GfK istraživanje: Elektro 2008


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Tržište električnih kućanskih  uređaja i potrošačke  elektronike  dobro je razvijeno u Hrvatskoj. Ipak, nedavno istraživanje pokazuje da  i na tom području  treba očekivati pad potražnje.  Čak oko 60% kućanstava u svoje mjere štednje u slijedećih pola godine uvrštava i odgodu nabavke novih uređaja iz ove grupacije.

Premda su generalno kućanstva dosta dobro opremljena većinom takvih uređaja (hladnjak, perilica rublja, televizor, ...)  ipak uvijek postoji potreba zamjene starih / dotrajalih, ili obnove novim generacijama, posebno štednih varijanti nekih grupa uređaja, ili prve kupovine nekih od njih. Pri odluci o kupnji vrlo bitnu ulogu ima poznatost pojedinih marki koja je u Hrvatskoj općenito na izrazito visokoj razini. Važna je i informacija da preko dvije trećine kućanstava, kod kupnje ovih proizvoda, preferira neki od oblika  kupnje na rate.

 

 Hrvatski korisnici jako dobro poznaju  mnoge marke kućanskih uređaja i potrošačke elektronike, a najpoznatije marke su Gorenje (poznaje ga 99% ispitanika) i Končar (poznaje ga 96% ispitanika).  Najvišu razinu poznavanja marki bilježi se u Zagrebu s okolicom, u Dalmaciji,  te u kućanstvima s višim primanjima.


Poznatost marki kućanskih uređaja i elektronike u Hrvatskoj    pozicije  prvih  15 brandova možete pogledati graf u privitku objave.


 Najzastupljenije marke kućanskih uređaja i potrošačke elektronike u kućanstvima su : Gorenje (87% kućanstava posjeduje barem jedan proizvod marke Gorenje), zatim Samsung (51%), Sony (46%), Philips (45%), Panasonic (41%) itd.


Preferirane marke u kategoriji „audio/video uređaja" u Hrvatskoj – pozicije prvih 15 brandova možete pogledati graf u privitku objave.


Prva dva preferirana proizvođača video i audio uređaja su Sony i Samsung, što se u znatnoj mjeri poklapa sa njihovom stvarnom zastupljenošću u kućanstvima. Jedino kućanstva u Lici, Kordunu i Banovini, te kućanstva s najnižim primanjima, kao marku video i audio uređaja ipak više preferiraju Gorenje ispred Sonya i Samsunga.

 Za izbor trgovine u kojoj se kupuju kućanski aparati prvo mjesto pripada kriterijucijene" ali gotovo polovina građana  navodi da je bitna i širina ponuđenog asortimana i još desetak drugih karakteristika. Te karakteristike nužno dosta variraju ovisno o podgrupi proizvoda (bijela tehnika, video/audio uređaji, mali kućanski aparati, računala i dr.).


Trgovine u kojima su kućanstva u zadnje 2 godine potrošila najveće iznose  pri kupovini  bijele tehnike - možete pogledati graf u privitku objave.


Uz Pevec i Gorenje na nivou cijele Hrvatske, regionalno se ističu Merkur u Lici, Kordunu i Banovini te u Istri, Primorju i Gorskom Kotaru; Konikom u Slavoniji; Brodomerkur u Dalmaciji; Frigo u Sjevernoj Hrvatskoj; Elipso u Istri; Elektropromet u Lici, Kordunu i Banovini, itd.


O istraživanju : prikazani podaci  rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku  građana starijih od 15 godina (n=1000); osobna anketa u kućanstvu; studeni 2008.g.

Objavljeni su u posebnom izdanju : * ELEKTRO 2008 – analiza kupaca električnih uređaja i potrošačke elektronike,  koji na stotinjak stranica daje razne informacije o određenim obilježjima ponašanja potrošača pri kupnji el. uređaja, s osobitim naglaskom na sadašnje kupnje, zadovoljstvo kupaca, preferencije, evaluacije proizvođača o i trgovaca, ...

 

 

 

    Providing  Knowledge,  Not  Just  Data !

 

 

 

 

 

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

                                                                                                                                                                                                    

 

 

                GfK.  Growth   from   Knowledge

 




04.12.2008. » Objava sa grafičkim prikazom istraživanja
download Elektro 2008-PR (2).doc [62,00 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600