U 2009. Renault obnavlja svoje srce game i mobilizira sve svoje snage da pripremi novu eru automobila


Vrsta objave: Plan poslovanja



 

·      U 2009. godini grupa Renault će imati najmlađu gamu u Europi s prosjekom starosti od 2,2 godine.

·      Renault koncentrira svoje djelovanje na optimizaciji svog slobodnog novčanog toka proširivanjem mjera uspostavljenih u 2008.

·      Renault mobilizira sve svoje snage za pripremu budućnosti automobila u srednjem i dugom roku: električno vozilo je najveći strateški projekt u koji se Renault već uključio sa svojim partnerom Nissanom kako bi odgovorio na potrebe individualne mobilnosti sutrašnjice.

 

 

 

U 2009. Renault ĆE IMATI NAJMLAĐU GAMU U EUROPI

 

Tijekom godine na tržište stiže osam novih modela, među kojima su Novi Renault Scénic i Novi Mégane Grandtour, i tri nove verzije, Mégane Renault Sport, Clio faza 2 i Trafic faza 3.

 

Obnova srca game Renault

Renault dovršava obnovu srca game predstavljanjem tri modela obitelji Mégane - Scénic, Grand Scénic, Mégane Grandtour – i Novog Clia Berline i Grandtour. Mladost game kompaktnih vozila i jednovolumena čini pravu snagu marke : prodaja malih i srednjih automobila zapravo predstavlja 70% europskog tržišta u 2008. (38,3% za male automobile i 31,8% za srednje automobile).

 

Strastvena vozila

Renault odsada ima potpunu i atraktivnu gamu sportskih automobila proizašlih iz serijskih vozila s izuzetnim omjerom snage,uspješnosti i cijena : Twingo Renault Sport lansiran u ljeto 2008, Clio Renault Sport i Mégane Renault Sport predstavljeni u Ženevi. Ovo tržište koje je 2008. obuhvaćalo 135 000 vozila u Europi izvrstan je pokretač imidža marke osim Formule 1 i nudi potencijalnu klijentelu koju Renault želi iskoristiti.

 

Gama prilagođena novim ekološkim zahtjevima

Zahvaljujući odavno poduzetim naporima Renault se 2008. smjestio među najučinkovitije proizvođače u Europe što se tiče emisija CO2. 60 % vozila koje je Grupa prodala 2008. u Europi ispuštaju manje od 140g CO2 po km (u usporedbi s 48% u 2007.) među kojima jedna trećina ispušta manje od 120 g.

U 2008. potpis eco2 proširen je i na gamu Dacia s benzinskim, diesel motorima, onima na tekući plin ili bioetanol. Tri kriterija za potpis Dacia eco2 identična su onima za Renault eco2 i pokrivaju cijeli životni vijek vozila (razvoj, proizvodnja, uporaba i recikliranje). Dacia tako pokazuje da pristupačne cijene i briga za okoliš stoje rame uz rame.

55,2% vozila koje je grupa Renault (marke Renault i Dacia) prodala u Europi 2008. su mali automobili (segmenti A i B), za razliku od 49% u 2007. godini. Ova bi se tendencija trebala nastaviti u 2009. i povećati udio osobito štedljivih motora.

 

Prepoznata kvaliteta i trajni napredak

Renault je na najboljem putu da ostvari svoje obećanje kvalitete. Prema jednom neovisnom istraživanju Laguna je već smještena među prva 3 vozila u svojoj kategoriji  Francuskoj i Njemačkoj, a Novi Mégane je na putu da ostvari još bolji rezultat. Modeli iz segmenata A i B dobili su izvrsnu ocjenu njemačkog ADAC-a.

Troškovi jamstva su smanjeni za 500 milijuna eura u zadnje dvije godine, iako je jamstvo produljeno na 3 godine za neke modele u gami.

Poboljšanje kvalitete u prodaji i post-prodaji povećalo je broj « u potpunosti zadovoljnih kupaca » za 8 postotnih bodova, sa 72% krajem 2005. na 80% krajem 2008.

