Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
Gotovo polovina naših građana svakodnevno ili često vozi automobil i njih
preko 70% nije smanjilo korištenje auta zbog rasta cijena goriva. Bolja organizacija javnog (gradskog) prometa pospješila bi manje korištenje osobnog automobila kod više od 40% korisnika tog oblika prijevoza.
Vozite li Vi osobno automobil i kako često?
%
- svaki dan 43
- 3 do 5 puta tjedno 8
- 1 do 2 puta tjedno 3
- rjeđe 7
(ukupno vozi automobil 61)
- ne vozi 39
100
Muškarci voze znatno češće (54%) od žena (32%). Najviše vozača je u dobnoj skupini od 30 do 50 godina (53%) i tamo gdje su osobni mjesečni prihodi preko
5 tisuću kuna (oko 75%). Oko 17% vozača nema osobne prihode.
Tko pokriva troškove goriva za automobil koji vozite ?
%
- ja osobno 71
- netko drugi iz obitelji 20
- firma/poduzeće 9
100*
* na ovo i slijedeća pitanja odgovaraju samo ispitanici koji koriste automobil svakodnevni ili vrlo često
Pokriće troškova goriva od firme znatno više imaju muškarci (13%) nego žene (4%). To su najvećim dijelom (24%) osobe s prihodom preko 5 000 kuna.
2.
Je li rast cijena utjecao na to koliko često koristite osobni automobil u svakodnevnom prijevozu, a ako jest koliko je utjecao ?
%
- nije utjecao, vozim jednako često kao i prije 72
- da, utjecao je, vozim malo rjeđe 13
- da, vozim četvrtinu rjeđe 10
- da, vozim polovinu rjeđe 5
(ukupno vozi rjeđe nego prije – 28% )
100*
Među onima koji voze jednako često kao prije posebno su više zastupljene osobe s osobnim mjesečnim primanjima od 5 do 7 tisuća kuna (82%) ili preko 7 tisuća (97%).
Kada bi javni (gradski) prijevoz bio brži i pouzdaniji, bi li to utjecalo na smanjenje vašeg korištenja osobnog automobila i koliko ?
%
- ne, vozio bi jednako često kao i prije 57
- da utjecali bi, gotovo uopće ne bih vozio 6
- da, vozio bi upola rjeđe nego sada 16
- da, vozio bi za četvrtinu rjeđe nego sada 12
- da, vozio bi neznatno rjeđe nego sada 9
(ukupno bi manje vozili – 43%)
100*
Jednako često nastavili bi voziti prvenstveno ispitanici s osobnim mjesečnim primanjima od 5 tisuća ili više kuna (njih preko 60%).
U slučaju bolje organizacije javnog prijevoza pola manje bi se vozili prvenstveno građani Zagreba (22%) i oni s nižim ili srednjim osobnim mjesečnim primanjima.
3.
Je li poskupljenje cijena goriva utjecalo na Vaše razmišljanje o kupnji novog automobila?
%
- ne, nisam ni razmišljao o kupnji novog auta 74
- utjecalo je, razmišljam o odgodi nabave novog auta 15
- nije utjecalo, svejedno razmišljam o nabavci novog auta 11
100*
O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja na reprezentativnom uzorku građana (n=909); telefonska anketa, rujan 2008.g.
Providing Knowledege, Not Just Data !
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (
GfK. Growth from Knowledge
Vlasta Kroflin Fiser, M.Sc.
PR manager
GfK Croatia
10 000 Zagreb, Draskoviceva 54
Tel 00 385 (1) 4921 222/ext.104
Fax 00 385 (1) 4921 223
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600