GfK istraživanje - Godišnji odmor i hrvatsko stanovništvo - realizacija godišnjih odmora u 2008. i planovi za 2009. godinu


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Segment stanovništva koji koristi odlazak na  višednevni odmor  izvan mjesta stalnog boravka (osobna putovanja, isključujući poslovna, u trajanju od najmanje 5 dana) prilično je stabilan. Iskazi  ispitanika pokazuju da je realizacija korištenja odmora u 2008. godini bila  na razini od oko 51%, što je isto kao i  godinu dana prije, ali  ispod željenih / planiranih 59% !


Osnovne karakteristike korištenja odmora izvan mjesta boravka  u 2008. godini  su:

 

-         najviše odlazaka bilo je iz Zagreba s okolicom, kao i općenito iz naselja s preko

     100.000 stanovnika ( oko 74%), te iz Istre s Primorjem (60%)

 

-         mlađa dobna skupina od  15 do 34 godine - najviše  je išla  na odmor – raspon

od 64 do 69%; među  najstarijima   sa 65 i više godina - na odmor izvan mjesta

boravka otišlo ih je tek oko 23%

 

-         osobe koje nisu u braku također su više od prosjeka koristile odlazak na

     odmor – 62%, dok su oženjeni/udate bili manje na odmoru  (52%)

2.

 

-         s rastom stupnja obrazovanja značajno raste i korištenje odmora -  kod osoba s

     najnižim obrazovanjem tek ih je oko 14%  išlo na odmor, dok oni s najvišom

     naobrazbom - u oko 71% slučajeva koristilo je godišnji odmor izvan mjesta

     stalnog boravka

 

-         naravno, visina  mjesečnih prihoda  je također vrlo bitna za odlazak na godišnji

     odmor - u kategoriji niskih prihoda   oko 20% je putovalo na odmor (vjerojatno 

     vezano i uz  boravak kod rodbine/prijatelja), dok su kod viših primanja / puno

     boljih od prosjeka  svi išli na odmor

 

-         ili,  osobe koje se svrstavaju u nižu klasu odlazak na odmor koristile su tek u 14% slučajeva, kod srednje klase je to oko 57%, dok su kod više klase svi bili na

odmoru izvan mjesta stalnog boravka.

 

Općenito se može reći da  višekratno korištenje odmora (dva ili više puta u toku

godine – prosjek za cijelu zemlju je 16%)  postaje popularnije. Posebno je češće zastupljeno kod građana Zagreba s okolicom (27%) i u Istri s Primorjem (22%), kod  građana iz naselja s preko 100 000 stanovnika (36%), ili visoko obrazovanih (30%), te onih s prosječnim  mjesečnim  prihodima kućanstva preko 8.500 kuna (oko 36%).

 

Kada se analizira planove za odlazak na odmor u tekućoj godini – 2009., izvan mjesta stalnog boravka, dobiva se podatak o praktički istoj razini  želja. Tj.  segment onih koji planiraju / žele ići na odmor je gotovo konstantan i sada se kreće  na razini od oko 58%,

ali, na drugoj strani,  čak oko 40% građana nikad ni ne računa s odlaskom na odmor  izvan mjesta stalnog boravka


3.


Planirani broj putovanja na odmor - minimum 5 dana (%)


Dakle, na odmor je 2008. planiralo ići oko 59% građana a realiziralo ga je  oko 51%. Planovi za ovu -  2009. godinu   na  sličnoj su razini – oko 58% građana planira korištenje godišnjeg odmora (barem 5 dana) izvan mjesta stalnog boravka.

 

Za planirani odmor u 2009. godini nešto više od prosjeka  opredijelili su se:

 

-         građani Zagreba s okolicom – 78%

 

-    građani koji žive u gradovima s preko 100 000 stanovnika – 81%

 

-         mladi  od  25 do 34 godine – 81% (suprotno -  osobe s više od 65 godina samo u 23% slučajeva planiraju odlazak na odmor izvan mjesta boravka)

 

-         osobe s najvišim obrazovanjem – 77%, te zatim  sa završenom srednjom školom – 71%

 

-         osobe  s više od 8.500 kuna  prosječnog  mjesečnog prihoda kućanstva – 83%.

 

 

O istraživanju : prikazani podaci za 2008. godinu rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku  građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; kraj prosinca  2008.g.; u svim valovima istraživanja primijenjena ista metoda

rada i ista veličina uzorka.

 

4.

 

 

 

Providing  Knowledge,  Not  Just  Data !

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

 






22.01.2009. » Objava
download 2009 godišnji odmori.doc [179,00 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600