GfK istraživanje - Indeks potrošnje hrvatskih kućanstava 2002. - 2008.


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



GfK ConsumerScan – panel kućanstava u Hrvatskoj, u punoj je funkciji već preko osam godina. Podaci prikupljeni na taj način dozvoljavaju vrlo pouzdane analize raznih tržišnih trendova.

 

Oslanjajući se na te podatke formirana je i mjera potrošnje u kućanstvu u Hrvatskoj kojom se dodatno oslikavaju promjene u kupovnoj moći naših građanaINDEKS POTROŠNJE HRVATSKIH KUĆANSTAVA !

 

Iz cjelovite GfK-ove košarice od preko 60 grupa proizvoda svakodnevne potrošnje, za potrebe izračuna ovog indeksa izdvajaju se tri podgrupe i to:

 

- osnovni prehrambeni proizvodikategorije: kao mlijeko, jestivo ulje, kava (pržena)

 

- osnovni higijenski proizvodi - kategorije: deterdženti za rublje i suđe, sapuni (tvrdi i tekući), zubne paste, šamponi, sredstva za čišćenje u kućanstvu

 

- neesencijalni proizvodiiz kategorije hrane: instant kava/cappucino, voćni sokovi, CSD, vode, ledeni čaj, fermentirani mliječni proizvodi, mliječni deserti, čokolade, margarin, majoneza, kečap, senf.

 

U kontinuiranom istraživanju (od 2000. godine) – GfK panel kućanstava – prikupljaju se podaci na temelju dnevnika u kojeg kućanstva svakodnevno upisuju detaljne informacije o svakom kupljenom proizvodu (iz domene proizvoda svakodnevne / široke potrošnje) a ti se proizvodi troše isključivo unutar kućanstva.

 

Tako se dobiva detaljan uvid u konkretnu / stvarnu potrošnju za više od 60 grupa proizvoda. Uzorak se sastoji od 1.500 kućanstava i reprezentativan je za cijelo područje RH. Za potrebe izračuna ovog indeksa košarica je svedena na manji broj proizvoda koji bi u stvarnosti trebali biti dostupni svakom kućanstvu.

 

Indeks za 2008. godinu pokazuje  negativni trend u volumenu potrošnje (količine) te rast vrijednosti zbog  jako visokog rasta prosječnih cijena u prošloj godini.

 

Grupa osnovnih prehrambenih proizvoda pokazuje izrazito visok skok prosječnih cijena i vrijednosti ali ozbiljan pad kupljenih količina u 2008. godini..

 

Košarica  grupe higijenskih proizvoda  pokazuje veliki skok prosječnih cijena ali i zamjetan pad utrošenih količina. Svakako treba naglasiti da su u ovoj grupi proizvoda i deterdženti za koje je karakteristično da se sada već uglavnom kupuju u koncentriranom obliku, pa se tako smanjuje volumen kupnje, ali to tek jednim dijelom učestvuje u smanjenju ukupnog volumena kupljenih količina. Veliki rast prosječnih cijena

svakako je osnovni razlog pada potrošnje i kod ove podskupine.

 

Konačno, i neesencijalni proizvodi pokazuju veliki rast prosječnih cijena te niži volumen ukupne kupovine ovih proizvoda.

 

Pripremljeni grafički pregledi (u privitku) zorno  ilustriraju pad potrošnje proizvoda svakodnevne upotrebe u Hrvatskoj a praktična  vrijednost ovog podatka je upravo u tome što oslikava stvarno ponašanje naših kućanstava.




17.03.2009. » Grafički prikaz istraživanja
download GfK Croatia - Consumer Tracking - IHS indeks yearly (2002-2008) .ppt [426,50 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600