Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
Istraživanje o navikama kupovine u 11 zemalja centralne i istočne Europe, između ostalog, pokazuje koja su prodajna mjesta „popularna" kod kupovine prehrambenih proizvoda. Za Hrvatsku su na prvom mjestu, kao glavno mjesto kupovanja hrane , istaknuti supermarketi (47%), zatim male trgovine/samoposluge (23%) i na trećem su mjestu hipermarketi (19%), sve drugo je ispod 10%. Naravno ove su preferencije u uskoj korelaciji s razvijenosti mreže trgovine u pojedinim zemljama ali i navikama lokalnog stanovništva.
Rang kupovanja u hipermarketima (15 i više blagajni) kao glavnom mjestu kupovanja hrane - prikaz po zemljama obuhvaćenim istraživanjem izgleda ovako:
%
- Rumunjska (urbana populacija) 42
- Češka 39
- Rusija (gradovi) 35
- Slovačka 30
- Slovenija, Poljska, Mađarska 29
- HRVATSKA 19
- Srbija 16
- Ukrajina 13
- Bugarska 10
U zadnje 4 godine učešće hipermarketa kao glavnog mjesta kupnje hrane u Hrvatskoj poraslo je od 14 na 19%. Preferiraju ga, više od ostalih, osobe u dobi od 30 do 39 godina, one s visokim obrazovanjem ali i oni koji žive u naseljima od 10 do 100 tisuća stanovnika.
Kupovanje u supermarketima (4 do 15 blagajni) kao glavnom mjestu kupovanja hrane po zemljama ima slijedeći rang:
%
- Ukrajina 48
- HRVATSKA 47
- Slovenija 42
- Bugarska 34
- Srbija 31
- Slovačka 23
- Rumunjska (urbana populacija) 18
- Mađarska i Češka 16
- Rusija (gradovi) 15
- Poljska 11
2.
U Hrvatskoj su supermarketi u silaznom trendu i od 2005. godine pali su s 52% na 47%. Supermarkete najviše preferiraju osobe od 40 do 49 godina, oni sa srednjim obrazovanjem i gotovo 60% kupaca iz naselja između 10 i 100 tisuća stanovnika.
Mali dućani / male samoposluge (jedna do 3 blagajne) rangirani kao glavno mjesto kupovanja hrane su:
%
- Slovačka 33
- Srbija i Mađarska 29
- Poljska 27
- HRVATSKA 23
- Slovenija 19
- Bugarska 17
- Češka 12
- Rumunjska (urbana populacija) 11
- Ukrajina 7
- Rusija (gradovi) 5
U Hrvatskoj su i mali dućani u padu i to od 29% u 2005. godini na 23% u 2008.
Male dućane daleko najviše preferiraju osobe starije od 60 godina i iz naselja od 2 do 10 tisuća stanovnika ( po oko 40%).
Diskontne trgovine, kao glavno mjesto kupnje hrane, u nekim su zemljama dosta visoko rangirane:
%
- Poljska 31
- Rusija (gradovi) 27
- Češka 25
- Mađarska 22
- Rumunjska (urbana populacija) 17
- Slovenija 10
- Slovačka 9
- HRVATSKA 2
- Srbija, Bugarska, Ukrajina – ispod 1
3.
O istraživanju : «SHOPPING MONITOR 2009» - prikazani podaci izvod su iz istraživanja u 11 zemalja centralne i istočne Europe (na reprezentativnim uzorcima pojedinih zemalja, osim Rusije koja obuhvaća samo Moskvu i St. Petersburg i Rumunjske – samo urbana populacija ; studeni 2008.
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 10 tisuća zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600