Inovativnost potiče daljnji rast prodaje kod tehničkih proizvoda / potrošačke elektronike


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Zagreb, 23.09.2008.

Prodaja potrošačke elektronike u svijetu i dalje raste (9%) a u prvoj polovini 2008. godine predvodi potrošnja  audio, video, foto i IT proizvoda. Ovo je podatak iz GfK Retail Tracking-a koji se provodi u 73 zemlje svijeta a zadnji izvještaj je pripremljen nedavno za Internationale Funkausstellung u Berlinu.

Najveći rast prodaje je u Aziji –  oko 17% a predvodi ga  Kina. Ostala najveća tržišta / zemlje - su Brazil, Rusija i Indija. Na drugoj strani, tržišta Zapadne Europe i Sjeverne Amerike rastu tek između 2 i 5 posto.

Promatrano prema kategorijama proizvoda  perjanice tog rasta su mobilni telefoni, s godišnjim rastom (vrijednosno) od 14%, slijede televizori (11%), i PC (10%).
Sveukupno ove tri grupe proizvoda čine 65% ukupnog tržišta tehničkih proizvoda
a karakterizira ih inovativnost (pametni telefoni, televizori s ravnim ekranom te
pomak od klasičnih PC-a na prijenosne ...). Ovoj se grupi pridružuje još prijenosni navigacijski uređaj za kojeg je globalna projekcija rasta u ovoj godini čak 49%.

Spomenuti mali rast prodaje u Zapadnoj Europi (ukupno za cijelu grupu tek oko 2%) u ovoj godini karakterizira prodaja televizora ravnih ekrana (rast te kategorije je 14%!), te još nekih naprednih tehničkih proizvoda (više u nastavku). Zanimljivo je pak da čak 60% te ukupne prodaje tehničkih proizvoda otpada na samo 3 zemlje Zapadne Europe i to V. Britaniju (22%), Njemačku (21%) i Francusku (17%).

Televizori - kao i prošlih godina, na  tržištu tehničkih proizvoda, prodaja televizora ima najveći rast u Zapadnoj Europi. Potaknuto nogometom (Euro 2008) rast u prvoj polovini godine iznosi oko 8%. Približno 84% te prodaje dolazi od LCD televizore i 14% otpada na plazma ekrane, dok tradicionalni CRT televizori čine svega oko 2% prodaje ove kategorije. U odnosu na isto razdoblje prethodne godine rast prodaje za LCD je oko 19% s posebno većim rastom ekrana veličine 37 inča ili više. Ipak ekrani od 32 inča ostaju najpopularniji i bira ih jedan od tri kupca.  

Prodaja plazma televizora (vrijednost) pala je za oko 8% ali to je rezultat nižih cijena za ove proizvode. Sada više od 60% potrošača bira ekran od 42 inča premda i ekrani od 50 inča postaju sve popularniji.

HD televizori koji djelomično podražavaju  visoke rezolucije  postali su standard
i čine 86% prodaje LCD-a i 98% prodaje plazme. Slijedeća stepenica su cjeloviti
HD televizori kojima brzo raste popularnost i sada predstavljaju oko 15%  prodaje LCD-a, odnosno 12% plazme.





www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600