GfK istraživanje - Koji nam je najveći osobni strah u svakodnevnom životu?


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Zagreb, 06.11.2006.

 

 

Svaka se osoba nečeg posebno boji – što kažu  građani koji je  njihov  najveći  osobni svakodnevni strah ? Visokih 87% građana ima razne strahove a bolesti, ozljede, smrti – osobno ili članova obitelji pokazuju  se kao daleko najveći strah kod nas.

 

 

Nedavno istraživanje je pokazalo da  70% građana na prvo  mjesto, stavljaju strah od bolesti, ozljeda ili smrti u obitelji ! Taj je strah nešto  izraženiji  u Istri s Primorjem (83%), te u Sjevernoj Hrvatskoj (78%), kod osoba između 45 i 54 godina starosti (82%), kao i kod osoba s niskim i srednjim obrazovanjem (77%). Usporedbom sa sličnim istraživanjem u svijetu dobivamo da, na primjer, takav strah u zemljama Zapadne Europe u prosjeku ima  oko  38% građana (vode Šveđani s 51%), u Centralnoj i Istočnoj Europi prosjek je sličnih 39% (najviši u Bugarskoj – 55%), dok je u SAD samo oko 16%, a Rusiji raste na oko 41%.

 

 

Na drugom je mjestu,  kod četvrtine građana u Hrvatskoj, problem osobnog straha zbog financijske krize izazvane gubitkom posla ili nekih drugih razloga. Ovaj oblik svakodnevnog straha je znatno manje prisutan u zemljama Zapadne Europe (prosjek je 9%, a izdvaja se samo Grčka s 24%), dok u Centralnoj i Istočnoj Europi prosjek raste na 13% (najviše strahuju Mađari – 20%).

 

 

Ovim strahovima treba dodati i osobni opći strah od budućnosti / nesigurnosti koji u Hrvatskoj ima oko 17% građana, dok je takvih  u Zapadnoj Europi prosječno tek oko 7% (najveći u Španjolskoj – 12%), a u Centralnoj i Istočnoj Europi oko 9% (vodi Poljska s 11%). Kod nas je taj strah nešto više od prosjeka istaknulo stanovništvo u Istri s Primorjem (28%), oni koji žive u gradovima preko 100 tisuća stanovnika (24%), te mladi između 18 i 24 godine starosti (24%).

 

 

Prisutan je i osobni strah zbog problema s djecom ili partnerima koji navodi oko 8% građana u Hrvatskoj, u Zapadnoj Europi je to prosječno 6% (najviše u Belgiji -10%) a u Centralnoj i Istočnoj Europi – 5% (najviše u Mađarskoj - 11%).

 

 

Nešto više od 5% naših građana navodi kao svakodnevni strah još probleme na poslu (sa šefovima, kolegama i sl.). Istih prosječnih 5% je odgovor kod građana Zapadne Europe (izdvaja se samo Grčka gdje takav strah navodi 12% građana), a kod zemalja Centralne i Istočne Europe prosjek je 3%.

 

2.

 

 

Nešto preko 3% građana u Hrvatskoj  ima još brojne druge strahove među kojima su najčešće navode, na primjer, strah od nezaposlenosti, nepravde, gladi, samoće, vatre, visine, utapanja, potresa, zatvorenog prostora, kukaca, zmija, pauka, gmazova ... I u drugim zemljama slične strahove / fobije  ima oko 2% građana.

 

 

Sveukupno, oko 87% građana ima razne svakodnevne osobne strahove, često istovremeno barem 2 takva, a oko 13% građana iskazuje da uopće nema nikakav strah kojim bi opteretio svoj svakodnevni život. U prosjeku je oko 20%  takvih građana u zemljama Zapadne Europe (najviše u Velikoj Britaniji – čak 43%) a oko 13% u Centralnoj i Istočnoj Europi ili visokih 37% u SAD-u.



O istraživanju : prikazani podaci  rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku  građana starijih od 15 godina (n=1000); osobna anketa u kućanstvu; rujan 2008.g.

 

 

 

   Providing  Knowledege,  Not  Just  Data !

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

          GfK.  Growth   from   Knowledge




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600