Burna vremena za sektor bankarstva - polugodišnji Pregled globalnog bankarskog sektora konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte


Vrsta objave: Istraživanja, ankete i analize



Priopćenje za javnost

 

Kontakt: Sonja Ludvig

Viša koordinatorica korporativnih komunikacija

Tel: +385 (1) 23 52 128

Fax: +385 (1) 23 51 999

Mob: +385 (0)91 13 60 091

Email: sludvig@deloittece.com

 

Datum: 20. kolovoza 2008.



Kreditna kriza u Sjedinjenim Državama, koja je zbog integracije kapitalnih tržišta imala globalni učinak, najgovijestila je burna vremena za bankarski sektor. No iako su nestabilni uvjeti kreditiranja i neočekivani gubici gurnuli na površinu neke od temeljnih problema u financijskom sektoru, stvorene su i prilike za značajna poboljšanja, ističe polugodišnji Pregled globalnog bankarskog sektora konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte.[1]


[1] Global Banking Industry Outlook; pregled se odnosi na prvu polovicu 2008. godine.



Financijska i tržišna nestabilnost u drugoj polovici prošle godine pojačala je važnost odgovarajućeg upravljanja rizicima, kao i procesa usuglašavanja s regulativama. Naime, financijski se sektor suočava s porastom regulativnih zahtjeva još od kraja prošlog stoljeća, a procjenjuje se da su samo u razdoblju od 2002. do 2006. troškovi provođenja regulativa porasli 159 posto. Pored toga, mnoge su nove regulative uvele osobnu odgovornost predsjednika uprava za njihovo poštivanje, što je vodeće ljude u sektoru potaknulo na uvođenje politike nulte tolerancije za kršenje regulativa. Budući da su se banke uglavnom suočavale s novim regulativama ad hoc, uvodeći s dolaskom svake nove regulative dodatne aktivnosti za njezino provođenje, dolazilo je do suvišnog preklapanja aktivnosti. Zbog porasta troškova i gubitka vremena vodećeg kadra, banke su uočile potrebu za uvođenjem integriranog pristupa, odnosno stvaranjem svojevrsnog regulatornog «ekosustava» koji će im donijeti prednost pred konkurencijom.

Prije samo nekoliko godina, činilo se da će širenje bankomata i porast važnosti internetskog bankarstva donijeti kraj bankovnim poslovnicama i šalterskom poslovanju. Međutim, vodeći menadžeri u financijskom sektoru danas uviđaju da su poslovnice i dalje bitan segment bankovnog poslovanja, iako se njihova uloga promijenila. Rutinske transakcije, poput uplate i isplate, u poslovnicama se i dalje minimaliziraju, no raste važnost poslovnica kao prodajnih centara i sredstava za učvršćivanje odnosa s klijentima. Zbog toga je u ovom desetljeću broj poslovnica po glavi stanovnika u mnogim zemljama ostao isti, dok se u Sjedinjenim Državama čak i povećao. Radi privlačenja klijenata, poneke banke koriste inovatnivne pristupe u osmišljavanju svojih poslovnica, uvodeći mogućnost da u njima klijenti popiju kavu, provjere svoj e-mail, pa čak i gledaju filmove.

U vrijeme pomanjkanja talentiranih stručnjaka, bankama je bitno razviti učinkovit sustav napredovanja. Međutim, ovo je istodobno slaba točka mnogih banaka i kompanija. Istraživanje Američke bankarske udruge iz 2006. pokazuje da čak jedna trećina financijskih institucija nema razvijen formalni plan nasljeđivanja osoba na ključnim pložajima.

Na prvi pogled, zamisao da bi banke mogle igrati vodeću ulogu u smanjenju emisije stakleničkih plinova djeluje čudnovato. Međutim, «zelene» aktivnosti banaka ne trebaju se svesti na korištenje recikliranog papira u uredima, već postoje brojni načini da banke djeluju na globalno poboljšanje zaštite okoliša. Tu je prvenstveno riječ o kreditima i zajmovima za poslovne pothvate koji su ekološki održivi, ali i odobravanju pogodnosti za kreditiranje gradnje energetski učinkovitih građevina.

Cjelovito istraživanje možete pronaći ovdje: http://www.deloitte.com/dtt/research/0,1015,cid%253D217203,00.html

###

 

O Deloitteu

 

Deloitte se odnosi na tvrtku Deloitte Touche Tohmatsu, krovnu tvrtku (Swiss Verein), na njezine tvrtke članice, na njihove tvrtke kćeri ili pridružene tvrtke. Deloitte Touche Tohmatsu je globalna organizacija tvrtki članica posvećenih izvrsnosti u pružanju profesionalnih usluga i savjeta. Kroz našu globalnu strategiju, koju primjenjujemo lokalno u više od 140 zemalja, usredotočeni smo na usluge klijentima. S pristupom intelektualnom kapitalu oko 165 000 ljudi u cijelom svijetu, Deloitte pruža usluge u četiri profesionalna područja: reviziji, porezima, savjetovanju te financijskom savjetovanju. Deloitte pruža usluge više od 80 posto najvećih svjetskih tvrtki, kao i velikim nacionalnim poduzećima, javnim institucijama, lokalno važnim klijentima  i uspješnim, brzorastućim globalnim tvrtkama. Ove usluge ne pruža Deloitte Touche Tohmatsu Verein, a zbog regulatornih i drugih razloga, neke tvrtke članice ne pružaju usluge u sva četiri profesionalna područja. Niti Deloitte Touche Tohmatsu, kao švicarsko udruženje (Swiss Verein), a niti njegove tvrtke članice, ne  snose odgovornost za postupke ili propuste drugih članica. Svaka tvrtka članica je zasebna i nezavisna pravna osoba koja djeluje pod imenima Deloitte, Deloitte & Touche, Deloitte Touche Tohmatsu ili drugim sličnim imenom. 

 

O Deloitte Central Europe

 

Deloitte Central Europe je regionalna organizacija čije podružnice djeluju pod krovnom tvrtkom Deloitte Central Europe Holdings Limited, tvrtkom članicom Deloitte Touche Tohmatsu u Srednjoj Europi. Usluge pružaju tvrtke kćeri ili pridružene tvrtke Deloittea Central Europe, koje su zasebni i neovisni pravni subjekti. Tvrtke članice ili tvrtke kćeri Deloitte Central Europe Holdings Limited su među vodećim regionalnim tvrtkama za profesionalne usluge, koje u 30 ureda u 17 zemalja zapošljavaju preko 3500 stručnjaka.

 

 

O Deloitteu Hrvatska

 

U Hrvatskoj profesionalne usluge pružaju Deloitte d.o.o. i Deloitte savjetodavne usluge d.o.o. (u daljnjem tekstu «Deloitte Hrvatska»), tvrtke članice regionalme organizacije Deloitte Central Europe Holdings Limited. Deloitte Hrvatska jedna je od vodećih tvrtki za profesionalne usluge u zemlji iz četiri profesionalna područja: revizije, poreza, savjetovanja i financijskog savjetovanja, a navedene usluge pruža više od 160 profesionalnih djelatnika iz zemlje i stručnjaka iz inozemstva. 

 

©2008 Deloitte Hrvatska. Sva prava pridržana




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600