Vrsta objave: Rezultati poslovanja
Poslovni događaji koji su Magmi obilježili 2008. godinu su:
Ø Preseljenje u novi logističko-distributivni centar u Jastrebarskom
Ø Izlazak na tržište s novim Magma home programom namijenjenim uređenju doma
Ø Restrukturiranje više od 30% maloprodajne mreže
Ø Implementacija SAP ERP sustava čija produkcija počinje 19.01.2009.
Prema prvim nerevidiranim podacima:
Ø MAGMA grupa je ostvarila ukupan konsolidiran prihod u iznosu od 1.000,1 mil HRK što je porast od 21% u odnosu na 2007. godinu
Ø Trgovački lanac Turbo limač (75 trgovina) ostvario je ukupni prihod od 434,4 mil HRK što je porast od 29% u odnosu na prihod ostvaren u 2007. Trgovine koje su poslovale dulje od 13 mjeseci (Like to like usporedba) bilježe porast od +7,16%.
Ø Trgovački lanac Turbo sport (27 trgovina) ostvario je ukupni prihod od 200,3 mil HRK što je porast od 20% u odnosu na prihod ostvarenu 2007. Like to like usporedbom Turbo sport lanac bilježi negativan rast od -0,30%.
Ø Trgovački lanac Magminih modnih franšiznih trgovina (50 trgovina) ostvario je ukupni prihod 274,2 mil HRK što je porast od 6% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Like to like usporedbom lanac Modnih trgovina bilježi negativan rast od -17,33%.
MAGMA grupa je u 2008. godini poslovala u iznimno složenim i tržišno nepovoljnim uvjetima. Pad kupovne moći uzrokovan rastom cijena energenata i osnovnih prehrambenih artikala počeo je već u zadnjem kvartalu 2007. Smanjeni kućni budžeti kod velikog broja kućanstava nisu uspjeli apsorbirati spomenuti cjenovni udar te je potrošnja skupih artikala već tada počela padati.
Suočena s padom kupovne moći Magma je od početka godine nastojala izvršiti prilagodbu novonastalim tržišnim prilikama promjenom asortimana i restrukturiranjem maloprodajne mreže.
Prvi kvartal obilježen je preseljenjem u novi logističko-distributivni centar u Jastrebarskom i aktivnostima vezanim uz implementaciju novog informatičkog sustava za kontrolu skladišnog poslovanja (WAMAS). Cijela implementacija uspješno je završila u kolovozu, nešto kasnije od prvotnog plana, zbog čega je veći dio godine sektor logistike još uvijek bio prisiljen poslovati s povećanim brojem djelatnika, što je utjecalo na povećane troškove. Danas su logističke operacije u potpunosti na nivou potreba prodajne mreže i sva roba koja stigne u skladište isporučuje se u Magminu prodajnu mrežu u roku od 48 sati.
Na porast troškova utjecali su i dodatni radni sati angažirani na poslovima preseljenja sa starih skladišnih lokacija u prostore novog logističkog centra, kao i na poslovima prenamjene i opremanja bivšeg skladišta na Žitnjaku u Zagrebu u najveću trgovinu „big box" formata na ukupno 8.000 m2 neto površine.
Najveći dio kapitalnih ulaganja Magme odnosi se na opremanje upravo spomenute najveće Magmine trgovine na Žitnjaku kao i na opremanje poslovne zgrade u Jastrebarskom.
Tijekom ljeta Magma je po prvi puta predstavila novi trgovinski lanac proizvoda namijenjen opremanju i uređenju doma pod nazivom Magma home. Ova je divizija nastavak prirodnog rasta kompanije, a u manje od pola godine postojanja bilježi prodajne rezultate iznad planiranih, što upućuje na potencijal razvoja kakav sada ima najuspješniji Magmin lanac Turbo limač. Pozitivni efekti Magma home-a očekuju se kroz izravne prihode, ali i kroz sinergijski učinak izazvan povećanjem broja kupaca na postojećim prodajnim lokacijama.
Danas Magma home posluje na 15 lokacija na ukupno 5.000m2 te već u 2008. u strukturi prihoda sudjeluje s više od 2% na godišnjoj razini. Promatramo li samo drugu polovicu godine kada je ovaj lanac izišao na tržište, tada je vidljivo da u ukupnoj strukturi prihoda od maloprodaje sudjeluje s 5%.
Analizirajući rezultate na razini Grupe, vidljivo je da su najveći efekti pada kupovne moći vidljivi kroz smanjenu potražnju i pad prodaje u lancu franšiznih modnih trgovina (LTL usporedba -17,33%). Te su trgovine primarno usmjerene na kupce srednje kupovne moći čije su potrošačke navike u uvjetima smanjenih kućnih budžeta izmijenjene u korist cjenovno prihvatljivijih brandova.
U takvim su uvjetima Magmini vlastiti brandovi ostvarili stope rasta iznad očekivanja no njihov rast nije bio dovoljan da bi kompenzirao gubitke ostvarene u lancu franšiznih modnih trgovina.
Stoga je Magma tijekom 2008. provela prvi dio restrukturiranja maloprodajne mreže u sklopu kojeg je u 15 trgovina promijenjen sadržaj, 4 trgovine su zatvorene, a otvoreno je ukupno 18 novih trgovina. Restrukturiranje maloprodajne mreže se nastavlja u 2009. te će već početkom godine biti zatvoreno 12 trgovina, a u tridesetak njih bit će promijenjen sadržaj. Tijekom 2009. bit će otvoreno ukupno 15 novih trgovina u sklopu trgovačkih lanaca Turbo limač, Turbo sport, Magma home i samostalnih Urban Republic trgovina. Cijelo restrukturiranje bit će provedeno na način da će se sadržaj trgovina mijenjati u korist onih brandova i modnih marki koje postižu bolje rezultate, osiguravaju rast te omogućuju otvaranje novih prodajnih mjesta jer su više prilagođeni tržištima na kojima Magma djeluje, odnosno preferencijama kupaca.
I u tako otežanim uvjetima MAGMA grupa je uspjela ostvariti ukupan konsolidirani prihod od 1.000,1 mil HRK.
U 2009. Magma ne planira nikakve značajnije investicije te će ukupan iznos investicija u 2009. po prvi puta biti ispod iznosa amortizacije za tu godinu.
Upravo zahvaljujući ovakvom restrukturiranju maloprodajne mreže i investicijama koje je provela već tijekom 2007. i 2008. godine te usprkos otežanim uvjetima poslovanja i negativnim trendovima na tržištu i u 2009., Magma očekuje da će u 2009. ostvariti rast prihoda iznad 20% u odnosu na 2008.
Implementacija SAP ERP-a koja je trajala proteklih šest mjeseci započet će s produkcijom 19.01.2009. godine za Magmu d.d. (Hrvatska). Novo informatičko rješenje značajno će doprinijeti kvaliteti poslovanja kroz kvalitetniji sustav izvještavanja, evidentiranja poslovnih događaja i upravljanja poslovnim procesima.
Aktivnost menadžmenta u 2009. godini primarno će biti usmjerena k smanjenju zaliha i kontroli troškova, koji će, uz smanjenju investicijsku aktivnost, pozitivno djelovati na novčani tijek i osigurati realizaciju poslovnog plana za 2009. godinu.
Nikolina Bradić Belobrajdić
Voditeljica odnosa s javnošću
MAGMA d.d.
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600