Preferencije potrošača prema oblicima prodajnih mjesta kod kupovine prehrambenih proizvoda


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Istraživanje o navikama kupovine  u  11 zemalja centralne i istočne Europe, između ostalog, pokazuje koja su prodajna mjesta „popularna" kod kupovine prehrambenih proizvoda. Za Hrvatsku su na prvom mjestu, kao glavno mjesto kupovanja hrane , istaknuti supermarketi  (47%), zatim male trgovine/samoposluge (23%) i na trećem su mjestu hipermarketi (19%), sve drugo je ispod 10%. Naravno ove su preferencije u uskoj korelaciji s razvijenosti mreže trgovine u pojedinim zemljama ali i navikama lokalnog stanovništva.

 

Rang kupovanja u hipermarketima (15 i više blagajni) kao glavnom mjestu kupovanja hrane - prikaz po zemljama obuhvaćenim  istraživanjem izgleda ovako:

 

                                                    %

- Rumunjska (urbana populacija)      42

- Češka                                          39

- Rusija (gradovi)                            35

- Slovačka                                      30

- Slovenija, Poljska, Mađarska          29

-  HRVATSKA                                  19

-  Srbija                                          16

-  Ukrajina                                      13

-  Bugarska                                     10

 

U zadnje 4 godine učešće hipermarketa kao glavnog mjesta kupnje hrane u Hrvatskoj poraslo je od 14 na 19%. Preferiraju ga, više od ostalih, osobe u dobi od 30 do 39 godina, one s visokim obrazovanjem ali i oni koji žive u naseljima od 10 do 100 tisuća stanovnika.

 

Kupovanje u supermarketima (4 do 15 blagajni) kao glavnom mjestu kupovanja hrane po zemljama ima slijedeći rang:

 

                                                     %

-  Ukrajina                                      48

-  HRVATSKA                                  47

-  Slovenija                                     42

-  Bugarska                                     34

-  Srbija                                          31

-  Slovačka                                      23

-  Rumunjska (urbana populacija)      18

-  Mađarska i Češka                          16

-  Rusija (gradovi)                            15

-  Poljska                                         11

 

 

2.

 

 

U Hrvatskoj su supermarketi u silaznom trendu i od 2005. godine pali su s 52% na 47%. Supermarkete najviše preferiraju osobe od  40 do 49 godina, oni sa srednjim obrazovanjem i gotovo 60% kupaca iz  naselja između 10 i 100 tisuća stanovnika.

 

 

Mali dućani / male samoposluge (jedna do 3 blagajne)  rangirani  kao glavno mjesto kupovanja hrane su:

 

                                                       %

-  Slovačka                                        33

-  Srbija i Mađarska                            29

-  Poljska                                           27

-  HRVATSKA                                     23

-  Slovenija                                        19

-  Bugarska                                        17

-  Češka                                             12

-  Rumunjska (urbana populacija)         11

-  Ukrajina                                           7

-  Rusija (gradovi)                                5

 

 

U Hrvatskoj su i mali dućani u padu i to od 29% u 2005. godini na 23% u 2008.

Male dućane daleko najviše preferiraju osobe starije od 60 godina i iz naselja od 2 do 10 tisuća stanovnika ( po oko 40%).

 

 

Diskontne trgovine, kao glavno mjesto kupnje hrane,  u nekim su zemljama dosta visoko rangirane:

 

                                                           %

-  Poljska                                              31

-  Rusija (gradovi)                                 27

-  Češka                                               25

-  Mađarska                                          22

-  Rumunjska (urbana populacija)           17

-  Slovenija                                           10

-  Slovačka                                             9

-  HRVATSKA                                          2

-  Srbija, Bugarska, Ukrajina – ispod          1

 

3.

 

O istraživanju : «SHOPPING MONITOR 2009» - prikazani podaci izvod su  iz istraživanja  u 11 zemalja centralne i istočne Europe (na reprezentativnim uzorcima pojedinih zemalja, osim Rusije koja obuhvaća samo Moskvu i St. Petersburg i Rumunjske – samo  urbana populacija ; studeni 2008.

 

GfK. Growth from Knowledge

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 10 tisuća  zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

Providing Knowledege, Not Just Data!




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600