protiv hrđe na razini poda, pregradom za kabinu i kutijom za ljestve. Osim toga, sustav za odvod vode prema naprijed kroz dvije posebne odvodne cijevi sprečava zadržavanje kišnice u tovarnom prostoru. Dacia Logan pick-up može u svoj tovarni prostor primiti velike predmete, ali njegove druge dimenzije također mogu poslužiti najzahtjevnijim profesionalcima i pojedincima. S dužinom zone utovara od 1,80m i najvećom širinom zone utovara od 1,37m, Dacia Logan pick-up ovdje još nudi usluge dostojne pick-upova iz višeg segmenta. Kad su vrata zone utovara spuštena, tovarni prag ne prelazi 64 cm, što olakšava postupak utovara. Stražnje sklopive ljestve nude korisniku brz i jednostavan pristup unutrašnjosti tovarnog prostora. Sveukupno, u njemu se nalazi 16 mjesta za učvršćivanje na koja se može čvrsto fiksirati svaki teret. Sa svake strane vozila nalaze se 4 učvršćenja na poklopcu tovarnog prostora. Na sigurnosnom luku sa zaporom dostupne su još 2 kuke. Naposljetku, na podu tovarnog prostora nalazi se ukupno 6 prstenova za učvršćivanje. Osim kuka na luku, sva ova učvrsna mjesta dostupna su serijski od prve razine opreme. Budući da je klijentela vozila pick-up vrlo osjetljiva na mogućnosti transformacije, Dacia je opremila Logan pick-up predispozicijama za prilagodbe za prijevoz hladnjača, izotermički prijevoz, prijevoz elemenata velikog obujma. Predviđeni su sporazumi s proizvođačima karoserije kako bi se mreži omogućila ponuda rješenja za kvalitetnu preradu u skladu sa svakom potrebom kupca. Od početka komercijalizacije u Europi bit će dostupna velika gama dodatne opreme : load organizer (pregrade u tovarnom prostoru), svjetla s dugim dometom, tepih u tovarnom prostoru, vuča, pomoć pri parkiranju…Za unutrašnjost: sustav za navigaciju Carminat Nomade ili TomTom, posebne presvlake za sjedala ili središnji naslon za ruke. # # # Kontakt:
Fotografije visoke rezolucije Dacia Logana van i Dacia Logana pick-up mogu se učitati na stranici www.media.renault.com > Medijateka.
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600