Analiza oglašavanja proizvoda u promocijskim lecima trgovačkih lanaca u Hrvatskoj


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Prema istraživanju GfK Leaflet Monitora, koji od 2005. prati objave brzopotrošnih dobara u lecima trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, prva polovica 2008. bilježi znatne promjene objava u lecima u odnosu na prvu polovicu 2007. Četverogodišnji trend rasta broja objavljenih letaka nastavljen je i u 2008. , kao i trend rasta broja objavljenih proizvoda u lecima.

 

 

Broj objavljenih proizvoda u prvoj polovici 2008. veći je za 7% nego u istom razdoblju 2007. Uzevši u obzir cjeloviti kontekst i dinamiku razvoja tržišta maloprodaje, ovakav porast ne iznenađuje.

 

Listu top 10 proizvođača po broju objava u lecima od početka monitoringa do danas predvodi Procter & Gamble, a slijede ga Podravka, Henkel, Vindija, Saponia i Unilever, koji konstantno drže pozicije od 2. do 6. mjesta ali s ponešto izmjenjenim poretkom u odnosu na prethodne godine.

 

Iz izabranog društva «top 10» Henkel u 2008. bilježi najveći pomak pretekavši dosad nedodirljivi Procter & Gamble u objavama unutar kategorije deterdženata, dok je za Unilever i Saponiu karakterističan blagi pad ukupnog broja objavljenih proizvoda.

 

 

Dukat, Kraš, Franck i Ledo također su konstanta na pozicijama druge polovice «top-a 10», s tim da su se Nestle i Colgate-Palmolive sasvim približili njihovim pozicijama.


U kontekstu općeg rasta broja objava u lecima, dvije kategorije proizvoda privukle su posebnu pažnju istraživača natprosječnim rastom u broju objavljenih proizvoda u 2008.

Od top 10 proizvođača s najvišim rastom u prvoj polovici godine, prvih 5 pozicija drže proizvođači pića, točnije 3 proizvođača piva: Bavaria, Carlsberg, Karlovačka pivovara te 2 proizvođača bezalkoholnih pića: Maraska i Coca-Cola.

 

 

Značajan rast bilježe i Franck, već spomenuti Henkel, zatim Schwarzkopf, Gavrilović i Mars.

Fokusirajući se na trgovačke letke kao medij komunikacije u trolistu proizvođač – trgovac – potrošač, svaki od navedenih proizvođača porastom broja objava nastoji biti što bolje pozicioniran kod trgovca i, što je još važnije, biti  prepoznat kod kupca.

 

Pretpostavka je da je izuzetan rast u kategoriji piva odraz sve većeg usmjeravanja proizvođača piva na kanale maloprodaje koji, uz male trgovine i kioske te horeca kanale, sve više dobivaju na značaju kao kanali prodaje unutar kojih se nudi sve veći prostor za povećanje prodajnog učinka. Također nikako se  ne smije zanemariti činjenicu rasta objava piva u lecima kao integralni dio intenziviranih akcija pivara u razdoblju neposredno pred, kao i tijekom EURA 2008.

 

U rastu objava unutar kategorije piva izdvajaju se Bavaria, čije se proizvode u 2008. nalazi u lecima 13 različitih trgovaca naspram 7 trgovaca u 2007., Carlsberg koji nije širio listu objava po trgovcima već svoj rast duguje 320%-tnom povećanju objava Tuborga, uz zadržavanje objava Pana na prošlogodišnjoj razini, te Karlovačka pivovara čiji je rast posljedica 100%-tnog rasta objava svog core branda ( Karlovačko pivo), uz širenje liste trgovaca u čijim su lecima pozicionirana njihova piva.  Porast je također karakteristika u objavama Pivovarne Laško i Zagrebačke pivovare. Zanimljivo je da su objave"trgovačkih marki" piva smanjene za čak 80% u odnosu na prvu polovicu 2007.


Za očekivati je da će se trend povećanja broja objavljenih letaka, kao i trend povećanja broja objavljenih proizvoda još neko vrijeme nastaviti. U 2006. iznenadila  je kategorija deterdženata, u 2007.kategorija vina, u 2008. kategorija piva.  Koja će kategorija napraviti idući veliki skok teško je pretpostaviti.

 


Mladen Kožić

Leaflet Monitor Project Manager

 

O istraživanju : prikazani podaci  rezultat su specijalnog kontinuiranog GfK-ovog istraživanja  LEAFLET MONITOR-a koji analizira oglašavanje proizvoda u promocijskim lecima trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, a isto se istraživanje provodi i u Sloveniji, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rumunjskoj te Bugarskoj.

 

 

 

      Providing  Knowledege,  Not  Just  Data !

 

 

4.

 

 

 

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje  tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s  oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline:  CUSTOM RESEARCH,  RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA.

 

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne    istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova).

                                                                                                                                                                                                    

 

 

 

                GfK.  Growth   from   Knowledge

 

 





03.09.2008. »
download PR-Leaflet Monitor 01-09-20082.doc [156,50 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600