Vrsta objave: Novi proizvod/usluga
Sektor Industry
Odjel Mobility
Berlin, 23. rujna 2008.
InnoTrans 2008
Svjetska premijera na InnoTransu u Berlinu
Na trgovinskom i gospodarskom sajmu u Berlinu – InnoTrans, predstavljen je prvi vlak velikih brzina u Rusiji Velaro RUS. Brzina tog prijevoznog sredstva od 250 km/h znači da je Rusija sada ušla u novo doba željeznica velikih brzina. Heinrich Hiesinger, glavni izvršni direktor Siemensova sektora Industry, pridružio se Vladimiru Yakuninu, predsjedniku Ruske željezničke kompanije RZD, u otkrivanju tri vagona prvog vlaka. Ime koje je RZD nadjenuo seriji najbržih vlakova u zemlji je Sapsan što na ruskom znači "sivi sokol".
Glavni izvršni direktor Siemensovog sektora Industry Hiesinger je izjavio da je ponosan na novu rusku akviziciju: "S Velarom RUS RZD piše se novo poglavlje u povijesti ruske željeznice. Rusija sada spada u klub zemalja koje imaju željeznice velikih brzina." Dosad je samo osam zemalja na svijetu upravljalo mrežom vlakova velikih brzina među kojima su Njemačka, Francuska i Japan. Hiesinger je isto tako naglasio da je narudžba od strane ruske željezničke tvrtke bila veoma važna za Siemens: "Uvođenje prvog ruskog vlaka velikih brzina znači veliku prekretnicu u dugotrajnom i uspješnom partnerstvu između Rusije i Siemensa. Mi želimo proširiti ovaj odnos u budućnosti osobito u sektoru prometa." Kako bi ove planove proveli u djela, Yakunin i Hiesinger su za vrijeme svečanosti predstavljanja potpisali memorandum o razumijevanju. Dogovoreno je da će Siemens modernizirati ranžirne kolodvore u Lužskaji blizu St. Petersburga i u Černjahovsku blizu Kaliningrada. Ovi kolodvori će biti opremljeni skretničarskim instalacijama koje će kontrolirati Siemensovi sustavi automatizacije.
250 kilometera na sat na minus 50 stupnjeva Celzijusa
Vagoni predstavljeni na sajmu u Berlinu su samo dio prvog Velaro vlaka koji će se sastojati od ukupno deset vagona. Siemens treba isporučiti osam Velaro RUS vlakova RZD-u do 2010. godine. Oni se izrađuju u Siemensovoj tvornici u Krefeldu - Uerdingenu u Njemačkoj. Od kraja 2009. godine nadalje vlakovi brzine 250 km/h će povezivati Moskvu i St. Petersburg. To će smanjiti vrijeme putovanja za oko jedan sat. Kasnije će se vlakovi velikih brzina isto tako koristiti i na liniji Moskva – Nižnij Novgorod.
Velaro RUS je najmoderniji vlak velikih brzina na svijetu. Utemeljen je na Siemensovoj Velaro platformi za vlakove velikih brzina. Ovo prijevozno sredstvo se može pohvaliti s najnovijim dostignućima u tehnologiji vlakova: sustav vuče i svi tehnički moduli su raspoređeni ispod poda uzduž cijele dužine jedinice, a ne samo u jednoj lokomotivi te je svaki od njih spojen na prednjem i zadnjem dijelu kao što je slučaj kod konvencionalnih vlakova. To stvara oko 20 posto više sjedećih kapaciteta za istu dužinu vlaka.
Vlakovi s deset vagona su svaki po 250 metara dugi te mogu smjestiti 604 putnika. S obzirom na duljinu platformi stanica u Rusiji, vlakovi mogu uključivati još dva vagona te biti 50 metara duži nego na primjer Velaro E za Španjolsku nacionalnu željeznicu (RENFE). Štoviše, vlakovi su dizajnirani za ruski široki kolosijek te su oko 33 cm širi od ICE 3 kojim prometuje Deutsche Bahn u Njemačkoj. Svi elementi vlaka kao što su tehnička oprema, izolacija i maziva, su osmišljeni da se nose s ekstremnim klimatskim uvjetima u Rusiji. Velaro RUS je stoga dizajniran da vozi na vanjskim temperaturama do -50° Celzijusa.
