GfK istraživanje - Internet - usporedba: Hrvatska i zemlje centralne i istočne Europe


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Zagreb,  11.02.09.

 

Baltičke zemlje, Slovenija i Austrija su regionalni lideri korištenja interneta. Hrvatska se nalazi negdje na sredini. Regionalni prosjek za 17 zemalja iznosi 47%  a  u  Hrvatskoj  ima oko 47%  korisnika Interneta u populaciji starijoj od 15 godina. Značajniji  rast, u odnosu na 2007. godinu, zabilježen je u Mađarskoj i Poljskoj (po oko 12%), Češkoj (oko 10%), Slovačkoj i Ukrajini  (po oko 9%), Hrvatskoj (8%), Sloveniji i Rumunjskoj (po 5%). Baltičke zemlje i Makedonija nisu bile uključene u istraživanje u 2007. godini pa se za njih ne može dati godišnje usporedbe.

 

Osobno korištenje Interneta, za 17 istraživanih zemalja, u populaciji od 15 i više godina: grafički prikaz možete pogledati u privitku.


2.

 

Rang lista zemalja po korištenju interneta na dnevnoj bazi  izgleda ovako:

 

                                            korisnici Interneta                   dnevno koristi

                                               (ukupan %)                        internet (u%)

-   Estonija                                        70,3                                     82

-   Rumunjska                                    32,5                                     75

-   Slovenija                                       67,5                                     71

-   Latvija                                           55,5                                    64

-   Litva                                             55,9                                     64

-   Bugarska                                       33,1                                     62

-   Poljska                                          51,2                                     61

-   HRVATSKA                                    47,5                                     56

-   Makedonija                                    50,3                                     56

-   Srbija & Crna Gora                         35,0                                      54

-   Mađarska                                       52,5                                     53

-   Slovačka                                        51,2                                     50

-   Češka                                            52,1                                     49

-   Austria                                          58,7                                      47

-   Rusija                                           28,7                                      44

-   B&H                                             31,4                                      42

-   Ukrajina                                        20,6                                      27

 

Iz pregleda je vidljivo da intenzitet korištenja interneta ne korespondira stvarnoj penetraciji.

 

Građani Estonije i Slovenije imaju najviše osiguran pristupaju internetu  iz vlastitog doma  - po 74%, zatim slijede Latvija i Austrija po oko 60%, Poljska – 54%,  Litva i Mađarska po oko 48% i zatim Hrvatska (oko 47%), dok je Ukrajina na kraju liste s oko 15% građana koji imaju pristup od svoje kuće. Pristup preko mobilnog Interneta imaju osiguran najviše građani Latvije – 22%, pa Slovenije i Austrije – oko 19%, Litva i Estonija oko 15%, dok je Hrvatska predzadnja s 3% a Bugarska zadnja s 2%.

 

Po stvarnom korištenju interneta od kuće vodi Slovenija (92%), slijede Austrija, Estonija, Rumunjska, Srbija i Crna gora, Poljska, HRVATSKA, Bugarska, Mađarska i Litva (od 80 do 90%), a na kraju su B&H i Ukrajina (oko 57%).

 

3.

 

Usluga koju se najviše koristi na internetu je slanje i primanje elektronske pošte. Rang lista dnevnog ili gotovo svakodnevnog korištenje elektronske pošte je:

 

                                    %

-   Estonija                     83

-   Slovenija                   81

-   Češka                       75

-   Rumunjska                74

-   Mađarska                   73

-   Slovačka                    63

-   Latvija                       63

-   Austrija                      62

-   Makedonija                 61

-   Litva                          61

-   Poljska                      60

-   HRVATSKA                59

-   B&H                          57

-   Srbija i Crna Gora       55

-   Rusija                       55

-   Bugarska                   55

-   Ukrajina                    29

 

Sličan, je poredak i kod  korištenja Interneta  za traženje  novih vijesti na dnevnoj bazi. Vodi Estonija (83%), slijede Slovenija, Litva, Latvija i Rumunjska (od 72 do 78%), zatim su Mađarska, Slovačka, Češka, HRVATSKA, Austrija, Poljska i  Makedonija ( od 61 do 67%). Srbija i Crna Gora, B&H te Bugarska su između 53 i 58%, Rusija je na 49%, te na kraju Ukrajina gdje tek 31%  dnevno koristi Internet

za pronalaženje novosti / vijesti.

 

„CHAT" na internetu na dnevnoj bazi je najzastupljeniji u Makedoniji, Bugarskoj, Latviji, Rumunjskoj i B&H (od 40 do 48% korisnika). Hrvatska je na trinaestom mjestu - 19%  iskazuje da  koristi „chat", a Estonija na kraju –  12% korisnika.

 

Korištenje servisa internet bankarstva na gotovo dnevnoj bazi visoko je zastupljena u Estoniji(51%), dosta niže učešće je kod Latvije, Litve, Poljske, Češke, Austrije, Slovenije, HRVATSKE, Slovačke (između 12 i 17%), a manje od 10% je u Makedoniji, Mađarskoj, Srbiji i Crnoj Gori, Rusiji, Ukrajini, Rumunjskoj, B&H te Bugarskoj (između 3 i 8%).

 

4.

 

Kupovanje putem Interneta, u dinamici od dnevno do jednom mjesečno, najviše je zastupljeno u Poljskoj (29%) i Austriji (27%). Slijedi Slovenija i Češka (po 18%), Estonija (17%), Latvija (16%), Rumunjska (15%), Ukrajina (13%) ... Hrvatska (8%).

 

Generalno pretraživanje različitih web stranica  jedna je od čestih preokupacija korisnika Interneta. Pretraživanje na dnevnoj razini najveće je u Sloveniji (79%), pa Slovačkoj (74%), Rumunjskoj (70%), Poljskoj (67%), HRVATSKOJ i Latviji (po oko 66%), Bugarskoj, Estoniji, Makedoniji, Mađarskoj, Litvi  (po oko 63%), a najmanje u Rusiji, Austriji i Ukrajini  (od 42 do 48%).


O istraživanju:  rezultati „Internet Access and Usage in CEE Countries"  predstavljaju istraživanje provedeno u jesen 2008.  godine ; osobna anketa u kućanstvu; za svaku zemlju su reprezentativni uzorci populacije starije od 15 godina; zemlje su: Austrija, B&H, Bugarska, Češka, Estonija, Hrvatska, Latvija, Litva, Mađarska, Makedonija,  Poljska, Rusija, Srbija i Crna Gora, Slovačka, Slovenija, Ukrajina – ukupno 16.767 ispitanika.



Providing  Knowledge,  Not  Just  Data!

     GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

     GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).


GfK.  Growth   from   Knowledge





11.02.2009. » Originalna objava GfK Grupe-razvoj trgovine u ovoj godini u Njemačkoj
download CA_PM POS 2009_efin.pdf [24,76 KB]

11.02.2009. » Objava i grafički prikaz
download Interne1.doc [70,50 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600