Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
GfK ConsumerScan – panel kućanstava u Hrvatskoj, u punoj je funkciji već preko osam godina. Podaci prikupljeni na taj način dozvoljavaju vrlo pouzdane analize raznih tržišnih trendova.
Oslanjajući se na te podatke formirana je i mjera potrošnje u kućanstvu u Hrvatskoj kojom se dodatno oslikavaju promjene u kupovnoj moći naših građana – INDEKS POTROŠNJE HRVATSKIH KUĆANSTAVA !
Iz cjelovite GfK-ove košarice od preko 60 grupa proizvoda svakodnevne potrošnje, za potrebe izračuna ovog indeksa izdvajaju se tri podgrupe i to:
- osnovni prehrambeni proizvodi – kategorije: kao mlijeko, jestivo ulje, kava (pržena)
- osnovni higijenski proizvodi - kategorije: deterdženti za rublje i suđe, sapuni (tvrdi i tekući), zubne paste, šamponi, sredstva za čišćenje u kućanstvu
- neesencijalni proizvodi – iz kategorije hrane: instant kava/cappucino, voćni sokovi, CSD, vode, ledeni čaj, fermentirani mliječni proizvodi, mliječni deserti, čokolade, margarin, majoneza, kečap, senf.
U kontinuiranom istraživanju (od 2000. godine) – GfK panel kućanstava – prikupljaju se podaci na temelju dnevnika u kojeg kućanstva svakodnevno upisuju detaljne informacije o svakom kupljenom proizvodu (iz domene proizvoda svakodnevne / široke potrošnje) a ti se proizvodi troše isključivo unutar kućanstva.
Tako se dobiva detaljan uvid u konkretnu / stvarnu potrošnju za više od 60 grupa proizvoda. Uzorak se sastoji od 1.500 kućanstava i reprezentativan je za cijelo područje RH. Za potrebe izračuna ovog indeksa košarica je svedena na manji broj proizvoda koji bi u stvarnosti trebali biti dostupni svakom kućanstvu.
Indeks za 2008. godinu pokazuje negativni trend u volumenu potrošnje (količine) te rast vrijednosti zbog jako visokog rasta prosječnih cijena u prošloj godini.
Grupa osnovnih prehrambenih proizvoda pokazuje izrazito visok skok prosječnih cijena i vrijednosti ali ozbiljan pad kupljenih količina u 2008. godini..
Košarica grupe higijenskih proizvoda pokazuje veliki skok prosječnih cijena ali i zamjetan pad utrošenih količina. Svakako treba naglasiti da su u ovoj grupi proizvoda i deterdženti za koje je karakteristično da se sada već uglavnom kupuju u koncentriranom obliku, pa se tako smanjuje volumen kupnje, ali to tek jednim dijelom učestvuje u smanjenju ukupnog volumena kupljenih količina. Veliki rast prosječnih cijena
svakako je osnovni razlog pada potrošnje i kod ove podskupine.
Konačno, i neesencijalni proizvodi pokazuju veliki rast prosječnih cijena te niži volumen ukupne kupovine ovih proizvoda.
Pripremljeni grafički pregledi (u privitku) zorno ilustriraju pad potrošnje proizvoda svakodnevne upotrebe u Hrvatskoj a praktična vrijednost ovog podatka je upravo u tome što oslikava stvarno ponašanje naših kućanstava.
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600