GfK istraživanje - Kućanstva: pokrivenost troškova raspoloživim prihodima


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Zagreb, 18. 02. 09.


Upravo završena analiza  kretanja prihoda i troškova u kućanstvima Hrvatske (pregled za 2008. godinu) pokazuje da  i dalje mnogo  kućanstava ima nedostatne prihode – takvih je čak oko  68%.

 

Prosječno kućanstvo u 2008. godini raspolagalo je mjesečno s oko  6.920 kuna (961euro). Razlike između regija su izražene, prihodi su najmanji u Slavoniji (791 euro), a najveći u Zagrebu s okolicom (1.156 eura).

 

S druge strane, prema subjektivnoj procjeni ispitanih, potrebni prihodi za zadovoljenje osnovnih troškova / potreba  obitelji – kreću se na razini od oko 8.950 kuna (cca 1.242eura). Razlika između potrebnih i ostvarenih prihoda iznosi u prosjeku oko 2.000 kuna (281 euro). Potrebni prihodi u prosjeku su za preko 29% veći od ostvarenih.

 

Ostvarene prihode veće od potrebnih  ima oko 12% kućanstava. Segment onih kućanstava  koja imaju prihode točno koliko im treba  iznosi  oko 17%. Daljnjih 68% kućanstava treba više prihode od postojećih, a 3% nije željelo odgovoriti.

 

Proizlazi da preko 2/3 kućanstava ima probleme s pokrivanjem svojih mjesečnih financijskih obaveza. U prosjeku njihova bi primanja trebala biti čak 67% veća, a da bi bili u stanju adekvatno pokriti troškove za sve osnovne životne potrebe.

 

Osim troškova za stanovanje i  hranu,  koje imaju  sva kućanstva, najviše su zastupljeni  još troškovi  za odjeću / obuću, za telefon (fiksni i mobilni)  te prometne troškove - koje ima između 84 i 90% kućanstava. U 2008. godini 73% kućanstava imalo je troškove za medicinske usluge, 59% za kulturne i sl. potrebe, 60% za nabavku / održavanje trajnih dobara, 48% za duhan i cigarete, 39% za obrazovanje. Tek oko1/4 kućanstava stavljala je nešto na štednju, a oko 16% otplaćivalo je barem jedan stambeni kredit.

 

Najviša pojedinačna stavka u kućnom budžetu i dalje otpada na hranu (oko 30%), a slijede ukupni troškovi stanovanja (oko 16%). To su ujedno troškovi koje imaju sva kućanstva i već samo oni predstavljaju gotovo polovicu svih troškova.

 


2.

 

U odnosu na prethodnu 2007.  godinu kućanstva su u 2008. godini izdvajala više na gotovo sve vrste troškova . Neznatno manje je išlo na fiksni telefon,  dok su troškovi za kulturu / rekreaciju / zabavu ostali na istoj razini, ali dosta manje je utrošeno na kupovinu trajnih dobara.

 

 

Prikaz: razina OSTVARENIH  UKUPNIH  PRIHODA kućanstva, POTREBNIH PRIHODA,  te ukupnih TROŠKOVA kućanstva (euri)  – 2002. do 2008. godina


(grafički prikaz možete pogledati u privitku)


O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku, slučajno odabrani ispitanici – populacija (15+ godina); osobna anketa / intervju u domaćinstvu; prosinac 2008.g.; cjeloviti rezultati  su objavleni u posebnom izvještaju: PRIHODI I TROŠKOVI KUĆANSTAVA - 12/2008.


Providing  Knowledge,  Not  Just  Data!



3.

 

 

     GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija   u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). vanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL  AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

     GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 55 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).



GfK.  Growth   from   Knowledge





18.02.2009. » Objava i grafički prikaz istraživanja
download Kućanstva prihodii troškovi.doc [48,00 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600