GfK istraživanje o korištenju automobila


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Gotovo polovina naših građana svakodnevno ili često vozi automobil i njih

preko 70% nije smanjilo korištenje auta zbog rasta cijena goriva. Bolja organizacija javnog (gradskog) prometa pospješila bi manje korištenje osobnog automobila  kod više od 40% korisnika tog oblika prijevoza.

 

 

Vozite li Vi osobno automobil i kako često?

 

                                                    %

 

- svaki dan                                    43

- 3 do 5 puta tjedno                         8

- 1 do 2 puta tjedno                         3

- rjeđe                                            7

(ukupno vozi automobil 61)

 

- ne vozi                                        39

                                                   100

 

 

Muškarci voze znatno češće (54%) od žena (32%). Najviše vozača je u dobnoj skupini od 30 do 50 godina (53%) i tamo gdje su osobni mjesečni prihodi preko

5 tisuću kuna (oko 75%). Oko 17% vozača nema osobne prihode.

 

 

Tko pokriva troškove goriva za automobil koji vozite ?

 

                                                    %

 

- ja osobno                                    71

- netko drugi iz obitelji                    20

- firma/poduzeće                              9

                                                   100*

 

* na ovo i slijedeća pitanja odgovaraju samo ispitanici koji koriste automobil svakodnevni ili vrlo često

 

 

 

Pokriće troškova goriva od firme znatno više imaju muškarci (13%) nego žene (4%). To su najvećim dijelom (24%) osobe s prihodom preko 5 000 kuna. 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

Je li rast cijena utjecao na to koliko često koristite osobni automobil u svakodnevnom prijevozu, a ako jest koliko je utjecao ?

                                                                           

 

                                                                            %

 

- nije utjecao, vozim jednako često kao i prije           72

 

- da, utjecao je, vozim malo rjeđe                             13 

- da, vozim četvrtinu rjeđe                                       10

- da, vozim polovinu rjeđe                                         5

  (ukupno vozi rjeđe nego prije – 28% )       

                                                                           100* 

 

Među onima koji voze jednako često kao prije posebno su više zastupljene osobe s osobnim mjesečnim  primanjima od 5 do 7 tisuća kuna (82%) ili  preko 7 tisuća (97%).

 

Kada bi javni (gradski) prijevoz bio brži i pouzdaniji, bi li to utjecalo na smanjenje vašeg korištenja osobnog automobila i koliko ?       

 

                                                                          %

 

- ne, vozio bi jednako često kao i prije                   57

 

- da utjecali bi, gotovo uopće ne bih vozio                6

- da, vozio bi upola rjeđe nego sada                       16

- da, vozio bi za četvrtinu rjeđe nego sada              12

- da, vozio bi neznatno rjeđe nego sada                   9

  (ukupno bi manje vozili – 43%)

                                                                        100*

 

 

Jednako često nastavili bi voziti prvenstveno ispitanici s osobnim mjesečnim primanjima od 5 tisuća  ili više kuna (njih preko 60%).

 

U slučaju bolje organizacije javnog prijevoza pola manje bi se vozili prvenstveno građani Zagreba (22%) i oni s nižim ili srednjim osobnim mjesečnim primanjima.

 

 

 

 

 

3.

 

 

Je li poskupljenje cijena goriva utjecalo na Vaše razmišljanje o kupnji novog automobila?

 

                                                                                                 %

 

-          ne, nisam ni razmišljao o kupnji novog auta                   74

-          utjecalo je, razmišljam o odgodi nabave novog auta           15

-          nije utjecalo, svejedno razmišljam o nabavci novog auta     11

                                                                                            100*

 

 

 

O istraživanju : prikazani podaci  rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku  građana  (n=909); telefonska anketa, rujan 2008.g.

 

 

 

Providing  Knowledege,  Not  Just  Data !

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

                                                                                                                                                                                                    

 

 

 

            GfK.  Growth   from   Knowledge



Vlasta Kroflin Fiser, M.Sc.                                                                   

PR manager 

GfK Croatia                                                                             

10 000 Zagreb, Draskoviceva 54                                

Tel    00 385 (1) 4921 222/ext.104                                     

Fax   00 385 (1) 4921 223                                                     

vlasta.kroflin-fiser@gfk.hr                                                   

www.gfk.hr; www.gfk.com   


 




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600