Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize
Poštovani,
danas prosljeđujemo novu istraživačku informaciju o indeksu potrošnje hrvatskih kućanstava a dodaje se i nova objava iz GfK Grupe*.
U kontinuiranom istraživanju (od 2002. godine) – GfK panel kućanstava – prikupljaju se podaci na temelju dnevnika u kojeg kućanstva dnevno upisuju
Tako se dobiva detaljan uvid u konkretnu potrošnju više od 50 grupa proizvoda. Uzorak se sastoji od 1.500 kućanstava i reprezentativan je za cijelo područje RH. Za potrebe izračuna ovog indeksa košarica je svedena na manji broj proizvoda koji bi u stvarnosti trebali biti dostupni u svakom kućanstvu.
Priloženi podaci indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava upućuju na negativan trend iz prve polovine ove godine. Dolazi do
Ova se košarica promatra i razdvojeno u tri podgrupe.
Tako „osnovni prehrambeni proizvodi" pokazuju veći skok cijena, tek neznatno veću utrošenu vrijednost ali ozbiljan pad kupljenih količina.
Kretanja kod grupe „higijenskih proizvoda" ukazuju na veliki skok u cijenama i pad u kupljenim količinama. Treba naglasiti da se u ovoj grupi nalaze i deterdženti, koje karakterizira činjenica da se sve više kupuju u koncentriranom obliku pa time smanjuju njihov volumen kupnje, ali to ne umanjuje značaj pada ukupnog volumena potrošnje za sve promatrane proizvode.
Konačno i „neesencijalni proizvodi" iskazuju rast cijena i niži volumen ukupne potrošnje koji rezultira padom vrijednosti potrošnje ove grupe proizvoda.
Pripremljeni grafički prikazi (u privitku objave) dovoljno govore sami za sebe. Praktična vrijednost ove informacije je u tome što pokazuje stvarno ponašanje kućanstava.
S poštovanjem,
Vlasta Kroflin Fišer
Vlasta Kroflin Fiser, M.Sc.
PR manager
GfK Croatia centar za istraživanje tržišta
10 000 Zagreb, Draskoviceva 54
Tel 00 385 (1) 4921 222/ext.104
Fax 00 385 (1) 4921 223
*Consumer Electronics as a growth driver
www.presscentar.hr e-mail: info@presscentar.hr tel: 01 3712 600