Vrsta objave: Novi proizvod/usluga
.
ONDELIOS : EKOLOŠKO PUTOVANJE NA DUGE STAZE
Povodom pariškog Motor Showa Renault otkriva svoj konceptualni automobil visoke klase, Ondelios. Namijenjen ljubiteljima dugih putovanja željnim udobnosti i profinjenosti, Ondelios simbolizira Renaultovu viziju crossovera visoke klase: uživanje u udobnoj vožnji uz brigu za okoliš. Zoran prikaz ove vizije je njegov eteričan dizajn, unutrašnje uređenje i originalan hibridni motor.
Profilirani dizajn: poziv na putovanje
4,80 metara dug i 1,60 metara visok, Ondelios ima vrlo aerodinamične karakteristike inspirirane iz svijeta avijacije sa samo 0,29 Cx. Ovo vozilo za duge vožnje ima aerodinamičan i profiliran izgled. Oduševljava fluidnim linijama i čini se da klizi kroz zrak. Ondelios utjelovljuje Renaultovu viziju vozila visoke klase.
«Inspiriran kretanjem više nego brzinom, Ondelios je novi odgovor na poziv na putovanje» objašnjava Patrick Le Quément, direktor Dizajna Renault.
Povezana rešetkom za usisavane zraka boje aluminija, svjetla također sugeriraju fluidnost i kretanje. Žarulje funkcioniraju pomoću elektroluminiscentnih dioda visoke učinkovitosti pa stoga dulje traju.
Još jedna odlika Ondeliosove aerodinamičnosti, stražnja svjetla u obliku bumeranga ugrađena u karoseriju okružena su ekstraktorima zraka za kontrolu protoka zraka iz unutrašnjih blatobrana.
Staklena struktura krova naglašava zračni izgled vozila i omogućava svjetlosti da ulazi u kabinu. Strmo vjetrobransko staklo širi se prema poklopcu motora i još više naglašava osjećaj eteričnosti.
«Čini se kao da je napravljen od jednog materijala, pri čemu se karoserija i ostakljene površine stapaju u jedno. Ondelios predstavlja automobil iz bliske budućnosti» dodaje Patrick Le Quément.
Bočna vrata tipa leptir stilu automobila daju dodir elegancije. Vrata, također velikim dijelom staklena, podižu se vertikalno, dok se obloga praga spušta kako bi pristup vozilu bio što lakši.
Tamno plava antracit boja karoserije savršeno je usklađena s bojem ostakljenih površina, što vozilo čini kao da je napravljeno iz jednog dijela i jedne boje.
Gornji dio stražnjih podiznih vrata potvrđuje aerodinamičnost konceptualnog vozila. Stražnji profilirani vizir kliže u unutrašnjost vozila kako bi omogućio prozračivanje kabine.
Postavljen na sedmerokrakim aluminijskim naplatcima od 23 inča, Ondelios potvrđuje svoj profilirani stil. Propelerski dizajn naplataka omogućava usmjeravanje zraka prema bočnim dijelovima šasije kako bi spriječio turbulencije. Ovaj koncept kotača moguć je zbog ugradnje perifernih disk kočnica.
Gume Michelin Pilot Sport (255/45) velikog promjera, s profinjenim bočnim dizajnom, jamče dobru aerodinamiku i s uzorkom za minimiziranje deformacija kontaktne površine, pridonose smanjenju otpora prilikom kretanja vozila.
Profil ima učinkovite, aktivne protočne kanale koji, zajedno s širokom uzdužnom brazdom koja pomaže otjecanju vode, naglašava izgled vrlo kvalitetne i tehnološki napredne gume.
Udobnost poslovne klase za dugo putovanje
Ondelios otkriva elegantnu unutrašnjost u skladu s pozivom na putovanje koji sugerira njegov vanjski izgled. Kao prvo, Ondelios nudi velik unutrašnji prostor. Konceptualno vozilo je opremljeno s tri reda sjedala u kojima se može smjestiti šest odraslih osoba. Ove eterične fotelje s istaknutim montažnim elementima daju utisak lebdjenja. Podsjećaju na avionska sjedala svojom posebnom kinematikom : njihov električno podesivi naslon pomiče se u položaj „velike udobnosti" kao u poslovnoj klasi, a putnici mogu izvlačiti podložak za noge po želji. Iako njihov tanak oblik sugerira laganost, njihov dizajn je poput velikih fotelja u kojima se putnik može sklupčati i uživati u udobnosti i podršci. Visina sjedala daje omogućava putnicima ugodnu komunikaciju.
U odnosu na klasično otvaranje vrata, Ondeliosova su vrata pričvršćena na strop, što čini pristup kabini osobito jednostavnim. Drugi red sjedala jednostavno se pomiče i preklapa kako bi se olakšao pristup trećem redu sjedala.
Osim udobnosti sjedenja, kabina odiše vrlo profinjenim ugođajem. Materijali su inspirirani modernim dizajnom interijera i daju utisak sjedenja u salonu na kotačima. Kombiniraju mekane i podatne teksture poput svijetlo sive kože i tkanine, kao na armaturnoj ploči, sjedalima i oblogama vrata. Na naslonima sjedala boje se prelijevaju od oker do ljubičaste, što još više naglašava sigurnost i udobnost sjedala.
Unutrašnjost je opremljena modernim i intuitivnim elementima.
Različite komande u skladu s Renaultovim pristupom Touch Design jamče jednostavnu ergonomiju.
