Na čemu sve planiramo štedjeti ?


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



                    Na čemu sve planiramo štedjeti ?



Ovogodišnja pojava rastuće inflacije i rasta cijena raznih proizvoda / usluga pogodila je mnoge građane i ta ih činjenica tjera na neke promjene u ponašanju vezanom uz trošenje raspoloživog novca. Na pitanje o planiranom smanjenju određenih grupa troškova, u narednih pola godine, kućanstva su istakla raspon štednje od 18 do 68% za pojedine vrste troškova. Istraživanje je provedeno neposredno prije izbijanja svjetske financijske krize pa su na dobivene odgovore utjecala samo zbivanja u našoj zemlji.

 


Troškovi će se smanjivati za:                                                     % kućanstava

 

- medicinske usluge /lijekove                                                                    18

- svakodnevnu prehranu                                                                              23

- obrazovanje                                                                                                    28

- razne svakodnevne potrepštine za kućanstvo                                            34

- razne osobne potrebe pojedinih članova                                                   37

- razna osiguranja                                                                                              39

- benzin / manje korištenje automobila                                                         45

- bavljenje hobijem                                                                                            49

- štednju / investiranje                                                                                         52

- odjeću / obuću                                                                                                       52

- posjete kafićima i sl.                                                                                          57

- odlazak na odmor / izlete izvan mjesta stalnog boravka                              58

- telefon / mobitel                                                                                              59

- vlastita restrikcija korištenja kreditnih kartica                                             59

- izlasci / zabava                                                                                                  62

- opremanje kućanstva trajnim dobrima (bijela tehnika, namještaj i sl.)          63

- režije na koje se može utjecati (plin, struja, voda ...)                                       65

- odlazak na ručak /večeru u restorane i sl.                                                       68

 

 

 

Zdravlje je naravno  svima vrlo bitno i na tom području štedjet će samo približno svako peto kućanstvo. Najmanje takvih je u Istri / Primorju / Dalmaciji (po 11%)
a  najviše u Slavoniji / Lici / Kordunu / Banovini (oko 28%).

 

 

Na svakodnevnoj  prehrani ipak će štedjeti gotovo četvrtina kućanstava, najmanje u Istri / Primorju (oko 13%) a najviše u Lici / Kordunu / Banovini (38%). Kod kućanstava s niskim mjesečnim primanjima  (do 3.500 kuna)  ovaj oblik štednje navodi oko 40% kućanstava, dok ona s primanjima preko 8.500 kuna restrikciju navodi njih 12%.


2.

 

I obrazovanje će biti pogođeno štednjom i to najviše u kućanstvima s mjesečnim primanjima do 3.500 kuna (41%), za razliku od kućanstava s najvišim prihodima
gdje se restrikcije odnose na  pola manje (20%).

 

Racionalizacija troškova odnosi se i na ostale svakodnevne potrepštine u kućanstvu –  trećina je takvih kućanstava, a najviše ih je  u Sjevernoj Hrvatskoj i Slavoniji (oko 36%), odnosno kod kućanstava s  prihodima do 3.500 kuna (oko 48%).

 

Troškove za osobne potrebe članova kućanstva također se planira rezati  u
oko 37% kućanstava i to podjednako u Slavoniji, Sjevernoj Hrvatskoj te Istri (oko
43% kućanstava).

 

Za oko 40% kućanstava upitni su troškovi za osiguranja a više od prosjeka su
zastupljena kućanstva u Slavoniji i Istri (oko 45%) te kod onih s nižim primanjima (preko 50%).

 

Na troškovima za benzin / korištenje automobila racionalizaciju troškova predviđa oko 45% kućanstava a izdvaja se samo Zagreb gdje tek 34% kućanstava
planira smanjenje ovih troškova.

 

U polovini kućanstava smanjit će se troškovi za hobije, najviše u Slavoniji i Lici
(po 59%) te  kod kućanstava s niskim prihodima (68%).

 

Potreba za štednjom i investiranjem dolazi pod restrikciju u preko 50% kućanstava ali najmanje u Zagrebu (38%), a najviše u Slavoniji (61%) te Istri /
Primorju / Gorskom Kotaru (68%).

 

Štedjeti na obući i odjeći također planira preko 50% kućanstava, najviše u Slavoniji
i Lici (po oko 58%) te kod kućanstava s niskim primanima (67%).

 

Za kavicu ili piće u kafiću restrikciju najavljuje  blizu 60% kućanstava a isto toliko ih
misli štedjeti i na troškovima za odlazak na godišnji odmor ili izlete, te za korištenje telefona. Restrikcije za odmor izvan mjesta boravka značajnije su planirane  u svim  regijama (preko 60%) osim u Zagrebu gdje tek 42% kućanstava planira takvu štednju, i kod kućanstava s  mjesečnim primanjima preko 8.500 kuna (takvih je 46%). Slično je i kod plana smanjenja troškova za telefon gdje su planirane restrikcije najmanje u regiji Zagreb  i kod kućanstva s prihodima preko 8.500 kuna  (planirana smanjenje su na razini od oko 48% kućanstava).

 

Poznato je da su sve vrste kreditnih kartica kod nas vrlo omiljene ali izgleda da je
sve više ljudi svjesno problema nekontroliranog trošenja novca tim putem. Tako, oko
60% kućanstava, i ovim kanalom želi utjecati na smanjenje troškova a najviše ih je u
Istri s Primorjem (78%).

 

3.

 

Gotovo dvije trećine kućanstava racionalizaciju trošenja planiraju i na kupnji trajnih
dobara
ali i na smanjenju / racionalizaciji troškova za režije  koje sami mogu kontrolirati (najviše u Istri s Primorjem – 75%).

 

 

 

 

O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja  na reprezentativnom uzorku   građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; rujan 2008.g.

 

  Providing  Knowledege,  Not  Just  Data !

 

 

      GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pzicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

      GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

                                                                                                                                                                                                    

 

 

    GfK.  Growth  from  Knowledge

 

 




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600