Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
Segment stanovništva koji koristi odlazak na višednevni odmor izvan mjesta stalnog boravka (osobna putovanja, isključujući poslovna, u trajanju od najmanje 5 dana) prilično je stabilan. Iskazi ispitanika pokazuju da je realizacija korištenja odmora u 2008. godini bila na razini od oko 51%, što je isto kao i godinu dana prije, ali ispod željenih / planiranih 59% !
Osnovne karakteristike korištenja odmora izvan mjesta boravka u 2008. godini su:
- najviše odlazaka bilo je iz Zagreba s okolicom, kao i općenito iz naselja s preko
100.000 stanovnika ( oko 74%), te iz Istre s Primorjem (60%)
- mlađa dobna skupina od 15 do 34 godine - najviše je išla na odmor – raspon
od 64 do 69%; među najstarijima – sa 65 i više godina - na odmor izvan mjesta
boravka otišlo ih je tek oko 23%
- osobe koje nisu u braku također su više od prosjeka koristile odlazak na
odmor – 62%, dok su oženjeni/udate bili manje na odmoru (52%)
2.
najnižim obrazovanjem tek ih je oko 14% išlo na odmor, dok oni s najvišom
naobrazbom - u oko 71% slučajeva koristilo je godišnji odmor izvan mjesta
stalnog boravka
- naravno, visina mjesečnih prihoda je također vrlo bitna za odlazak na godišnji
odmor - u kategoriji niskih prihoda oko 20% je putovalo na odmor (vjerojatno
vezano i uz boravak kod rodbine/prijatelja), dok su kod viših primanja / puno
boljih od prosjeka svi išli na odmor
- ili, osobe koje se svrstavaju u nižu klasu odlazak na odmor koristile su tek u 14% slučajeva, kod srednje klase je to oko 57%, dok su kod više klase svi bili na
odmoru izvan mjesta stalnog boravka.
godine – prosjek za cijelu zemlju je 16%) postaje popularnije. Posebno je češće zastupljeno kod građana Zagreba s okolicom (27%) i u Istri s Primorjem (22%), kod građana iz naselja s preko 100 000 stanovnika (36%), ili visoko obrazovanih (30%), te onih s prosječnim mjesečnim prihodima kućanstva preko 8.500 kuna (oko 36%).
ali, na drugoj strani, čak oko 40% građana nikad ni ne računa s odlaskom na odmor izvan mjesta stalnog boravka
3.
Planirani broj putovanja na odmor - minimum 5 dana (%)
Dakle, na odmor je 2008. planiralo ići oko 59% građana a realiziralo ga je oko 51%. Planovi za ovu - 2009. godinu na sličnoj su razini – oko 58% građana planira korištenje godišnjeg odmora (barem 5 dana) izvan mjesta stalnog boravka.
Za planirani odmor u 2009. godini nešto više od prosjeka opredijelili su se:
- građani Zagreba s okolicom – 78%
- građani koji žive u gradovima s preko 100 000 stanovnika – 81%
- mladi od 25 do 34 godine – 81% (suprotno - osobe s više od 65 godina samo u 23% slučajeva planiraju odlazak na odmor izvan mjesta boravka)
- osobe s najvišim obrazovanjem – 77%, te zatim sa završenom srednjom školom – 71%
- osobe s više od 8.500 kuna prosječnog mjesečnog prihoda kućanstva – 83%.
O istraživanju : prikazani podaci za 2008. godinu rezultat su istraživanja na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; kraj prosinca 2008.g.; u svim valovima istraživanja primijenjena ista metoda
rada i ista veličina uzorka.
4.
Providing Knowledge, Not Just Data !
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL
GfK HRVATSKA počinje s
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600