GfK istraživanje - Mobiteli - usporedba: Hrvatska i zemlje centralne i istočne Europe


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Mobitel je jedan od proizvoda koji je danas gotovo obavezan osobni  rekvizit što ga posjeduje svaki čovjek,  kao što je to npr.  ručni sat. Istraživanje provedeno u 17 zemalja centralne i istočne Europe pokazuje da su lideri posjedovanja  baltičke zemlje, pa Slovenija, Češka i Austrija (svaka zemlja preko 85%). Hrvatska se nalazi na trinaestom mjestu, odnosno,  79% naših građana posjeduje taj mali uređaja za osobnu komunikaciju.


Grafički prikaz istraživanja možete pogledati u privitku.


2.

 

Više od jednog mobitela posjeduju najviše građani u Litvi (28%) te u Rumunjskoj (27%). U ostalim zemljama taj broj varira od 5 do 14%. U Hrvatskoj  12% građana  ima više od jednog mobitela.

 

 

Dok po posjedovanju nismo vodeća zemlja ipak vodimo, zajedno sa Srbijom, po dnevnom slanju SMS-ova ! Naime u Srbiji 80% posjednika mobitela dnevno šalje barem jednu poruku, u Hrvatskoj je takvih 76%, slijedi Češka s 74%,  a na  suprotnom  su polu  Estonija (19%) te Rumunjska i Bugarska (po 26%). Zemlje koje su značajnije smanjile slanje SMS poruka u 2008. prema prethodnoj – 2007. godini su: Slovenija  -  pad od 79 na 58%, Ukrajina – pad od 65 na 46% te Rumunjska – pad od 46 na 26%.

 

 

Po prosječnom  broju dnevno poslanih poruka prva je Litva s 15,7 poruka po danu, zatim slijedi Srbija – 8,1 porukom, te Hrvatska s 6,5 poruka.

 

 

Po dnevnom slanju MMS poruka nalazimo se na sedmom mjestu jer tek oko 7%

nas šalje takve poruke na dnevnoj bazi. Vodeće zemlje su Slovačka (12%), Češka (10%) te Ukrajina i Slovenija ( svaka po 9%). U odnosu na prethodnu – 2007. godinu najveći pad slanja MMS-a je kod Slovenaca (od 24 na 9%), Ukrajinaca (od 16 na 9%) te Rumunja (od 12 na 2%).

 

 

U procjeni općeg korištenja mobilnih telefona u narednih godinu dana vode Slovaci jer ih čak 39% misli da će vjerojatno i / ili sigurno još više koristiti tu uslugu. Oko 38% Rumunja misli da će dalje još više koristiti usluge putem mobitela i slijede Bugari s 37%. Hrvatska se nalazi na desetom mjestu – oko 20% korisnika misli da će intenzivnije koristit ove usluge a oko 5% se izjašnjava da će ih koristiti manje. Smanjenje je najviše istaknuto kod Makedonaca – 12%, Estonaca – 8%, te Austrijanaca – 7%.

 

 

Očekivanja za slanje većeg broja SMS poruka u narednom razdoblju su najveća kod Slovaka (23%), Poljaka (21%) i Rusa (19%). Hrvatska je na desetom mjestu jer oko 12% korisnika misli da će tu uslugu koristiti i  više nego sada, ali ima i oko 6% onih koji smatraju da će ju koristiti manje.

 

Slične su ocjene i kod očekivanog budućeg korištenja MMS-a. Vode Poljaci i Slovaci jer ih  oko 17% misli da će tu uslugu koristiti i više nego u 2008. godini.

Hrvatska je i ovdje na desetom mjestu – 8% misli da će tu uslugu koristiti više ali isto toliko je onih koji ocjenjuju da će je koristiti manje. Najveći pad korištenja slanja MMS-ova je zabilježen kod Rusa (oko27%) te Rumunja ( 23%) i Litvanaca (21%).

 

 

 

3.

 

 

O istraživanju:  rezultati „ Mobile Telephony in CEE Countries 2008"  predstavljaju istraživanje provedeno u jesen 2008.  godine ; osobna anketa u kućanstvu; za svaku zemlju su reprezentativni uzorci populacije starije od 15 godina; zemlje su: Austrija, B&H, Bugarska, Češka, Estonija, Hrvatska, Latvija, Litva, Mađarska, Makedonija,  Poljska, Rusija, Srbija i Crna Gora, Slovačka, Slovenija, Ukrajina – ukupno 16.767 ispitanika.

 

 

 

 

Providing  Knowledge,  Not  Just  Data!


     GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća

     pozicija   u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90

     zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je

     izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM

     RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

     GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane

     lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih

    djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).


GfK.  Growth   from   Knowledge





10.02.2009. » Objava-grafički prikaz
download mobiteli.doc [100,50 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600