Istraživanje o indeksu potrošnje hrvatskih kućanstava


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Poštovani, 

 

danas  prosljeđujemo  novu istraživačku informaciju  o indeksu potrošnje hrvatskih kućanstava a dodaje se i nova objava iz GfK Grupe*.

 

U kontinuiranom istraživanju (od 2002. godine) – GfK panel kućanstava – prikupljaju se podaci na temelju dnevnika u kojeg kućanstva dnevno upisuju detaljne informacije o svakom kupljenom proizvodu  (iz domene proizvoda svakodnevne uporabe) a troše se isključivo unutar kućanstva.

Tako se dobiva detaljan uvid u konkretnu potrošnju  više od 50 grupa proizvoda. Uzorak se sastoji od 1.500 kućanstava i reprezentativan je za cijelo područje RH. Za potrebe izračuna ovog indeksa košarica je svedena na manji broj proizvoda koji bi u stvarnosti trebali biti dostupni u svakom kućanstvu.

 

Priloženi podaci indeksa potrošnje hrvatskih  kućanstava upućuju na negativan trend iz prve polovine ove godine. Dolazi do osjetnog porasta cijena promatrane GfK-ove košarice proizvoda ali i pada volumena.

 

Ova se košarica promatra i razdvojeno u tri podgrupe.

 

Tako „osnovni prehrambeni proizvodi"  pokazuju veći skok cijena, tek neznatno veću utrošenu vrijednost  ali ozbiljan pad kupljenih količina.

 

Kretanja kod grupe „higijenskih proizvoda" ukazuju na veliki skok u cijenama i pad u kupljenim količinama.  Treba naglasiti da se u ovoj grupi nalaze i deterdženti, koje karakterizira činjenica da se sve više kupuju u koncentriranom obliku pa time smanjuju njihov volumen kupnje,  ali  to  ne umanjuje značaj  pada ukupnog volumena potrošnje za sve promatrane proizvode.

 

Konačno i „neesencijalni proizvodi" iskazuju rast cijena  i niži volumen ukupne potrošnje koji rezultira padom vrijednosti potrošnje ove grupe proizvoda.

 

Pripremljeni grafički prikazi (u privitku objave) dovoljno govore sami za sebe. Praktična vrijednost ove informacije je u tome što pokazuje stvarno ponašanje kućanstava.

 

S poštovanjem,

Vlasta Kroflin Fišer    

   


Vlasta Kroflin Fiser, M.Sc.                                                                   

PR manager 

GfK Croatia  centar za istraživanje tržišta                                                                        

10 000 Zagreb, Draskoviceva 54                                

Tel    00 385 (1) 4921 222/ext.104                                     

Fax   00 385 (1) 4921 223                                                     

vlasta.kroflin-fiser@gfk.hr                                                   

www.gfk.hr; www.gfk.com   

 

*Consumer Electronics as a growth driver




21.08.2008. » Consumer Electronics as a growth driver
download pd_TEMAX Q II 2008_e_fin.pdf [31,00 KB]

21.08.2008. » Indeks potrošnje hrvatskih kućanstava
download GfK Croatia - Consumer Tracking - IHS indeks half-yearly (2002-1HY 2008).ppt [419,00 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600