Izložba "Be CROative" u Australiji


Vrsta objave: Izjave i komentari



Hrvatska gospodarska komora nastavlja promociju hrvatskoga gospodarstva putem inovativne i višestruko nagrađivane izložbe "Be CROative", ovaj put u Australiji. Nakon serije izložbi "Be CROative" u inozemstvu, promocija kvalitetnih hrvatskih proizvoda (nositelja znakova "Izvorno hrvatsko" i "Hrvatska kvaliteta"), svjetski poznatih izuma Hrvata te Hrvatske kao zemlje inovativnih i kreativnih ljudi održavala se od 16. do 19. travnja 2009. godine u Sydneyu u Australiji (Sydney's Overseas Passanger Terminal). Izložbu je 16. travnja otvorila guvernerica australske države New South Wales Nj. E. prof. Marie Bashir.

 

Nakon svečanog otvorenja izložbe, u poznatom restoranu "Wildfire" održala se i promocija hrvatske gastronomije "Okusi Hrvatsku". Tom je prigodom Rene Bakalović visokim uzvanicima predstavio Hrvatsku kao zemlju vrhunske hrane i ugostiteljstva te zemlju najboljih maslinovih ulja. Osim što su imali prigodu čuti o vinarstvu i maslinarstvu Hrvatske, uzvanici su degustirali neka od vrhunskih hrvatskih vina, likera i rakija, sireva, maslina i maslinovih ulja, slatkiša itd.

 

Nakon Europe, Sjeverne i Južne Amerike, Australija je odabrana kao zemlja potencijalnog tržišta za kvalitetne hrvatske proizvode, ne samo zbog brojne i aktivne hrvatske iseljeničke zajednice, koja u Australiji broji oko 250.000 te je izuzetno zainteresirana za pomoć pri promociji Hrvatske i njezinoga gospodarstva, već i zato što je Australija također zemlja s kojom Hrvatska bilježi kontinuirani suficit u robnoj razmjeni od 2005. godine. Prošle godine suficit je iznosio 6,5 milijuna dolara (USD), a u prva dva mjeseca ove godine 636.000 USD.  U 2008. godini iz Hrvatske u Australiju je izvezeno roba u vrijednosti od 16,2 milijuna USD, što je 17,9 posto više nego u 2007. godini, dok se uvoz iz Australije u Hrvatsku smanjio za 24,5 posto u odnosu na 2007. te je iznosio 9,8 mil USD. Najzastupljeniji hrvatski izvozni proizvodi u Australiju 2008. bili su električni transformatori; umaci i pripravci za umake te miješani začini; ostali pripremljeni ili konzervirani proizvodi od mesa; kruh, peciva, kolači, keksi i ostali pekarski proizvodi i dr. Hrvatska je iz Australije uvezla jahte i druga plovila za sport ili razbibrigu; ortopedska pomagala; sir i skutu; vino od svježeg grožđa te električne strojeve i aparate s posebnim funkcijama.

 

Originalnost promocije kroz izložbe BeCRoative prepoznali su i Vlada Republike Hrvatske i Ured Predsjednika RH koji su izložbu koristili u sklopu raznih akcija i događaja koje su bile od velikog značaja za našu zemlju (Zagreb Summit, lobiranje za nestalno članstvo u Vijeću sigurnosti UN, zajedničke promocije sa HTZ-om). Projektom "Be CROative" HGK je u Sydneyu predstavila hrvatsko gospodarstvo na štandu od 170 četvornih metara na izložbenom prostoru u obliku dvije kocke osmišljenom na način da simbolički predstavi Hrvatsku. Multimedijalna izložba hrvatskih proizvoda po principu "gledaj, slušaj, osjeti" dočarala je Australcima Hrvatsku u njenom najboljem izdanju. U staklenim vitrinama bili su izloženi brojni hrvatski proizvodi nosioci znakova "Izvorno hrvatsko" i "Hrvatska kvaliteta" te svjetski poznati izumi Hrvata, dok su na videozidu bile prikazane slike hrvatskih proizvoda popraćene tipičnim zvukovima mora, galebova, cvrčaka i dalmatinskih kampanela.

 

Komora je na izložbi u Australiji predstavila 41 hrvatski proizvod, nosioce prestižnih znakova "Izvorno hrvatsko" i "Hrvatska kvaliteta". Među njima su Podravkina Vegeta, Plivin Sumamed, Badelova šljivovica, Kraševa Bajadera, Paprenjak – tradicionalni hrvatski kolač tvrtke Paprenjak, voćni sirup Amarena i Maraschino iz Maraske, Paška čipka, Paški sir od Sirene-Mala Sirana, kolekcija dubrovačkog nakita i morčića zlatarne Križek, Lepoglavska čipka, Posedarski pršut pršutarne Posedarje te Brač fini sapuni od maslinova ulja. Također bili su predstavljeni i Gavrilovićeva salama, Baranjski kulen iz Belja, kemijske olovke i nalivpera tvrtke TOZ - Penkala, vino Dingač vinarije Dingač, Pošip Čara vinarije Pošip, Ivan Dolac vinarije Svirče, benkovački i istarski kamen, Bermet Filipec, Dukatov sir Dimsi, Melem tvrtke Neva, vinjak Trenk iz Zvečeva, Traminac Iločkih podruma, Graševina od Kutjeva, Rukatac Smokvica, Vrša na sklapanje Obrta Trapula, Radiodifuzni odašiljači RIZ Odašiljača, Vindijini sirevi Caprodur i Ovidur, ekstra djevičansko maslinovo ulje Marco Polo i Spačvin slavonski hrast. Tom prilikom posjetitelji su imali priliku upoznati i brojne izume porijeklom iz Hrvatske: Penkalinu kemijsku, Vučetićev daktiloskop za otkrivanje otiska prsta, Vrančićev padobran, Lupisov torpedo, Teslinu izmjeničnu struju i brojne druge. Svih 208 proizvoda nosioca znakova «Hrvatska kvaliteta» i 104 proizvoda nositelja znaka «Izvorno hrvatsko» bilo je prezentirano putem promotivnih spotova koji su se izmjenjivali na plazmama tijekom trajanja izložbe.

 

Izložba je do sada održana u Njemačkoj, Portugalu, Belgiji, Francuskoj, SAD-u, Italiji, Argentini, Čileu te Bosni i Hercegovini.




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600