Video chat i triple-play najpopularniji među poslovnim korisnicima u Hrvatskoj


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



IZVJEŠĆE ZA MEDIJE

21. travanj 2009.                                                     

 

Video chat i triple-play najpopularniji među poslovnim korisnicima u Hrvatskoj

 

Najpopularnija video mrežna odredišta su YouTube i Dnevnik.hr. Većina ispitanika koristi online video kod kuće i na radnom mjestu

                                                                                                                        

Cavtat, Zagreb — Tijekom konferencije Cisco Expo 2009, koja je održana u Cavtatu od 1. do 3. travnja, provedeno je istraživanje o korištenju video sadržaja u Hrvatskoj. Na pitanja su odgovarali sudionici konferencije, većinom predstavnici Ciscovih partnera te korisnici Cisco rješenja, tako da rezultati predstavljaju sliku navika i potreba poslovnih ljudi iz domaćeg ICT sektora.

 

Pretežna većina ispitanika, njih 65%, svakodnevno pregledava video sadržaje na webu, dok ih veliki dio, njih 21% to čini barem jednom tjedno.

 

Među ponuđenim video mrežnim odredištima najpopularniji je YouTube kojega koristi čak 47% ispitanika, a potom slijedi najistaknutiji domaći video site Dnevnik.hr kojega redovito prati 10% ispitanika.

 

Kada je riječ o aktivnosti hrvatskih korisnika na video siteovima, situacija je nešto lošija jer je relativno nizak udio, njih 35%, slalo vlastite video materijale na neko od multimedijalnih web odredišta. Ipak, ispitanici više koriste usluge komunikacije u stvarnom vremenu pa je njih 64% izjavilo kako koristi video chat za komunikaciju s obitelji i prijateljima, a tek nešto manji udio, njih 53%, koristi video aplikacije na radnom mjestu. Relativno velik udio ispitanika koji koriste video aplikacije na radnom mjestu, njih 63%, obavlja video pozive putem kamera na računalu, a njih 27% redovito koristi video konferencije.

 

Vrlo velik udio ispitanika, njih 39%, kod kuće koristi triple play uslugu (telefon, Internet i TV), a njih 40% koristi kombinacije telefon-Internet, Internet-TV ili telefon-TV.

 

Trend porasta popularnosti video sadržaja u hrvatskom web prostoru vidljiv je i iz općeg porasta količine prenesenih podataka u 2008. godini. Naime prema podacima Hrvatskog telekoma, koje je tokom konferencije prvi puta obznanio član Izvršnog odbora T-Coma-a Branimir Marić, putem MAXadsl usluge u 2008. godini je razmijenjeno 40 do 50 PB podataka (petabajt = milijun gigabajta). U T-Comu procjenjuju da će u 2009. njihovi korisnici razmijeniti više od 100 PB podataka, što praktički znači da će se internetski promet u Hrvatskoj u 2009. godini udvostručiti.

 

Tvrtka Cisco, prepoznajući najvažnije trendove u svjetskom internetskom prostoru, razvija vlastita rješenja koja se baziraju na prijenosu video sadržaja putem IP mreža. U Cavtatu je hrvatski ured Cisca demonstrirao rad najsuvremenijih rješenja:

 

O tvrtki Cisco

Tvrtka Cisco (NASDAQ: CSCO) je vodeći svjetski proizvođač mrežnih rješenja koja mijenjaju način na koji se ljudi međusobno povezuju, komuniciraju i surađuju. Informacije o tvrtki Cisco možete pronaći na mrežnom odredištu http://www.cisco.com/hr. Za najnovije vijesti, posjetite odredište http://newsroom.cisco.com. Za prodaju Ciscove opreme na europskom tržištu zadužena je tvrtka Cisco Systems International BV, organizacija u punom vlasništvu korporacije Cisco Systems, Inc.

 

Osoba za odnose s javnošću:

Martina Ćurić

Cisco Systems Hrvatska

E: martina.curic@cisco.com

T: 01/4628920




Kontakt:

Robert Gelo
+38512310309





21.04.2009. » Studija (PDF):
download Cisco Expo 2009 - Istrazivanje o koristenju videa.pdf [43,13 KB]

21.04.2009. »
download Izvjesce za medije - Cisco Expo - istrazivanje koristenja videa.doc [68,50 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600