Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
GfK-ova studija istraživanja specijalne maloprodaje* pokazala je prodaju prijenosnih navigacijskih uređaja na razini od 18,1 milijun komada u 2008. godini (što je za oko 3 milijuna više nego 2007. godine / 20 postotni rast). Kako su se u četvrtom kvartalu prošle godine već pokazale posljedice krize ova je industrija brzo reagirala s padom cijena te tehničkim novostima i drugim pogodnostima.
Njemačka vodi u prodaji (4,375 milijuna komada - 22% rasta) dok se prodaja u istočnoj Europi povećala za 600 tisuća komada i dostigla razinu prodaje od 1,5 milijuna komada. Zapadne su zemlje imale prodaju na razini 16,6 milijuna (2007.
je bilo 14,5 mil.) što predstavlja rast od 16%. Izbijanje krize u četvrtom je kvartalu rezultiralo padom od 4% u odnosu na isti kvartal prethodne godine.
Pokazatelji za svjetsko tržište daju procjenu ukupne prodaje na razini od oko 40 milijuna komada u 2008. godini. Europa je apsorbirala oko 45% te prodaje, Amerika oko 41%, dok regija Azije i Pacifika ima daljnjih 13%.
Prosječna cijena jednog prijenosnog navigacijskog uređaja za prva tri kvartala
prošle godine kretala se na razini od oko 200 eura, a u četvrtom je kvartalu pala na
170 eura. Tako je prosječna cijena za cijelu prošlu godinu u Europi bila na razini od 192 eura, ali postojale su velike razlike između najnižih cijena (V. Britanija - 164 eura, Portugal i Španjolska – 177 eura) i najviših (Belgija – 239 eura, Češka – 278 eura, Slovačka – 282 eura).
Prognoza prodaje za 2009. godinu predviđa daljnji rast potražnje. Volumen od 19 milijuna jedinica je predviđanje za prodaju u Europi, a na razini svijeta to je ukupno oko 46 milijuna komada tih uređaja.
U privitku je originalna objava iz GfK Grupe s nešto više detaljnih podataka.
*
Gornji podaci temelje se na kontinuiranom istraživanju (GfK Retail and Technology)
koje se provodi u 22 europske zemlje i desetak iz ostalih dijelova svijeta. U 2009. godini prikupljanje će se proširiti na još desetak zemalja od čega 7 novih u Europi, među kojima je i Hrvatska.
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 10.000 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL
GfK.Growth from Knowledge
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 55 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600