Armaturna ploča ponavlja vanjsku aerodinamičnost preko velikih, čistih površina i fluidnih linija. Naglašena je velikim visećim pretincem zaštićenim osvijetljenim kućištem. Jednostavno i udobno korištenje svih funkcionalnih površina armaturne ploče izuzetno je vidljivo :
- aktivan prikaz informacija za pomoć u vožnji ;
- zaslon na dnu vjetrobranskog stakla prikazuje različite izbornike i slike iz kamera na vanjskim retrovizorima ;
- tri velike trake iza upravljača prikazuju informacije o vožnji, okretaje i kako funkcionira hibridni motor ;
- digitalni brzinomjer.
Tehnologije kojima je opremljen Ondelios doprinose individualnoj i zajedničkoj udobnosti putnika. Svaki putnik (uključujući i one u trećem redu sjedala) ima vlastiti, interaktivni prijenosni multimedijski zaslon Samsung, koji se može koristiti za razmjenu podataka ili igranje igrica s drugim putnicima. Zvučnici su također integrirani u naslone za glavu. Višezonske komande klima uređaja nude mogućnost individualnog podešavanja temperature.
Pametan dizajn Ondeliosa olakšava smještaj vozača. Mobilni telefon Samsung, koji funkcionira i kao hands-free kartica za otključavanja vrata, prepoznajte korisnike i učitava sve osobne parametre (podešenje sjedala, glazba, itd.). Automobil na kraju dodaje prijateljski 'štih' u obliku loga koji zasvijetli kad prepozna vozača.
Ekološki svjesno putovanje
Uz veliki rad na aerodinamičnosti, neki elementi Ondeliosove strukture napravljeni su od prirodnih lanenih vlakana radi veće mogućnosti recikliranja. Uzimajući u obzir obvezu da vozila budu što lakša, karoserija je od ugljika, a stakla od polikarbonata.
Ondelios je opremljen hibridnim motorom koji kombinira snažniju verziju od 205 KS (150 kW) motora 2.0 l dCi s dva električna motora sprijeda i straga. Ovi električni motori od 20 kW svaki djeluju u blagom hibridnom načinu, dajući motoru dodatni poticaj kad je potrebno. Koriste tehnologiju « brake & boost » za prikupljanje energije tijekom kočenja koju prenose u motor za veće ubrzanje. Motor smješten u prednjem dijelu vozila također koristi tehnologiju štednje gorive tipa 'Stop & Start'.
Električni motor smješten na stražnjem mostu upravlja stražnjim kotačima u slučaju da senzori ESP-a otkriju gubitak motorike, pa tako pružaju Ondeliosu sposobnosti vozila s pogonom 4x4. Vozilo je opremljeno litij-ionskom baterijom koja može razviti snagu do 4kW/h.
S okretnim momentom od 450 Nm između 1700 i 3800 okr/min, diesel motor nudi udobnost i fleksibilnost u svim razinama prijenosa tijekom dugih putovanja. Motor 2.0 l dCi omogućava Ondeliosu ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 7,8 sekundi. U kombinaciji s automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom i 7 brzina, ovaj motor pruža izniman užitak u vožnji uz potrošnju od samo 4,5 l/100 km i vrlo ograničene emisije CO2 od 120 g CO2 / km za vozilo visoke klase.
Tako karoserija, dizajn šasije i hibridna motorizacije zajedno i odlučno pridonose zaštiti okoliša.
Ondelios je aerodinamični crossover koji poziva na putovanje i koji je rođen za otvorenu cestu. On je dokaz da su briga za putnike i okoliš u potpunosti kompatibilne. Ovim konceptualnim automobilom Renault prikazuje svoju viziju vozila visoke klase iz bliske budućnosti.
# # #
Slike Ondeliosa visoke kvalitete mogu se učitati sa stranice www.media.renault.com > Slike > Dizajn > Konceptualna vozila > Ondelios
Na stranicama www.media.renault.com i http://br.thenewsmarket.com/Renault/ možete učitati i video.
Dimenzije
Dužina (mm) | 4805 |
Širina (mm) | 1998 |
Visina (mm) | 1605 |
Visina s otvorenim vratima (mm) | 2230 |
Razmak između osovina (mm) | 2895 |
Prednji razmak između kotača (mm) | 1690 |
Stražnji razmak između kotača (mm) | 1720 |
Težina praznog vozila (kg) | 1452 |
Prtljažnik (dm3 VDA) | 530 |
Tehnički podaci
Motor s unutrašnjim izgaranjem | 2.0 l dCi |
Snaga u KS (kW) | 205 (150) |
Najveći okretni moment (Nm) | 450 de 1 700 à 3 800 tr/mn |
Električni motori | 1 motor sprijeda i 1 otraga, svaki od 20 kW |
Baterija | Litij-ionska, kapacitet 4kWh, volumen 40 dm3, masa 50kg |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h u sekundama | 7,8 |
Emisija CO2, potrošnja goriva u kombiniranoj vožnji | 120 g/km, 4,5 l/100 km |
Prijenos | Automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom i 7 brzina Pogon s unutrašnjim izgaranjem i električni pogon |
Gume | 255/40 ZR23 |
Naplatci | Promjer 23" / Širina 9" |
Partneri
G Studio | Karoserija |
Michelin | Gume |
Samsung | Telefon za komunikaciju s vozilom |
Mgs par Matérialise | Sinterirani dijelovi |
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600