Neke činjenice o njemačkim turistima


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



             Neke činjenice o njemačkim turistima

 

Zagreb, 14.10.08.

 

 

Bez obzira na strah od rasta cijena u energetskom sektoru i općenito zbog

recesije Nijemci još uvijek dosta troše na odmor i putovanja. To pokazuje analiza prve polovine 2008 godine – GfK TravelScope – ponašanje Nijemaca kod putovanja na odmor. Realiziranje putovanja posebno je više  prisutno kod starijih osoba i samaca dok se kod  obitelji javlja rezanje troškova i smanjenje odlaska na odmor.

 

 

 

Sveukupno, oko 38% obitelji u Njemačkoj bilo je na odmoru u prvoj polovini godine

(kao prva polovina „turističke godine" uzima se razdoblje od studenog 2007. do travnja 2008. godine). Prevedeno u brojke to je 13,4 milijuna kućanstava i rast od 0,7% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Rasla je i potrošena suma za 0,9%.

 

U biti, upravo samci i stariji putuju dosta. Tržišni udio samaca ima rast od 7,8%  a kod osoba između 50 i 64 godine ( oni čine oko 22% tržišta putovanja) rast iznosi

4,7% u promatranom razdoblju. Raste i segment osoba starijih od 64 godine

i to za približno 5%. Suprotno, obitelji putuju nešto manje – pad je 3,6%, a tamo gdje su djeca u obitelji pad je čak 8,5%.

 

Sveukupno, u promatranom razdoblju, Nijemcu su putovali nešto više ali učestalost malo pada  i to se pripisuje problemu s inflacijom.

 

 

 

Putovanja u inozemstvo

 

Putovanja Nijemaca u druge  zemlje su glavni razlog rasta. Bilo je čak 19,8 milijuna putovanja u inozemstvo što je 500 tisuća više nego u istom prethodnom razdoblju. Tradicionalna odredišta  su skijaška mjesta u Švicarskoj, Francuskoj i Austriji. Francuska i Austrija imale su rast njemačkih turista od 7% a Švicarska za 6,3%.

 

Odmor na mediteranskim plažama -  destinacija Turska i Egipat rastu oko 10%, a nešto opada udio Španjolske, Portugala, Maroka i Tunisa.

 

Kod tih putovanja u inozemstvo javlja se posebno trend kraćih putovanja ( do 4 dana)  i tu je došlo do rasta od 11% u odnosu na  isto prethodno razdoblje.

 

 


2.

 

 

Duži odmor u Njemačkoj

 

Odmor u vlastitoj zemlji je posve suprotna priča, on se sada prvi puta produžuje.

Boravak duži od 5 dana raste za 0,8% u odnosu na isto prethodno  razdoblje.

Ukupno 24,1 milijun Nijemaca odmaralo se u vlastitoj zemlji, što je za 200 tisuća

više no u istom prethodnom razdoblju. Regije koje su u tome imale najbolje rezultate (dvoznamenkasti rast) su Sjeverno i Baltičko  more, s Mecklenburgom – zapadna

Pomerania, Schleswig-Holstein i Lower Saxony.

 

No podaci o utrošenim iznosima za vrijeme odmora nisu tako ohrabrujući.

U promatranom razdoblju  za dodatne aktivnosti se rezerviralo kod 8,9 milijuna putovanja što je pad od 1,3%. Najveće gubitke imale su kompanije za iznajmljivanje s padom od 12,7%. Pada i broj dodatnih izleta, ali ne smanjuje se korištenje toplica, sporta, fitnesa.

 

 

 

Planovi

 

U okviru istraživanja GfK TravelScope postavljaju se pitanja i o planovima i tu se
pokazalo približno slična pozitivna kretanja kao i do sada. Ipak pojedini segmenti društva pokazuju vrlo različite trendove. Za Hrvatsku  će biti posebno zanimljivo analizirati rezultate ljetne turističke sezone koji se očekuju krajem godine.

 

 

 

A Hrvatska ?

 

U ovom prvom dijelu godine Hrvatska nije baš zanimljiva za njemačke turiste

ali  i tada  se dolasci  odnose prvenstveno na obalo područje. Na takvom se odmoru uglavnom ostaje duže od 7 noćenja,  pa sve do 20 noćenja. Dominiraju dolasci vlastitim automobilom (preko 60%). Popularni su razni oblici smještaja, najviše u hotelu (oko 30%), ali na drugom su mjestu najam stana pa i vlastiti stan. Najčešće se odluka o dolasku u našu zemlju donosi na temelju kataloga ili preporuke rodbine i, naravno, vlastitog iskustva od ranije. Rezervacije se uglavnom rade preko turističkih agencija i njihovih portala. Njemačke turiste prvenstveno privlače topli ljetni mjeseci – vodi 7 i 8 mjesec (40%), zatim 5 i 6 mjesec (gotovo 30%), dok je na trećem mjestu 9 i 10 mjesec (oko 20%). U našu zemlju dolaze prvenstveno obitelji bez djece (preko 60%), zatim oni s dva ili više djeteta (oko17%)  i nešto manje oni s jednim djetetom (oko 16%). Samo petina dolazaka se odnosi na imućniji segment turista a vode oni iz srednje kategorije (oko 40%), dok blizu 30% otpada na turiste skromnih / nižih primanja.

 

 

 

3.

 

 

O istraživanju: GfK TravelScope je kontinuirano istraživanje o privatnom putovanju na odmor kod Nijemaca (navike, destinacije, zadovoljstvo, ...). Ukupno 20.000 kućanstava daje pismeno sve podatke o putovanjima a u jednoj godini provede se oko 160 tisuća intervjua u 4 istraživačka vala.

 

 

 

      GfK.  Growth from Knowledge

 

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 9.297 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 55 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

 

 

    Providing  Knowledege,  Not  Just  Data!

 

Vlasta Kroflin Fiser, M.Sc.                                                                   
PR manager 
GfK Croatia                                                                             
10 000 Zagreb, Draskoviceva 54                                
Tel    00 385 (1) 4921 222/ext.104                                     
Fax   00 385 (1) 4921 223                                                     

vlasta.kroflin-fiser@gfk.hr




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600