 


PRIORITET ZA 2009 : gEnErirati likvidnost

 

U 2009. Renault će usmjeriti svoje djelovanje na optimizaciji svog novčanog toka proširivanjem mjera uspostavljenih u 2008.

 

Maksimizacija izvora prihoda

- U 2009. Renault će se baviti povećanjem svojih tržišnih udjela, osobito u najisplativijim kanalima distribucije, dakle prodajom privatnim kupcima.

- Renault će se 2009. također oslanjati na obnovu obitelji Mégane, gospodarska vozila i vozila iz programa Entry.

 

Smanjenje troškova

- Troškovi istraživanja i razvoja (- 9,3% u 2008. u usporedbi s 2007.) opet će se smanjiti u 2009. i biti ukupno 15% manji u usporedbi s onima iz 2007. godine.

- Smanjenje fiksnih troškova bit će naglašeno, osobito kontrolom rasta plaća i smanjenjem poslovnih troškova.

- Ulaganja će se koncentrirati na strateške projekte. Ukupan iznos ulaganja u 2009. bit će minimalno 20 % manji nego u 2008.

- Nastavak smanjenja zaliha (između 800 milijuna i 1 milijarde u 2009.) bit će jedna od poluga za smanjenje potrebe za obrtnim kapitalom.

- Ubrzat će se naplata potraživanja prema kupcima.

- Uz razne poslove s nekretninama, provjerava se racionalizacija naših poslovnih mjesta u pariškoj regiji.

- Operativne sinergije s Nissanom pojačat će se u 2009. godini.

 

 

 

 

Renault MOBILIZIRA SVE SVOJE SNAGE KAKO BI PRIPREMIO BUDUĆNOST AUTOMOBILA U SREDNJEM I DUGOM ROKU

 

Trenutna kriza će trajno promijeniti automobile. Renault aktivno radi kako bi ponudio vozila prilagođena novim potrebama pojedinačne mobilnosti u Europi i svijetu.

 

U zemljama BRIK-a (Brazil, Rusija, Indija, Kina) i u svim rastućim zemljama u razvoju potencijal automobilske industrije ostaje značajan, čak i ako su ta tržišta danas jako usporena zbog krize. Udio motorizacije tamo ostaje pouzdan, u usporedbi sa zrelim tržištima: Indija ili zemlje Magreba imaju samo 50 vozila na 100 stanovnika, Iran oko 100,. Rusija i Brazil otprilike 150, dok ih je u Sjedinjenim Državama 800, a u Europi i Japanu 600.

 

Renault je već proširio svoju prisutnost u ovim regijama. Grupa je sklopila industrijska i komercijalna partnerstva s lokalnim subjektima kako bi se tamo trajno pozicionirala.

Renault se u Rusiji dobro etablirao sa svojom filijalom Avtoframos i novim industrijskim parnerstvom AvtoVaz. Avtoframos prodaje cijelu gamu uvezenih vozila Renault i proizvodi Logan, najprodavaniju stranu berlinu u svom segmentu. Proizvođač automobila AvtoVAZ, od kojeg Renault posjeduje 25 %, vodeći je na ruskom tržištu s udjelom većim od 20% u 2008.

Osim toga, Renault je prisutan u Iranu s tvrtkama Iran Khodro i Pars Khodro u proizvodnji i komercijalizaciji vozila Tondar-90 (Logan); u Indiji s tvrtkama Mahindra i Mahindra u proizvodnji i komercijalizaciji Logana i s tvrtkom Bajaj u razvoju vozila « ultra-low-cost ».

Ova je strategija omogućila Renaultu da brzo uđe u ova nova područja i pod najboljim uvjetima konkurentnosti. Od 2005. godine marka Renault tamo prodaje prije svega vozila iz programa Entry (Logan ili Sandero), koji olakšavaju pristup automobilima srednjim klasama i najbolje se prodaju u Grupi  na međunarodnoj sceni: više od 500 000 prodano je od lansiranja.  

