Magma d.d. poslovni rezultati Q2 2008. i H1 2008.


Vrsta objave: Rezultati poslovanja



Poslovni rezultati Magme d.d. za drugo tromjesečje 2008. godine

i kumulativni rezultati za prvo polugodište  2008. godine

 

Magma d.d. u drugom tromjesečju 2008. godine ostvarila je prihod od 212,7 mil HRK, što je porast od 11,84% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ostvarena je dobit od 1,6 mil HRK što je značajno manje od dobiti ostvarene u istom razdoblju 2007. godine (17,5 mil HRK). Važno je napomenuti da je u dobit iz 2007. godine bila uključena i isplata dobiti tvrtki kćeri u iznosu 6,1 mil HRK, dok u ovoj godini te isplate nije bilo.

Ukupni prihod za prvih šest mjeseci ove godine iznosi 400,9 mil HRK što je 16,14% više nego u istom razdoblju prošle godine. Gubitak za navedeno razdoblje iznosi 9,8 mil HRK. U istom razdoblju prošle godine, Magma je ostvarila dobit od 9,6 mil HRK, ali kako je gore navedeno, u isto je bila uračunata transferirana dobit tvrtki kćeri.

Magma je u prvih šest mjeseci povećala gross margin na 42,56% u odnosu na gross margin od 42,31% ostvaren u prvom polugodištu 2007. godine. U drugom tromjesečju došlo je do blagog pada gross margina od 45,09%, u odnosu na 46,00% ostvarenog tijekom drugog kvartala 2007.

Lanac trgovina Turbo limač za prvih 6 mjeseci ove godine ostvario porast prihoda od 35,69%, a Turbo sport trgovine 35,01%, dok je linija franšiznih trgovina mode ostvarila porast od svega 2,44%, što je utjecalo na ostvarenje ukupnog manjeg rezultata od planiranog.

Like to like analiza, odnosno analiza trgovina koje su poslovale dulje od 13 mjeseci, pokazuje da je Turbo limač zabilježio porast od rekordnih 9,53 %, a Turbo sport rast od 2,92 %, dok lanac Magminih franšiznih modnih trgovina bilježi pad od 25,05%, što je uzrokovalo da je za prvih šest mjeseci ukupna prodaja ostvarila pad od 2,96 %.

Navedeni rezultati ukazuju na bitne poremećaje do kojih je došlo na tržištu, a posljedica su pada kupovne moći uzrokovanog porastom prvenstveno cijena hrane i cijena energenata. Magma neće moći ostvariti planirane ciljeve za 2008. godinu i biti će prisiljena izvršiti restrukturiranje dijela prodajne mreže i revidirati svoje planove kako za 2008. tako i za 2009. godinu.

Kako bi i u narednom razdoblju osigurala snažne stope rasta, Magma će se prilagoditi potrebama kupaca i zahtjevima tržišta, ojačati svoju konkurentsku sposobnost i povećati svoj tržišni udio. Tako je u protekla tri mjeseca Magma u Hrvatskoj otvorila tri nove trgovine, jednu je zatvorila, a u devet je izmijenila asortiman proizvoda. U naredna tri mjeseca, Magma će u Hrvatskoj otvoriti 11 novih prodajnih mjesta, četiri trgovine bit će proširene, a u šest će se promijeniti asortiman.

Zaključno s 30. rujnom 2008. godine, u Hrvatskoj će poslovati deset trgovina u sastavu lanca Magma home. Koncept Magma home pokrenut je u lipnju ove godine i od samog početka bilježi iznimno dobre rezultate uz zadovoljstvo kupaca cijenom i asortimanom ponuđenih artikala.

Investicije u dugotrajnu imovinu u prvom polugodištu 2008. godine iznosile su 37,7 mil HRK, odnosno porast od 94,33% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Magma je suočena s porastom troškova poslovanja, što je naravno posljedica globalnih ekonomskih kretanja. Porast cijena sirovina te porast cijena energenata ima bitan utjecaj na troškove proizvodnje i troškove distribucije proizvoda. U uvjetima opadajuće kupovne moći nije moguće ugraditi povećane troškove u cijenu proizvoda te će Magma, sukladno navedenom, povećanjem efikasnosti poslovanja nastojati povećati svoju konkurentsku sposobnost i zadovoljiti potrebe kupaca  Ekspanzija će biti usmjerena na ona tržišta i u onom asortimanu u kojem je moguće ostvariti stope rasta koje je Magma imala i u proteklih deset godina.

 

Nikolina Bradić Belobrajdić

Voditeljica odnosa s javnošću

MAGMA d.d.




www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600