Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
Događaji vezani uz sve teže i kompleksnije financijsko stanje kućanstava svakim danom su sve brojniji. Neposredno prije odjeka ove nove svjetske financijske krize pitali smo naše građane o njihovom odnosu prema štednji energije u kućanstvu , dakle, mjestu gdje barem djelomično mogu sami utjecati na visinu utrošenih sredstava a istovremeno racionalnom potrošnjom pokazuju svoju opću ekološku svijest.
Dobiveni odgovori izgledaju ovako (%):
- obraćamo pažnju na potrošnju i nastojimo štedjeti energiju 63
- mislimo da bi trebali štedjeti ali se uglavnom ne ponašamo u skladu s tim 24
- uopće ne obraćamo pažnju na količinu/veličinu potrošnje 8
- ne zna / ne može dogovoriti 5
100
Gledajući regionalno najracionalniji stav o potrošnji energije imaju kućanstva u Istri/ Primorju / Gorskom Kotaru – takvih je 75%, a slijede ih kućanstva iz Sjeverne Hrvatske (71%). Na suprotnoj strani su kućanstva u Dalmaciji gdje tek 52% obraća pažnju na potrošnju i nastoji štedjeti energiju. Visina ukupnih mjesečnih primanja kućanstava potvrđuje činjenicu da najsiromašniji imaju najvišu svijest o toj potrošnji jer ih 77% obraća pažnju i nastoji štedjeti, dok u kućanstvima s najvišim prihodima takvih ima dosta manje - oko 59%.
Jedan od pokazatelja spremnosti na štednju energije je i podatak o opremljenosti kućanstava s kućanskim aparatima koji imaju oznaku energetske efikasnosti (npr. A, A+,A++), dakle za svoj rad troše manje električne energije. Tek nešto više od trećine kućanstava (37%) ima barem jedan uređaj koji štedi energiju, njih 34 navodi da nema niti jedan takav uređaj a čak 29% ne zna (tu se može pretpostaviti da u biti niti oni nemaju štedne uređaje). Prisutnost štednih uređaja najveća je u Zagrebu s okolicom (43%) te u Istri s Primorjem i Gorskim Kotarom (41%), a najmanja u Dalmaciji (33%) i Lici / Kordunu / Banovini (38%). Jasno, kod kućanstva s najnižim primanjima tek u njih 12% imaju štedne uređaje( razlog leži u činjenici što su takvi uređaju u osnovi nešto skuplji od klasičnih ali se to ubrzo poništava korištenjem uređaja jer koristi manje energije) dok je to u kućanstvima s najvišim mjesečnim primanjima na razini od 48%.
GfK. Growth from Knowledge
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (
Providing Knowledege, Not Just Data !
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600