Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
Na čemu sve planiramo štedjeti ?
Troškovi će se smanjivati za: % kućanstava
- medicinske usluge /lijekove 18
- svakodnevnu prehranu 23
- obrazovanje 28
- razne svakodnevne potrepštine za kućanstvo 34
- razne osobne potrebe pojedinih članova 37
- razna osiguranja 39
- benzin / manje korištenje automobila 45
- bavljenje hobijem 49
- štednju / investiranje 52
- odjeću / obuću 52
- posjete kafićima i sl. 57
- odlazak na odmor / izlete izvan mjesta stalnog boravka 58
- telefon / mobitel 59
- vlastita restrikcija korištenja kreditnih kartica 59
- izlasci / zabava 62
- opremanje kućanstva trajnim dobrima (bijela tehnika, namještaj i sl.) 63
- režije na koje se može utjecati (plin, struja, voda ...) 65
- odlazak na ručak /večeru u restorane i sl. 68
Zdravlje je naravno svima vrlo bitno i na tom području štedjet će samo približno svako peto kućanstvo. Najmanje takvih je u Istri / Primorju / Dalmaciji (po 11%)
a najviše u Slavoniji / Lici / Kordunu / Banovini (oko 28%).
Na svakodnevnoj prehrani ipak će štedjeti gotovo četvrtina kućanstava, najmanje u Istri / Primorju (oko 13%) a najviše u Lici / Kordunu / Banovini (38%). Kod kućanstava s niskim mjesečnim primanjima (do 3.500 kuna) ovaj oblik štednje navodi oko 40% kućanstava, dok ona s primanjima preko 8.500 kuna restrikciju navodi njih 12%.
2.
gdje se restrikcije odnose na pola manje (20%).
Racionalizacija troškova odnosi se i na ostale svakodnevne potrepštine u kućanstvu – trećina je takvih kućanstava, a najviše ih je u Sjevernoj Hrvatskoj i Slavoniji (oko 36%), odnosno kod kućanstava s prihodima do 3.500 kuna (oko 48%).
Troškove za osobne potrebe članova kućanstva također se planira rezati u
oko 37% kućanstava i to podjednako u Slavoniji, Sjevernoj Hrvatskoj te Istri (oko
43% kućanstava).
Za oko 40% kućanstava upitni su troškovi za osiguranja a više od prosjeka su
zastupljena kućanstva u Slavoniji i Istri (oko 45%) te kod onih s nižim primanjima (preko 50%).
Na troškovima za benzin / korištenje automobila racionalizaciju troškova predviđa oko 45% kućanstava a izdvaja se samo Zagreb gdje tek 34% kućanstava
planira smanjenje ovih troškova.
U polovini kućanstava smanjit će se troškovi za hobije, najviše u Slavoniji i Lici
(po 59%) te kod kućanstava s niskim prihodima (68%).
Potreba za štednjom i investiranjem dolazi pod restrikciju u preko 50% kućanstava ali najmanje u Zagrebu (38%), a najviše u Slavoniji (61%) te Istri /
Primorju / Gorskom Kotaru (68%).
Štedjeti na obući i odjeći također planira preko 50% kućanstava, najviše u Slavoniji
i Lici (po oko 58%) te kod kućanstava s niskim primanima (67%).
Za kavicu ili piće u kafiću restrikciju najavljuje blizu 60% kućanstava a isto toliko ih
misli štedjeti i na troškovima za odlazak na godišnji odmor ili izlete, te za korištenje telefona. Restrikcije za odmor izvan mjesta boravka značajnije su planirane u svim regijama (preko 60%) osim u Zagrebu gdje tek 42% kućanstava planira takvu štednju, i kod kućanstava s mjesečnim primanjima preko 8.500 kuna (takvih je 46%). Slično je i kod plana smanjenja troškova za telefon gdje su planirane restrikcije najmanje u regiji Zagreb i kod kućanstva s prihodima preko 8.500 kuna (planirana smanjenje su na razini od oko 48% kućanstava).
Poznato je da su sve vrste kreditnih kartica kod nas vrlo omiljene ali izgleda da je
sve više ljudi svjesno problema nekontroliranog trošenja novca tim putem. Tako, oko
60% kućanstava, i ovim kanalom želi utjecati na smanjenje troškova a najviše ih je u
Istri s Primorjem (78%).
3.
dobara ali i na smanjenju / racionalizaciji troškova za režije koje sami mogu kontrolirati (najviše u Istri s Primorjem – 75%).
O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u kućanstvu; rujan 2008.g.
Providing Knowledege, Not Just Data !
GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pzicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (
GfK. Growth from Knowledge
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600