 

Na zrelim tržištima potražnja za automobilima također je u porastu. Očekivanja kupaca se mijenjaju.

 

Vidljivo je više tendencija, prije svega:

1/ Potraga za vozilima s izraženijim ekološkim karakteristikama, jeftinijim pri kupnji ali i za korištenje. Razvoj štedljivih vozila (vozila s niskim emisijama CO2 i nula emisija) je strateški prioritet za Renault. Grupa djeluje na dva osnovna kolosijeka kako bi ponudila uspješnu tehnologiju po pristupačnoj cijeni: električni motor i nove tehnologije za motore i konvencionalne mjenjače.

 

Renault već sada razvija potpunu gamu električnih vozila koja će lansirati :

- 2011, električna verzija zamjene za Mégane tricorps, čija će komercijalizacija započeti u Izraelu i Danskoj, a zatim dolazi na ostala tržišta,

- 2011, električna verzija novog Kangooa (gospodarska verzija) za profesionalce i flote,

- 2012, osobno vozilo s 5 mjesta koje će postojati samo u električnoj verziji,

Nakon 2012. gama električnih vozila nastavit će se širiti na sve segmente.

 

2/ Povratak najbitnijem, potrazi za najosnovnijim za pravednu cijenu. Gama Entry marke Dacia predvidjela je ove promjene i ponudila potpunu gamu od 5 modela i više od 830 000 prodanih vozila od 2004. Gama će se u budućnosti nastaviti razvijati, a pri tom će zadržati ovu filozofiju: ponuditi najbolji omjer cijene/voznih karakteristika/prostranosti.

 

 

 

SAVEZ, JEDINSTVENO I PLODNO PARTNERSTVO KOJE TRAJE VEĆ 10 GODINA 

 

Prošlo je deset godina od sklapanja Savez s Nissanom, 27. ožujka 1999. Obje su grupe za to vrijeme stekle veliko iskustvo i zrelost u području međukulturalnog menadžmenta i suradnje, uvijek uz poštivanje identiteta obje marke. Nekoliko primjera :

- Renault i Nissan raspolažu zajedničkim motorima i mjenjačima koje su zajedno razvili. Među njima je jedan automatski mjenjač sa 6 brzina i dva diesel motora (V6 dCi i 2.0 dCi).

- Prvo zajedničko društvo Saveza, Renault-Nissan Purchasing Organization (RNPO) uspostavljeno je u travnju 2001. Tada je predstavljalo 30% ukupne kupnje Renaulta i Nissana. Područje zajedničke aktivnosti i geografska odgovornost RNPO-a prošireni su u nekoliko faza. U zadnjoj promjeni RNPO ostvaruje godišnju količinu od 92% ukupne kupnje Saveza.

U trenutnom kontekstu Savez je vrijedan adut za Renault i Nissan u sektoru koji će naići na novi val konsolidacije. Osim toga omogućava svakom od poduzeća da ublaži rizike kroz podjelu projekata i ulaganja.

 

Savez započinje novu fazu pojačanjem operativnih sinergija između Renaulta i Nissana, prije svega većim preklapanjem game motora i zajedničkim radom na električnom vozilu. Slobodni novčani tok koji je stvoren ovim novim prilikama dodanim razvojima u tijeku procijenjen je na 1,5 milijardi eura za oba društva

 

 

Kontakt:

Karolina Perišić, Renault Nissan Hrvatska, Komunikacije, +385 1 56 05 176, karolina.perisic@renault.hr, www. renault.hr




03.03.2009. » Renault novosti na Salonu automobila u Ženevi 2009: još mlađa i sportskija gama
download GENEVA 2009 - RENAULT - HR.doc [503,50 KB]

03.03.2009. » Dacia-novi način konzumiranja automobila
download GENEVA 2009 - DACIA - HR.doc [152,00 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600