Svaki od krajnja dva vagona vlaka, koja su oslikana u bojama ruske zastave imaju prvoklasan salon odmah iza kabine vozača. Prozirna staklena pregrada koja dijeli salon od vozačeve kabine pruža putnicima uzbudljiv pogled na prugu ispred njih. Video i audio sustav za zabavu omogućuje zabavu u vlaku u prvom i drugom razredu. Putnicima oba razreda se isto tako nudi i ugostiteljska usluga. Oni mogu kupiti hranu i piće u bistro vagonu u srednjem dijelu vlaka.
S ugrađenom vučnom snagom od 8000 kilovata što je jednako otprilike 11.000 KS, Velaro RUS je napravljen za maksimalnu brzinu od 250 km/h, ali se može unaprijediti kako bi dosegnuo brzine do 300 km/h. Imajući na umu da je polovica svih osovina kotača pod direktnim pogonom, vlak može postići veće ubrzanje nego vlakovi koje vuče lokomotiva. Nadalje, ovaj koncept vuče omogućuje da se vozi na strmijim dijelovima pruge. Električna kočnica dozvoljava energiji koja se stvara za vrijeme kočenja da se vrati u sustav za napajanje energijom te se tako štedi energija i novac. Dio Velaro RUS serije vlakova će biti dostavljen kao dvosustavni vlakovi za korištenje kako na DC tako i na AC elektriziranim tračnicama.
Rastuće rusko željezničko tržište
Narudžba za isporuku vlakova i ugovor o održavanju za period duži od 30 godina, dostavljen je Siemensu u svibnju 2006. godine. Računajući i ugovor o usluzi, narudžba je vrijedna 600 milijuna eura. Očekuje se da će Rusija biti jedno od najbrže rastućih željezničkih tržišta na svijetu u slijedećih nekoliko desetljeća. Razvojni program ruske vlade dozvoljava RZD-u da uloži do 400 milijardi eura u nove vlakove te proširenje željezničke mreže do 2030. godine. U narednim godinama će se izgraditi otprilike 20.000 km tračnica, uključujući 1.500 km visokobrzinskih tračnica.
Slike vezane za ovu objavu za medije možete potražiti na:
http://www.siemens.com/ts-pictures/VelaroRUS
Siemensov sektor Industry (Erlangen, Njemačka) je vodeći svjetski ponuđač tehnologija u proizvodnji, prometu i graditeljstvu. S integriranim tehnologijama hardvera i softvera kao i sveobuhvatnim posebnim rješenjima za pojedinu industriju, Siemens povećava produktivnost i učinkovitost svojih klijenata na području industrije i infrastrukture. Sektor se sastoji od šest odjela: Building Technologies, Industry Automation, Industry Solutions, Mobility, Drive Technologies i OSRAM-a. S oko 209.000 zaposlenika širom svijeta Siemensov sektor Industry je zabilježio ukupnu prodaju od oko 40 milijardi eura u fiskalnoj 2007. godini (pro forma, nije obuhvaćeno konsolidacijom). www.siemens.com/industry
Siemensov odjel Mobility (Erlangen, Njemačka) je vodeći međunarodni ponuđač rješenja vezanih uz promet i logistiku. Sa svojim pristupom " Complete Mobility" (Potpuna mobilnost), odjel se usredotočava na povezivanje raznih funkcija prometa kako bi omogućio učinkovit prijevoz ljudi i robe. Complete Mobility kombinira tvrtkinu stručnost u sustavima upravljanja za željeznice i sustavima kontrole prometa za ceste zajedno s rješenjima za logistiku na aerodromima, poštansku automatizaciju, opskrbljivanje vučne snage i vozni park za masovni provoz, regionalne i glavne usluge, kao i napredne koncepcije usluga. www.siemens.com/mobility
Kontakt:
Dinka Karakašić
01/6105-222
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600