Rekordna prodaja prijenosnih navigacijskih uređaja u Europi


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



GfK-ova studija istraživanja specijalne maloprodaje* pokazala je prodaju prijenosnih navigacijskih uređaja na razini od 18,1 milijun komada u 2008. godini (što je za oko 3 milijuna više nego 2007. godine / 20 postotni rast). Kako su se u četvrtom kvartalu prošle godine već pokazale posljedice krize ova je industrija brzo reagirala s padom cijena te  tehničkim novostima i drugim pogodnostima.

 

 

Njemačka vodi u prodaji (4,375 milijuna komada - 22% rasta) dok se  prodaja u istočnoj Europi povećala  za 600 tisuća komada i dostigla razinu prodaje od 1,5 milijuna komada.  Zapadne su zemlje imale prodaju na razini 16,6 milijuna (2007.

je bilo 14,5 mil.) što predstavlja rast od 16%. Izbijanje krize u četvrtom je kvartalu rezultiralo padom od 4% u odnosu na isti kvartal prethodne godine.

 

Pokazatelji za svjetsko tržište daju procjenu ukupne prodaje na razini od oko 40 milijuna komada u 2008. godini. Europa je apsorbirala oko 45% te prodaje, Amerika oko 41%, dok regija Azije i Pacifika ima daljnjih 13%.

 

Prosječna cijena jednog prijenosnog navigacijskog  uređaja za prva tri kvartala

prošle godine kretala se na razini od oko 200 eura, a u četvrtom je kvartalu pala na

170 eura. Tako je prosječna cijena za cijelu prošlu godinu u Europi bila na razini od 192 eura, ali postojale su velike razlike između najnižih cijena (V. Britanija - 164 eura, Portugal i Španjolska – 177 eura) i najviših (Belgija – 239 eura, Češka – 278 eura, Slovačka – 282 eura).

 

Prognoza prodaje za 2009. godinu predviđa daljnji rast potražnje. Volumen od 19 milijuna jedinica je predviđanje za prodaju u Europi, a na razini svijeta to je ukupno oko 46 milijuna komada tih uređaja.


U privitku je originalna objava iz GfK Grupe s nešto više detaljnih podataka.

 

*

Gornji podaci temelje se na kontinuiranom istraživanju (GfK Retail and Technology)

koje se provodi u 22 europske zemlje i desetak iz ostalih dijelova svijeta. U 2009. godini prikupljanje će se proširiti na još desetak zemalja od čega 7 novih u Europi, među kojima je i Hrvatska.

 

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 10.000  zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

 

GfK.Growth from Knowledge

 

 

 

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 55 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

 

 

 

Providing Knowledege, Not Just Data!


04.03.2009. »
download CA_pm_Navigationsgeräte 2009_efin.pdf [24,94 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600